Nou nou, vandaag maar eens alle technische moed die ik heb bij elkaar geschraapt
en de VFR eens uit elkaar gaan halen op de hoop iets wijzer te worden m.b.t. de
reden van zijn plotselinge weigering van dienst....
Gelukkig bij de goede kap begonnen om de spanningsregelaar eerst maar eens te
checken, en jawel hoor. Het verbrand chemisch geurtje kwam me alweer tegenmoed
en het heeft schijnbaar flink gesmeuld aangezien er een bruine afzetting rondom op
het frame te zien is...
Aan de onderkant blijkt de visuele schade wel mee te valle al moet ik nog wat
gesmolten plastic van het frame af schrapen:

Hier wat fotootjes van de bovenkant en stekker:


De vorige keer dat de spanningsregelaar kapot was deed het klokje en dashboard
lampjes het nog. Kan het wel dat de spanningsregelaar nu de enige reden voor het
totaal levenloos zijn van de motor? Niet dat ik dadelijk een nieuwe bestel, deze
erin zet en hij dan ook meteen doorbrand of zo. En als hij de accu heeft gemold
flip ik helemaal uit. Er zat net een nieuwe in a €78,-!!
Maar goed, wellicht heeft iemand van jullie hier ervaring mee...
In dat geval hoor ik het graag!!