BMW R1100RS / Ducati Monster M600

Gestart door karz, 04 augustus, 2006, 21:32:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

karz



Ok, dat ik een BMW K100RS getest had is al breed uitgemeten op dit forum :roll:

de gasrespons van een dieplader was mijn grootste probleem met dit apparaat.  


Vandaag BMW nog een kans gegeven en het nu bij hun twin gezocht.



:D :D dat was al beter. De gasrespons die ik zocht , en op een of andere manier is het ding ook een stuk wendbaarder.
Het exemplaar waar ik op gereden heb had een Hagon schokdemper gemonteerd, of dat goed is weet ik niet.
Erg leuk vind ik dat wanneer de motor stationair draait en je gas geeft, het blok voelt bewegen, moto guzzi heeft dat ook.
In ieder geval 10x beter dan de K100RS wat mij betreft.

En ook nog getest vandaag:



:cool: Hier heb ik me echt op geamuseerd, wat een goede stuurfiets. Zelfs voor een houten knuppel zoals ik. Boh, wat stuurt dat soepel in als je een TLR gewend bent. Alleen jammer dat het 600 blokje hoge snelheden (150+) niet goed kan waarmaken. Maar voor zo binnendoor, wat een lol.
Even wachten dat ik op een 900 kan rijden.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

B-Witch

He verhip op die duc had ik ook een ritje kunnen maken 8)
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

nog nie misschien zo'n Duc: stoer geluid als ie langsrijdt, maar stationair alsof ie echt vet kaput ist. Enne zo'n poserketel daar wil je toch nie dood naast gevonden worre.  :twisted:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

WhomBom

een 600'er V twin met wat is het 50?? pk.... poserketel?  :thatsgay:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

karz

OP papier zijn ze inderdaad behoorlijk zwakjes.
Toch kan ik niet zeggen dat je dat merkt als je erop rijdt. Ze hebben het koppel vrij diep zitten waardoor ze vrij fel overkomen.
Ik heb ooit een bandit 400 gehad met hezelfde aantal pk's , maar de rijbeleving is toch totaal anders.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Desmo-devil

Citaat van: "Dwars"nog nie misschien zo'n Duc: stoer geluid als ie langsrijdt, maar stationair alsof ie echt vet kaput ist. Enne zo'n poserketel daar wil je toch nie dood naast gevonden worre.  :twisted:


???????????????????????????????????????????????????????????????
Dwarske, misschien moet je eens rijden op de monster 750.
Ik denk dat je dat best zou bevallen. Kom je ook eens met je voeten aan de grond.
Heb je eigenlijk uberhaubt al ooit eens op een Duc gereden ?
Ik heb zelf nog nooit op een GS gereden en het zou dan ook niet bij mij opkomen om er dan een mening over te hebben.

P.S. Die van mij loopt fantastisch stationair . :nana9oi:

Desmo-devil

Citaat van: "karz"OP papier zijn ze inderdaad behoorlijk zwakjes.
Toch kan ik niet zeggen dat je dat merkt als je erop rijdt. Ze hebben het koppel vrij diep zitten waardoor ze vrij fel overkomen.
Ik heb ooit een bandit 400 gehad met hezelfde aantal pk's , maar de rijbeleving is toch totaal anders.

Kan ik alleen maar beamen.
De 750 is net een beetje sterker, en ik kan je verzekeren als "binnendoor" fiets geweldig veel fun om op te rijden.
Als je 'm durft plat te leggen kan die giga hard een bocht om.
Jammer dat jullie die monster S4r bij de Ducati races in Assen niet gezien hebben die het gehele veld inclusief 999 R voor bleef. Vraag maar eens aan Hakki.
Ik zou Schmetzke wel eens willen zien raggen op een Monster, volgens mij zou hem dat best bevallen.
Een monster moet je gewoon een keer gereden hebben !

WhomBom

Citaat van: "karz"OP papier zijn ze inderdaad behoorlijk zwakjes.
Toch kan ik niet zeggen dat je dat merkt als je erop rijdt. Ze hebben het koppel vrij diep zitten waardoor ze vrij fel overkomen.
Ik heb ooit een bandit 400 gehad met hezelfde aantal pk's , maar de rijbeleving is toch totaal anders.

da's ook het mooie aan een twin  :twisted:  ik moet zeggen dat zon monster absoluut niet verkeerd is... als ze het blok van die 600 es wat zouden updaten dat ie een pk of 70 heeft zou ik er ook niet dood wel naast gevonden willen worden  :yes6rs:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

DeWitte

Citaat van: "Desmo-devil"
Citaat van: "Dwars"nog nie misschien zo'n Duc: stoer geluid als ie langsrijdt, maar stationair alsof ie echt vet kaput ist. Enne zo'n poserketel daar wil je toch nie dood naast gevonden worre.  :twisted:


???????????????????????????????????????????????????????????????
Dwarske, misschien moet je eens rijden op de monster 750.
Ik denk dat je dat best zou bevallen. Kom je ook eens met je voeten aan de grond.
Heb je eigenlijk uberhaubt al ooit eens op een Duc gereden ?
Ik heb zelf nog nooit op een GS gereden en het zou dan ook niet bij mij opkomen om er dan een mening over te hebben.

P.S. Die van mij loopt fantastisch stationair . :nana9oi:

Slaat natuurlijk nergens op die opmerking over mijn lengte: hangt me trouwens zwaar de keel uit: kiep je er een keer op 200dzd km mee om moet je dat gezeik blijven aanhoren van mannen die ik met mijn lengte op die veels te grote beemer met 2 vingers in de neus wat voordoe op 2 wielen. Dus cut it. Persoonlijk worden kan ik mss nog wel veel aardiger maar daar schieten we hier niets mee op en voegt al helemaal niets toe aan een discussie:

Waar ging het over:
Heb al een M900 een halve dag gereden toen ie pas uitkwam omdat ut wel een leuk model leek. stuurt wel aardig maar ook niet meer dan dat. Tegenwoordig is ut maar een poserkiebel of wou je soms zeggen dat je met zo'n M de hemel kunt bestormen  :roll: een reisje ri dolletieten beetje comfortabel kunt maken zonder dat je vullingen eruit vallen :roll: . stationair maken die dingen gewoon mechanisch lawaai: ut uitlaatgeluid (zoals ook de jouwe) is vaak veels te luid en zowieso niet van deze tijd: ondanks dat ut mss wel "heftig" klinkt. Mja een VW tdi klinkt voor sommigen ook aardig  :?

Daarbij heb jij al eens een Gs 1200 gereden was er toen aardig over te spreken weet ik me nog te herinneren. Alzheimer light???
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Schmetzke

Citaat van: "Dwars"
Slaat natuurlijk nergens op die opmerking over mijn lengte: hangt me trouwens zwaar de keel uit: kiep je er een keer op 200dzd km mee om moet je dat gezeik blijven aanhoren van mannen die ik met mijn lengte op die veels te grote beemer met 2 vingers in de neus wat voordoe op 2 wielen. Dus cut it. Persoonlijk worden kan ik mss nog wel veel aardiger maar daar schieten we hier niets mee op en voegt al helemaal niets toe aan een discussie:

Waar ging het over:
Heb al een M900 een halve dag gereden toen ie pas uitkwam omdat ut wel een leuk model leek. stuurt wel aardig maar ook niet meer dan dat. Tegenwoordig is ut maar een poserkiebel of wou je soms zeggen dat je met zo'n M de hemel kunt bestormen  :roll: een reisje ri dolletieten beetje comfortabel kunt maken zonder dat je vullingen eruit vallen :roll: . stationair maken die dingen gewoon mechanisch lawaai: ut uitlaatgeluid (zoals ook de jouwe) is vaak veels te luid en zowieso niet van deze tijd: ondanks dat ut mss wel "heftig" klinkt. Mja een VW tdi klinkt voor sommigen ook aardig  :?

Daarbij heb jij al eens een Gs 1200 gereden was er toen aardig over te spreken weet ik me nog te herinneren. Alzheimer light???

Ten eerste:  :rofl:  :rofl:  :rofl:

Ten tweede: Ducati is idd puin, maar wel mooi;

Ten derde: BMW is ook puin, en ook nog eens lelijk;

Ten vierde: Volgensmij zijn er maar weinig kleine mensjes die uberhaupt op een GSA durven stappen (al dan niet met de middenbok uitgeklapt)... En dan ook nog zó kunnen rijden  :shock:  
Oftewel, je hoeft niet met je voeten aan de grond te kunnen komen om er fatsoenlijk mee te kunnen rijden;

Ten vijfde: Een Duc klinkt idd alsof ie ieder moment uit elkaar kan vallen, maar hoeft niet te betekenen dat het een slechte motor is;

Ten zesde: Een uitlaat MOET veel lawaai maken;

Ten zevende: OT MOON