Tuono 2003

Gestart door karz, 07 juni, 2006, 17:20:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

karz

Ik zal de kickoff doen :cool:

Ik heb op deze motherfucker gereden vandaag : :mrgreen:  :cum:



Al een tijdje ben ik aan het denken over een eventuele opvolger voor de TLR.

Maar het is moeilijk een twin te vinden die enigzins betaalbaar is en hetzelfde koppel en peekaa's biedt als de TLR.

Dat laatste is belangrijk, want een V-twin die dat niet heeft voelt alsof die 'inhoudt' , dat heb ik al gemerkt als ik op een raptor,TLS of SV reed.

Ik wil ook niet perse een supersport meer, maar zoek het meer in de funbike sectie.

De milles van Aprilia nodigen al een hele tijd uit, de VTR's van honda wil ik om een of andere manier niet aan... (behalve dat ik ze behoorlijk duur vind). KTM superduke heb ik nog nergens live gezien. Moto guzzi's 1100 etc. vind ik mooi, maar de prestaties zouden me op den duur gaan irriteren denk ik..
Buiten het V-twin gebeuren trekt een triumph speed triple me nog, maar daar moet ik ook nog op rijden.

Anyway, vandaag op de Aprilia mille Tuono (=dorpsgek ofziets in italiaans).
Het is een 1000 cc V-twin, die de klossen in een hoek van 60 graden heeft staan (de TLR heeft er 90 graden tussen zitten).
Dit uitte zich volgens mij door iets zwakker onderin te zijn , maar wel een langere adem te hebben als de TLR.

Het rijden was super, power .. bij hogere toeren wil die gewoon omhoog komen zelfs nog in de de 4. De zit, lekker rechtop, veel overzicht. En zelfs met 170 km biedt dat rare ruitje nog genoeg windbescherming. Handelen was echt zo easypeasy, ik kon ineens rijden zeg maar :lol:  , bochten gewoon vol induiken, de afhandeling komt later wel ;). Pirelli supercorsa's erop. Echt meteen vertrouwen in die fiets.

Dus voor te knallen, lekker bochtjes pakken, meer geschikt dan de TLR. De TLR is wel meer schakellui te rijden (en ik ben lui ;)  ) , de Tuono moest ik toch een paar keer opschakelen.

Ik denk iig dat ik een opvolger gevonden heb ;)  Nu de knaken nog...:(

De motor staat trouwens bij ROSA in ijsden. Bijzonder vriendelijke tent. Ik had van te voren gebeld, en het apparaat stond al klaar (er moest nog een accu gemonteerd worden, maar dat hadden ze al gedaan zodat ik niet hoefde te wachten). Eerlijke verkooppraat, goede zaak.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.