Hoofdmenu

Bougie afgebroken

Gestart door Busaberke, 05 mei, 2010, 17:04:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herr Tod

Citaat van: Busaberke op 07 mei, 2010, 08:03:57
Citaat van: Herr Tod op 07 mei, 2010, 01:14:57
Dat is toch al netjes. Heb je geen pneumatische slagmoersleutel? Ik durf er bijna een krat bier op te zetten dat die het meteen doet.

Ik heb eens een koppelingsmoer los proberen te draaien, zelfs met een verlengstuk van 2 meter (!!) lukte het niet. De volgende dag een slagmoersleutel gaan halen, koppelingshuis met 1 vinger tegengehouden en binnen 2 slagen was die moer los :yes6rs:

Vanochtend nog ff snel geprobeerd, maar helaas... die draadbus zit écht moervast!  :evil:
Nogmaals de hele handel ingespoten met kruipolie en vanavond maar weer eens proberen met de slagmoersleutel.
Ik moet alleen nog ergens een verloopdop van 1/2" naar 3/8" of 1/4" zien te scoren.



Die verloop doppen heb ik hier als je ze nergens snel kunt vinden...
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Motzippaldy

Citaat van: karz op 07 mei, 2010, 08:39:51
Het zorgt in ieder geval voor goed leesvoer  :worship-cool: .

Kun je misschien nog iets met temperatuur ?   
Ik geloof dat dat op het aluminium niet zoveel of geen invloed heeft, maar ik weet niet van wat voor een materiaal die draad is.
misschien even buiten proberen, is koud zat nu :dunno:



Normaal als je bougies vervangt motor moet beetje warm zijn  :-X
Proud on the South  

karz

oh yeah ? and why's that ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Gassie

Citaat van: karz op 07 mei, 2010, 21:25:55
oh yeah ? and why's that ?
heeft met de uitzettingscoefficient te maken aluminium zet het dubbele uit tov metaal zal dus iets helpen om de bougie los te krijgen
KTM SMT 2011

Busaberke

#19
Citaat van: Motzippaldy op 07 mei, 2010, 20:49:48
Citaat van: karz op 07 mei, 2010, 08:39:51
Het zorgt in ieder geval voor goed leesvoer  :worship-cool: .

Kun je misschien nog iets met temperatuur ?  
Ik geloof dat dat op het aluminium niet zoveel of geen invloed heeft, maar ik weet niet van wat voor een materiaal die draad is.
misschien even buiten proberen, is koud zat nu :dunno:



Normaal als je bougies vervangt motor moet beetje warm zijn  :-X

klopt, en dat was 'ie ook , maar helaas ...

update:
Gisteren geprobeerd om de bougie met bevriezingsspray iets te laten "krimpen" en vervolgens met de slagmoersleutel los te maken.
Maar het werkt allemaal niet. De bougie lijkt wel vastgelast!
Ondertussen is de zeskant bit die ik in de draadbus geslagen heb, zodanig vervormd door de slagmoersleutel dat ik er nu geen grip meer op heb.
Mijn trukendoos is leeg, dus ik ga morgen beginnen met het blok uit te bouwen.  :evil: :evil:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

karz

Citaat van: Gassie op 07 mei, 2010, 21:31:49
Citaat van: karz op 07 mei, 2010, 21:25:55
oh yeah ? and why's that ?
heeft met de uitzettingscoefficient te maken aluminium zet het dubbele uit tov metaal zal dus iets helpen om de bougie los te krijgen

Oh , ik dacht juist dat Aluminium minder uitzette tov metaal , weer wat geleerd  :yes6rs:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

karz

Citaat van: Busaberke op 08 mei, 2010, 08:32:04
update:
Gisteren geprobeerd om de bougie met bevriezingsspray iets te laten "krimpen" en vervolgens met de slagmoersleutel los te maken.
Maar het werkt allemaal niet. De bougie lijkt wel vastgelast!
Ondertussen is de zeskant bit die ik in de draadbus geslagen heb, zodanig vervormd door de slagmoersleutel dat ik er nu geen grip meer op heb.
Mijn trukendoos is leeg, dus ik ga morgen beginnen met het blok uit te bouwen.  :evil: :evil:

maak foto's  :mrgreen:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Gassie

Citaat van: karz op 08 mei, 2010, 08:53:12
Citaat van: Gassie op 07 mei, 2010, 21:31:49
Citaat van: karz op 07 mei, 2010, 21:25:55
oh yeah ? and why's that ?
heeft met de uitzettingscoefficient te maken aluminium zet het dubbele uit tov metaal zal dus iets helpen om de bougie los te krijgen

Oh , ik dacht juist dat Aluminium minder uitzette tov metaal , weer wat geleerd  :yes6rs:
stond me wat bij heb het ook maar even opgezocht op de wiki vroeger wist ik dit allemaal nog  :oops:
KTM SMT 2011

Gerard

Mooi balen zo'n probleem. Een schroef van een schijfrem zat bij mij ook een keer moervast. Geen beweging in te krijgen niet met slaan, helemaal niets wilde (ook niet linkse tap, flinke tang er op etc.). Uiteindelijk een moer erop gelast. Daarna was ie zonder kracht los te draaien. De hitte van het lassen heeft 'm schijnbaar los geschrikt. Misschien dat je eens kunt proberen om met een laselectrode de boel op te warmen of met een minibrandertje en kijken of het helpt.

QuattroFrits

Citaat van: Gerard op 08 mei, 2010, 11:42:21
Mooi balen zo'n probleem. Een schroef van een schijfrem zat bij mij ook een keer moervast. Geen beweging in te krijgen niet met slaan, helemaal niets wilde (ook niet linkse tap, flinke tang er op etc.). Uiteindelijk een moer erop gelast. Daarna was ie zonder kracht los te draaien. De hitte van het lassen heeft 'm schijnbaar los geschrikt. Misschien dat je eens kunt proberen om met een laselectrode de boel op te warmen of met een minibrandertje en kijken of het helpt.

Misschien een stom idee van mij, een combinatie, eerst inderdaad goed heet stoken en direct daarna bevriezen.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

karz

Citaat van: Gerard op 08 mei, 2010, 11:42:21
Mooi balen zo'n probleem. Een schroef van een schijfrem zat bij mij ook een keer moervast. Geen beweging in te krijgen niet met slaan, helemaal niets wilde (ook niet linkse tap, flinke tang er op etc.). Uiteindelijk een moer erop gelast. Daarna was ie zonder kracht los te draaien. De hitte van het lassen heeft 'm schijnbaar los geschrikt. Misschien dat je eens kunt proberen om met een laselectrode de boel op te warmen of met een minibrandertje en kijken of het helpt.

Schijfremschroeven zitten toch vaak met een borgmiddel vast. Blauwe loctite krijg je bijv los door eerst de bout warm te stoken. Niet dat het dan heel soepel gaat, ik heb ze nog bij mij nog bijna allemaal met de linkse tap moeten losmaken.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Toledo

Ik denk dat je beter je blok kan gaan uitbouwen , en kop eraf. de schroefdraad in de kop gaat waarschijnlijk toch naar de fuck als het zo vast zit. En dan weet je ook zeker dat er niks in het blok zal vallen. En ik weet uit ervaring dat kopervet schade aanricht aan blokdelen. Bij m'n vorige gs waren de boutjes van de  bh'tjes ook ingevet met kopervet. Toen in de bh'tjes loshaalde (doe ik graag)na een jaar, zat de schroefdraad van het blok om de boutjes vast,
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

@Nippon

Als ik 't zo lees en mag geloven smeren jullie nog de deurkrukken met kopervet  :roll:
zo te lezen wordt alles wat maar lijkt op een schroefdraad voorzien van koperpasta
wat is dat toch met dat kopervet  :?

karz

 :dunno:  not me .. ik zie niet in waar het  goed voor is om kopervet op een schroefdraad te smeren.
Het enige waar ik het voor gebruik is om de ring op zijn plek te houden als ik het achterwiel van mijn r1100rs terugplaats
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

ik gebruik het allen beetje op de achterkant van remblokken en aan het pinnetje die die op hun plek houdt. 
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away