Air-Check ventieldop controleert bandenspanning

Gestart door DeWitte, 10 mei, 2010, 21:22:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Air-Check brengt een intelligente ventieldop op de markt die continu de bandenspanning controleert en waarschuwt als deze te laag wordt. Het systeem is universeel toepasbaar op auto's, motoren en vrachtwagens en is goed voor portemonnee, milieu én veiligheid.

Meerderheid rijdt met slappe banden
Onderzoeken tonen aan dat het merendeel van de auto's en vrachtwagens in Nederland rijdt met te slappe banden. Autofabrikanten adviseren om maandelijks de bandenspanning te controleren, maar er is nauwelijks iemand die zich aan dat advies houdt. Het gevolg is dat er onnodig veel brandstof wordt verbruikt, dat banden te snel slijten en dat er onveilige situaties ontstaan door verminderde grip, slechte wegligging en klapbanden. Het Air-Check Banden Druk Alarm wijst gebruikers direct op een te lage bandenspanning, zodat zij meteen de band kunnen oppompen.

Besparing
De besparingen lopen snel op. Volgens onderzoeksinstituut TNO kunnen automobilisten die jaarlijks 15.000 kilometer afleggen met de juiste bandenspanning ongeveer 125 Euro per jaar besparen. Voor transporteurs kan dat zelfs oplopen tot 1.850 Euro per vrachtwagen.

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Naast de financiële besparing wordt ook de CO2 uitstoot gereduceerd, wat past bij een Maatschappelijk Verantwoord Ondernemerschap. De Nederlandse overheid ondersteund investeringen in het energiebesparende Banden Druk Alarm door bedrijven een interessant fiscaal voordeel te bieden.

Eenvoudig in het gebruik
Het Banden Druk Alarm wordt, net als een normale ventieldop, eenvoudig op het ventiel gedraaid. Bij het eerste gebruik zal de ventieldop zich automatisch kalibreren op de juiste druk. Vanaf dat moment wordt continu de bandenspanning vergeleken met de gekalibreerde referentiedruk. Als de bandenspanning ongeveer 10% beneden de referentiedruk komt, gaat er een LED knipperen om aan te geven dat de band opgepompt dient te worden. Zodra de bandenspanning op niveau is gebracht, dooft de LED.

Verkrijgbaar via internet
Een set van 2 ventieldoppen inclusief antidiefstal sleutel is verkrijgbaar vanaf 24,99 Euro incl. BTW via de webshop van Air-Check op www.air-check.nl.






Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

d'r Blieje

Is meer een leuke gadget...

- Rubberen ventiel waarschijnlijk niet bestand tegen de grotere centrifugale krachten. (Zwaarder dan standaard een ventieldop)
- Bandenspanning bij 1e montage blijft levenslange referentie (dus niet te wijzigen)
- Levenslang valt wel mee, na 2 jaar is de batterij leeg... en deze is niet te vervangen

Ik controleer wel zelf: BROK (Banden, Remmen, Olie en Ketting)
Blieve lache...8)

@Nippon

Echt iets voor 2 verdieners zonder kinderwens  :?

QuattroFrits

Citaat van: BoxerQ op 11 mei, 2010, 09:06:46
Echt iets voor 2 verdieners zonder kinderwens  :?

Na het commentaar (of advies) van d'r Blieje kun je dat bij mij vergeten.
Daar vind ik ze dan toch te duur voor, ondanks dat het geschrevene van jou op mij van toepassing is.  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Gerard

Voor € 7,95 hebbie ook zo'n setje: Pressure Guard bandenspanningscontrole motor

Zelf doe ik het toch liever controleren op de ouderwetse manier  :-X

SuzukiLimburg

Bandenspanning hoef je niet te controleren, dat merk je vanzelf wel  :twisted:
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

DeWitte

Ik ben toch niet de enige die meteen merkt als de bandenspanning niet goed is? :? heb je toch geen hightec ventieldoppie voor nodig?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

Citaat van: QuattroFrits op 11 mei, 2010, 17:41:14
Citaat van: BoxerQ op 11 mei, 2010, 09:06:46
Echt iets voor 2 verdieners zonder kinderwens  :?

Na het commentaar (of advies) van d'r Blieje kun je dat bij mij vergeten.
Daar vind ik ze dan toch te duur voor, ondanks dat het geschrevene van jou op mij van toepassing is.  :mrgreen:

ja sorry...... bij 2 verdieners denk ik meteen aan jong goed uitziende yuppen met een wetlook kapsel en puma schoentjes :mrgreen:

d'r Blieje

Citaat van: BoxerQ op 12 mei, 2010, 15:22:49
Citaat van: QuattroFrits op 11 mei, 2010, 17:41:14
Citaat van: BoxerQ op 11 mei, 2010, 09:06:46
Echt iets voor 2 verdieners zonder kinderwens  :?

Na het commentaar (of advies) van d'r Blieje kun je dat bij mij vergeten.
Daar vind ik ze dan toch te duur voor, ondanks dat het geschrevene van jou op mij van toepassing is.  :mrgreen:

ja sorry...... bij 2 verdieners denk ik meteen aan jong goed uitziende yuppen met een wetlook kapsel en puma schoentjes :mrgreen:


Alleen wetlook kapsel klopt niet  ;) Puma motorlaarzen ook goed?  :yes6rs:
Blieve lache...8)

B-Witch

Onzinnig gadget. :?
Hoe moeilijk is het nu helemaal om ff je bandenspanning te controleren?
Met de motor: elke week, de auto om de paar weken als het kreng door de wasstraat moet. :yes6rs:
Geldklopperij, en alweer onder het motto goed voor portomonee (net of dat zoveel rendement oplevert), veiligheid  :roll: en jawel hoor is ie weer: millieu, GAAP, ik word daar zo moe van :?
You may own the bike, but the bike possesses you.

okki

en bij hoeveel bar geeft dat ding een waarschuwing.
is volgens mij ook voor iedereen anders.
Heaven doesn't need me. Hell is afraid I might take over.

QuattroFrits

Citaat van: okki op 16 mei, 2010, 20:57:22
en bij hoeveel bar geeft dat ding een waarschuwing.
is volgens mij ook voor iedereen anders.

Lezen Okki, lezen.  :twisted:
Het staat erbij.  :yes6rs:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

Citaat van: QuattroFrits op 16 mei, 2010, 21:33:31
Citaat van: okki op 16 mei, 2010, 20:57:22
en bij hoeveel bar geeft dat ding een waarschuwing.
is volgens mij ook voor iedereen anders.

Lezen Okki, lezen.  :twisted:
Het staat erbij.  :yes6rs:

mischien zo:

Eenvoudig in het gebruik
Het Banden Druk Alarm wordt, net als een normale ventieldop, eenvoudig op het ventiel gedraaid. Bij het eerste gebruik zal de ventieldop zich automatisch kalibreren op de juiste druk.


dus bij eerste gebruik kijkt hij hoeveel je bandendruk is en dat is zijn referentiedruk...
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

SuzukiLimburg

Nou...dit kun je dus op meerdere manieren interpreteren "Bij het eerste gebruik zal de ventieldop zich automatisch kalibreren op de juiste druk".
Er staat niet expliciet dat hij zich insteld op de druk die er bij het eerste gebruik in de banden zit.
Er staat alleen dat hij zich kalibreren op de juiste druk. De vraag is nu hoe hij weet wat de juiste druk is.
Helemaal duidelijk is het niet, maar je kunt er inderdaad van uitgaan dat hij de eerste druk als referentiedruk gebruikt.

Anyway, dit is en blijft een nutteloos tooltje in mijn ogen.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Gerard

Zo'n dopje weet niet wat de juiste druk is voor je motor. De werking is eigenlijk heel simpel. De berijder doet zelf de juiste spanning in de band. Je draait vervolgens de andere dopjes erop en callibreert zich. Zodra de spanning 0,2 bar afwijkt van de initiele spanning (dus tijdens het er op draaien), kleur het doppie rood. Kortom zoals al eerder is uitgelegd.