Motorrijden op Mallorca - Ik zeg doen!

Gestart door SuzukiLimburg, 02 juni, 2010, 15:58:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SuzukiLimburg

Zoals al reeds ergens vermeld ben ik vorige week op Mallorca geweest. Eigenlijk dus van plan om daar een dag een motor te huren aangezien ze vonkelnieuwe XT660's hadden staan in SM trim (60 Euro per dag). Vanwege mijn zwangere wederhelft uiteindelijk toch gekozen om een van haar vele droomauto's te huren, namelijk een Jeep Wrangler Sport uit 2010 (net 2000km op de klok).

Met die Jeep zijn we dus de bergen in gegaan en man wat vond ik het jammer dat ik mijn motor niet bij me had. Er waren echt kilometers lange wegen die helemaal door de bergen kronkelden, door het binnenland maar ook langs de zee. Verder ook bijna geen motoren gezien, alleen andere toeristen die het overigens allemaal nodig vonden om op de voorbumper te gaan kleven. Gelukkig maakt zo'n Jeep best veel indruk in de spiegels  :yes6rs:

Ik zou hier graag nog eens terug gaan met de motor voor een paar dagen. Aan het einde van de dag hadden wij 350km gereden met die Jeep en toen hadden we alleen nog maar de noord kant gehad. Daar zijn dan ook alle bergen, dus voor de motor het interessantste gedeelte.
Afhankelijk van hoeveel km je op een dag rijdt en hoe vaak je dezelfde wegen wilt berijden denk ik dat je je hier wel een dag of 5 goed zou kunnen amuseren op de motor.

Een paar foto's van de uitzichten onderweg om te laten zien dat het echt wel de moeite waard is;









Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!