Hoofdmenu

tomtom rider-houder V1

Gestart door pieke, 16 mei, 2010, 18:53:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pieke

Daar ik in bezit ben van een tomtom rider V1
Heb ik zoals velen hiervan de bekende uitval en laadproblemen.
Na intensief onderzoek kom ik tot de conclusie,dat de contacten van de gps en rider-houder niet goed gecenteerd zijn.
Tevens is mij opgevallen dat de contacten ondanks het geringe voltage toch inbranden.Het bekende pitting.
Nadat ik de houder losgemaakt had en de voorkant van de houder tegen de gps drukte kon men zien dat deze uit het midden zat en dit kwam door de onderkant van de houder die te sterk gebogen is.
Door een malletje te maken en de rug van de houder goed vast te zetten,ben ik met een verfstripper de onderkant gaan verhitten.Wees voorzichtig en verwarm de onderkant zeer langzaam.Door af en toe te voelen merk je of deze gebogen kan worden.
Daarna buig je met een plamuurmesje als de kunststof zich laat buigen langzaam iets naar buiten,en laat hem langzaam afkoelen,men legt hem daarna weer op de gps en zie daar hij komt precies overeen met het gat op de contacten.
Schroef eea daarna weer vast en test hem uit.
Tevens een tip zet er een schakelaartje tussen,zodat je eerst,de gps erin zet en daarna de spanning erop dit voorkomt inbranding op de contacten.
Zo heb ik me ook met weinig moeite kunnen behelpen.
En spaar me het geld uit voor een nieuwe houder waarna het probleem hiermee weer van voor af aan begint.Kosten nieuwe houder tussen de 50 en 70 euries.

Gr;P

QuattroFrits

Goede en goedkope oplossing, gelukkig heb ik de rider II en die heeft daar geen last van.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.