remmen: remblokken vervangen

Gestart door Busaberke, 07 september, 2005, 14:20:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Schmetzke

Citaat van: "Dwars"
had ut vd week nog, dat ik een snelle bocht inging en de beemer me op het voorwiel een stap opzij deed/weggleed.

Ik had dat laatst ook... en raad eens... (de zijkanten) van m'n voorband helemaal op!  :lol:  :lol:  :lol:

Meteen maar ff een nieuwe erop geflikkerd...

Oja, wie de oude wil hebben, die is gratis af te halen. In het midden zo goed als nieuw, dus voor de meeste van jullie nog ruim 500000 km mee te rijden  8)

Karin

Citaat van: "Schmetzke"

Oja, wie de oude wil hebben, die is gratis af te halen. In het midden zo goed als nieuw, dus voor de meeste van jullie nog ruim 500000 km mee te rijden  8)

:rofl:

Motzippaldy

Citaat van: "Schmetzke"

Oja, wie de oude wil hebben, die is gratis af te halen. In het midden zo goed als nieuw, dus voor de meeste van jullie nog ruim 500000 km mee te rijden  8)


In welke maat zijn die banden  :?: misschien heb ik, als een van de meeste, wel interesse  :roll:
Proud on the South  

Schmetzke

Citaat van: "Motzippaldy"
Citaat van: "Schmetzke"

Oja, wie de oude wil hebben, die is gratis af te halen. In het midden zo goed als nieuw, dus voor de meeste van jullie nog ruim 500000 km mee te rijden  8)


In welke maat zijn die banden  :?: misschien heb ik, als een van de meeste, wel interesse  :roll:

Aahaa voor welke motor Motz?

Gewoon de normale maat.. 120/70-17  :wink:

DeWitte

Citaat van: "Schmetzke"Oja, wie de oude wil hebben, die is gratis af te halen. In het midden zo goed als nieuw, dus voor de meeste van jullie nog ruim 500000 km mee te rijden  8)

doe mij jouw ouwe achterband dan maar, die kan nog best dan ff mee als nieuw bandje op mijn 3e hands "sjoepkar"  :rofl: de voorband is me te smal die glijd van de velg af :rofl: mss dat die wel past op me mountainbike????



:roll:  :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Is er een manier om te zien of remblokken aan vervanging nodig zijn ?  Bepaalde dikte, afgebrokkelingen ?  Of zijn er indicatie groeven ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Desmo-devil

Als je het geluid van schrapend ijzer hoord ben je te laat  :lol:
Nu even serieus, je kan heel goed zien of je blokken nog dik genoeg zijn door er bovenop te kijken. In sommige blokken zitten inderdaad ook slijtagegroeven.

karz

Citaat van: "Desmo-devil"Als je het geluid van schrapend ijzer hoord ben je te laat  :lol:
Nu even serieus, je kan heel goed zien of je blokken nog dik genoeg zijn door er bovenop te kijken. In sommige blokken zitten inderdaad ook slijtagegroeven.

Wat is dik genoeg ? 2 mm ?  1mm ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

WhomBom

bij 1 mm zou ik al eens nieuwe blokjes gaan kopen, dan kun je ze net zo goed meteen vervangen, of je rijdt nog wat door tot je op het ijzer zit. Waarbij het natuurlijk de truc is om pas net de laatste meter op je oprit op het ijzer te komen  :roll:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

WhomBom

Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "Dwars"
had ut vd week nog, dat ik een snelle bocht inging en de beemer me op het voorwiel een stap opzij deed/weggleed.

Ik had dat laatst ook... en raad eens... (de zijkanten) van m'n voorband helemaal op!  :lol:  :lol:  :lol:

Meteen maar ff een nieuwe erop geflikkerd...

Oja, wie de oude wil hebben, die is gratis af te halen. In het midden zo goed als nieuw, dus voor de meeste van jullie nog ruim 500000 km mee te rijden  8)



Ik had dit euvelke vandaag in de S bocht in partij, van de rechter wat abrupt naar die krappe linker ingegooid toen ie (heel controleerbaar dat dan weer wel) echt een half metertje schoof  :?
Ik ga ervan uit dat ie gewoon nog niet warm was, omdat ik ivm het weekend-verkeer rustig had gereden tot daar.

maar hoe moet ik in godsnaam zien of ze op zijn??? aan de zijkanten is geen profiel  :?:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Desmo-devil

CiteerWat is dik genoeg ? 2 mm ? 1mm ?

Hangt af van het type remblok en je rijstijl. De ene blok slijt sneller dan de andere. Als je bedenkt dat op een nieuwe remblok ongeveer 8 mm  zit kan je met 2 mm nog behoorlijk lang remmen imo. Ik vervang ze meestal als de kanten beginnen af te brokkelen, dan zijn ze dus te dun aan het worden.

May Day

IMHO zitten er slijtagegroeven (2 stuks) in een blok, in ieder geval in de blokjes die ik tot nu toe in mijn handen gehad heb. Die zitten op ongeveer 2 mm schat ik.
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

karz

Hmm mijn tokico blokjes zijn ongeveer 2 mm (4 zuiger radiale klauwen tokico). En er is geen groef te spotten.
de groeven zaten wel in de blokjes van de 6 zuigers tokicoos die origineel op m'n TLR zaten.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

May Day

Dat kan natuurlijk betekenen dat de groef er wel inzat maar inmiddels niet meer  :roll:
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

karz

Citaat van: "May Day"Dat kan natuurlijk betekenen dat de groef er wel inzat maar inmiddels niet meer  :roll:
Dat ben ik me ook aan het bedenken . Also 1 kant van de velg wordt een stuk vuiler dan de andere kant. Ik heb nog niet echt brokkels kunnen ontdekken, maar ik denk dat het er aan zit te komen :yes6rs:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.