Maddog's problemen hoekje

Gestart door Maddog, 14 juni, 2010, 16:03:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maddog

Hoe pro ik ook ben met computers en overige media ben ik een totale noob in banden voor mn motor.
Voorheen liet ik een nieuwe band op de motor leggen van die wat er al op zat.
Nu heb ik mn vfr en rijd lekker, voorop de bt020 en achterop de bt016 (geen idee of dit een goede combo is?)
de 016 is echt versleten kan nog iets van 200km rijden ofzo :P
Ik tour veel en rij wel vaker sportief, de bandjes plakke zeer goed in de bochten voor mij.
Ik wil deze zomer toch aardig wat gaan rijden en wil dus bijvoorbeeld niet al na 2000km mn bandjes verwisselen.

Welke band moet ik kiezen, ik kan wel alles overal gaan lezen maar word er niets slimmer van.

Mijn wensen,
aardig wat Km's met 1 band maar toch sportief door de bochten.

en wat zijn de meningen over mijn voorband?

of moet ik een heel ander type achterband pakken???

Wachtend op reacties,
Greetz Maddog
Its'a mi Maddog :) If it aint easy, it's crap!!!

Motzippaldy

Zorg dat voor band hetzelfde of betere dan achterband is en dat van hetzelfde type is  ;)
Volgens mij bij jou is nou andersom   :-X
Proud on the South  

Mounty

Ik heb nu de Bt023 erop...ben ik zeer tevree over qua grip...ook bij echte regen kun je nog goed doorkachelen.
met z'n voorganger had ik meer problemen. De 021 was/is een ramp band, zeker als je een wat zwaardere motor hebt, dan gaat de voorband snel cuppen en slijt deze aardig snel. ook qua grip liet deze te wensen over, menig schuivend achterkantje gehad met de 021, met de 023 nog niet. De michelin Pilot Road schijnt ook erg in de smaak te vallen...

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Joep

Citaat van: Maddog op 14 juni, 2010, 16:03:42
Hoe pro ik ook ben met computers en overige media ben ik een totale noob in banden voor mn motor.
Voorheen liet ik een nieuwe band op de motor leggen van die wat er al op zat.
Nu heb ik mn vfr en rijd lekker, voorop de bt020 en achterop de bt016 (geen idee of dit een goede combo is?)
de 016 is echt versleten kan nog iets van 200km rijden ofzo :P
Ik tour veel en rij wel vaker sportief, de bandjes plakke zeer goed in de bochten voor mij.
Ik wil deze zomer toch aardig wat gaan rijden en wil dus bijvoorbeeld niet al na 2000km mn bandjes verwisselen.

Welke band moet ik kiezen, ik kan wel alles overal gaan lezen maar word er niets slimmer van.

Mijn wensen,
aardig wat Km's met 1 band maar toch sportief door de bochten.

en wat zijn de meningen over mijn voorband?

of moet ik een heel ander type achterband pakken???

Wachtend op reacties,
Greetz Maddog


Je wlt dus een sprotieve toerband. Dan heb je het standaard rijtje. Michelin Pilot Road 2 Conti Road Attack Bridgestone BT23. Dan kan je kijken naar de prijs, maar waar het omdraait uiteindelijk is jou persoonlijke voorkeur. Daar kan niemand iets overzeggen.


Maddog

Moet zeggen de 016 rijd erg goed voor mij, rij net niet de steps aan de grond. maar hoor wel vaker de de 016 voor moet en de 020 achter????
is de 020 een goede achterband? anders denk ik dat ik daar voor ga dan heb ik de 020 voor en achter erop liggen. of is de 020 slechter qua bochten werk dan de 016?

Ik wil puur geen race band of hoe je het heet :P omdat ik best veel km's rij en wil niet al na 2000km moeten stoppen. Als student kan ik 1x veel geld uitgeven aan een goeie band maar niet 2x per jaar ofzo :P
Maar wil wel sportief door de bocht. Maar wil dus wel veel kunnen rijden maar niets inleveren qua bochtenwerk.  :yes6rs:

Merja daarom graag de mening van andere die ook net niet met de steps aan de grond komen :P :P :P

Dus het boeit ook niet zoveel dat je 2 totaal verschillende merken banden erop legt?


(hoeveel km rij je gemiddeld met de bt016 en bt020 of valt hier niets over te zeggen)

Excuses voor de noob vragen :P
Its'a mi Maddog :) If it aint easy, it's crap!!!

Yvil

Mijn BT016s zijn nu tussen de 5000 en 6000km op. Dat wil zeggen, ik rij nu op de indicatoren.
Over de BT023 hoor ik zeer positieve geluiden, maar buiten YZF_Ron ken ik daar niemand persoonlijk
van.

De Michelin Pilot Road 2ct ken ik wel een paar mensen mee en die zijn daar ZEER tevreden over.
Pluspunten van Michelin zijn dat ze er bekend om staan bij natte omstandigheden ook zeer goed te
presteren en veel km's kunnen hebben voordat ze versleten zijn.

Mijn advies is dus de Michelin Pilot Road 2ct. Dat heb ik net ook al tegen je vader gezegt.  :yes6rs:

Maddog

Waar moet ik heen dan? wil natuurlijk z.s.m. weer gaan rijden (als koppelingshendel ook binnen is)
Its'a mi Maddog :) If it aint easy, it's crap!!!

Joepie1958

Schin op Geul :lol:
Ik ga daar woensdag een nieuw voorbandje laten steken :yawn:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Motzippaldy

Citaat van: Maddog op 14 juni, 2010, 20:11:11
Waar moet ik heen dan? wil natuurlijk z.s.m. weer gaan rijden (als koppelingshendel ook binnen is)

Merken Motoren Landgraaf
Proud on the South  

Yvil

ff naar duitsland.

Losse velgen/banden meenemen en het scheelt echt veel geld.

Komt wel goed  :yes6rs:

Mounty

Ik heb ze bij schepers motoren in brunssum erop laten leggen...motor brengen en een paar daagjes later weer halen. Geen geklooi zelf met wielen eruit halen etc.. :mrgreen:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Desmo-devil

Ik ben zeer tevreden over de Conti Road attack, ook bij nat weer, heb inmiddels mijn 5e setje erop liggen.
Ik bestel mijn banden meestal via internet, en laat ze monteren bij Sampermans in Heerlen.
Maar Heuts in Schin op Geul heeft momenteel hele scherpe prijzen , zoals Joep ook zegt.

Maddog

Het achterwiel ligt er al af, heerlijk zo'n vfr 4 boutjes en het wiel ligt in je hand.
Ik zal pap eens voor een prijsopgave langs heuts sturen.

Alvast bedankt voor de reacties, denk dat mijn keuze uitgaat naar:  Michelin Pilot Road 2ct
Als er al veel mensen hierover tevreden zijn waarom ik dan niet :P merja eerst de prijs afwachten.
Its'a mi Maddog :) If it aint easy, it's crap!!!

SuzukiLimburg

Prijzen bij Heuts op het moment voor de Michelins (voor achtereenvolgens de volgende maten 120/70-ZR17 160/60-ZR17 180/55-ZR17 190/50-ZR17 ):

Pilot Power €120.50 / €137.50 / €141.- / €146.50
Pilot Power 2CT €131.50 / €154.- / €159.50 / €164.50
Pilot Power PURE €141.- / €171.- / €176.- / €181.-
Pilot Road €116.50 / €129.- / €126.50 / €159.00
Pilot Road 2 €137.- / €164.- / €170.- / €176.50

Hoop dat het zo een beetje leesbaar is. Ik heb in ieder geval een mail gehad met alle bandenprijzen van de bekende merken bij Heuts op het moment, die wil ik je ook nog wel doorsturen, want daar staat alles netjes in tabelvorm. Prijs is inclusief montage.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Maddog

dankje :P ja doorsturen kan nooit kwaad.
Ik loop vanmiddag de schuur in om onderhoud te gaan plegen aan de goldwings aangezien dat ik op mn eigen fiets even niet kan rijden viel me toch op dat m´n voorband ook wat kaaltjes begint te worden. Dus denk dat ik gelijk toch voor een setje voor + achterband ga.
(was bij heuts iets van 319,-(dat word flink sparen als arme student :P )
Woensdag avond even langs Yvil die had ook nog een leuk adresje en anders zal het heuts worden.
Bij heuts werd de Pilot road 2 geloof ik aan pap geadviseert voor mij omdat je er aardig wat km´s mee kan rijden maar dan toch ook nog sportief door de bochten kan.

Nogmaals thanks iedereen
Its'a mi Maddog :) If it aint easy, it's crap!!!