gedemonteerd ja ... en nu weer monteren ??

Gestart door roff, 16 juni, 2010, 11:32:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

roff

uhum, handige harry hier heeft zijn achtervelg remklauw etc allemaal gedemonteerd ...

Maar alles precies weer op de juiste plek krijgen en dan met een veilig gevoel wegrijden dat lukt nie  :oops:

Betreft de honda CBR 600 F. Monteren Achtervelg, stellen ketting en remklauw.

Wie kan / wil helpen ??? ;)

bedankt !
Woa bliet die zon ????

Busaberke

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Yvil

Citaat van: Busaberke op 16 juni, 2010, 11:56:23
waar woon je ?

Volgens zijn profiel in Landgraaf  :-X

Of bedoelde je dat niet?

roff

Woa bliet die zon ????

Mounty

leuk he  :mrgreen: maar in je werkplaatshandboek staat wel een beschrijving hoe je je wiel moet demonteren en weer monteren. Die wph's zijn wel op internet te vinden.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

roff

is al geregeld na een beetje klooien :oops:
Woa bliet die zon ????

DeWitte

vergeet je wel nooit meer, dat scheelt  ;)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

roff

vond alleen de remklauw veel speling hebben .. is dat normaal ??
Woa bliet die zon ????

Desmo-devil


roff

zwevend ?? Hij zit wel vast :) hahahaha

Zit met 2 inbus schroeven vast ..
Woa bliet die zon ????

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

roff

Ben nu op mijn werk, zodra ik thuis ben zal ik even een fotoke maken

Gr,
Woa bliet die zon ????

Busaberke

Een zwevende remklauw betekent dat de remklauw tijdens het remmen een klein beetje axiaal (van L naar R) kan bewegen.
Dit wordt gedaan om d.m.v. één zuiger toch de beide remblokken gelijkmatig aan te drukken t.o.v. de remschijf.
Echter, deze bewegingsvrijheid is normaalgesproken met de hand niet voelbaar.



Verder kunnen de blokken wel altijd duidelijk voelbaar iets bewegen in de remklauw, dat is normaal (zolang ze er maar niet uitvallen  :lol:)

Tot slot kan de remklauw om de achteras draaien. Hier mag geen andere beweging mogelijk.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

roff

fotoke is niet gelukt ... grrr Kaartje niet te lezen in de pc.

De remklauw zelf zit speling in, voor ook . Is minimaal maar toch...

Op de een of andere manier blijft het troch niet lekker in mijn hoofdje zitten. Ga morgen wel even langs de garage voor de zekerheid ..

gr,
Woa bliet die zon ????

Steefke™

Een geringe spelling heeft een klauw normaal altijd. Ik weet niet of met hem durft te rijden maar ik ben rond 11 uur op op het Sport en Leisure Park in Landgraaf. We hebben morgen een BMX kampioenswedstrijd dus zijn we (bij de voetbalvelden) bezig alles wedstrijdklaar te maken. Als je daar even langs rijd rond die tijd wil ik wel even voor je kijken of het een normale spelling is. Check pd ik zal je ff mijn telefoonnummer doorsturen.
Smells like rubber