Hoofdmenu

Pyreneeën

Gestart door Jos_Merkelbeek, 14 juni, 2010, 08:56:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jos_Merkelbeek

Vorige week naar de Pyreneeën geweest. Geen 100 meter weg is daar recht, alleen maar kromme wegen :yes6rs:. Echt een aanrader. Franse kant is slecht asfalt (filmpje 1, 2 en 3). De Spaanse kant super strak en ruw asfalt (filmpje 4 en verder), 100% grip en gas erop.

Klik hier.

groetjes,
Jos
BMW 1150 GSA,  transalp op nopjes

Yvil

 :worship-cool: :worship-cool: :worship-cool:
Heel mooi!! Lijkt me weer een geslaagde reis als ik dat zo zie.
En over het weer hadden jullie geloof ik ook weinig te klagen.
Ben wel een beetje jaloers 
:yes6rs:

DeWitte

 :worship-cool: :cool: Ben je ook in Andorra geweest Jos? dat vond ik toen super. die wilde paarden en zo midden op de weg als je een bocht om kwam zeilen :shock:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Jos_Merkelbeek

@ Evil: Weer was de eerste 4 dagen goed, daarna regen en zijn we genoodzaakt eerder naar huis moeten gaan (niet mijn beslissing, baal er nog steeds van, maar ja samen uit, samen thuis helaas...)

@Dwars: Andorra hebben we over nagedacht, maar was qua kilometers (4500, incl 2000 km autoweg) die we op de planning hadden staan voor 8 dagen niet te doen. Maar ik ga nog ooit terug om de niet gereden dagen in te halen, dan doe ik ook Andorra aan, heel veel positiefs over gehoord.
Wilde paarden ook in Spanje tegengekomen, lag er 1 dood in de berm :(, was wel een triest aanblik.
BMW 1150 GSA,  transalp op nopjes

Mounty

Had ik ook in de planning staan, de pyrineeën. Helaas door een trieste gebeurtenis gaat het niet door. Niks bij mij maar bij een van me motormaatjes. Wel wat leuke routes gezien daar met heeel veel bochtige wegen. Jij zegt de franse kant is slecht wegdek en daar hadden wij gepland. Voor de volgende keer dus beter de spaanse kant kiezen voor te rijden ?
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Jos_Merkelbeek

@YZF_Ron: Spaanse kant is superstrak asfalt, zie filmpje 4 als voorbeeld. Banden slijten daar wel harder door het ruwere asfalt en stijgende adrenalinepeil  ;)
Spaanse kant heeft nog meer voordelen: goedkope benzine (1,13) en goedkope hotels (+/- E 100,- halfpension voor 2 personen)
BMW 1150 GSA,  transalp op nopjes

SuzukiLimburg

Maar Frankrijk heeft dan weer Formule 1 hotels  :D en die kosten 34€ voor 3 personen voor logies met (klein) ontbijt.
Voor te slapen is dat prima. 100€ voor een 2-persoonskamer vindt ik namelijk niet bepaald goedkoop, maar wellicht denken jullie daar anders over.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Jos_Merkelbeek

Sorry Suzuki, maar jij maakt toch wel een kleine rekenfout. Jij vergelijkt slapen met ontbijt met halfpension (3 gangen diner).
Als je in een formule 1 hotel €34,- betaalt en je gaat met 2 personen voor €30,- pp eten dan zit je op €94,-. Dat is dan weer bijna even duur. ;)

Het is maar net wat je wilt uitgeven. Wij zoeken altijd een goedkoop hotelletje buiten de toeristische gebieden. Een simpel halfpension in Frankrijk kost toch al vlug tussen de 120 en 140 euro voor 2 personen. Formule 1 hebben we ook al eens gehad, niks mis mee en als we het tegen komen stappen we daar ook naar binnen. Alleen vind je ze helaas niet overal.
BMW 1150 GSA,  transalp op nopjes