Terug van een rondje Franse Alpen

Gestart door HD4ever, 18 juni, 2010, 22:45:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HD4ever

Een week geleden zijn we met 4 HD's vertrokken voor een tripje naar het zuiden met bestemming onbekend.  :yes6rs:
Zoals normaal niets gereserveerd of gepland en de route verliep gewoon 'de neus na'.  :mrgreen:
Hier een kort verslag met enkele fotokes van de trip.

Ondanks dat het weer in het zuiden niet veel beter was dan hier, zijn we toch vertrokken en de eerste dag ging de reis tot ergens bij Belfort in Frankrijk dat net voor de Zwitserse grens ligt. De volgende dag ging het verder richting het Meer van Neuchatel en voorbij aan Albertville richting Turijn. Bij La Lechere net voor de Italiaanse grens zag ik echter mijn voorganger flink met z'n achterlicht 'kwispelen' en kwam hij met een platte achterband nog net stil zonder op z'n bek te gaan.  :worship-cool:   Helaas was het Zondag en was alles dicht. Dus maar een hotel genomen en gewacht tot de HD dealer in Neuchatel na het weekend open was, want hij had als enige de juiste band. :yawn:

In La Lechere wil je eigenlijk niet eens dood gevonden worden, en er leven massaal oudjes die er hun verjongingskuur houden door in het zwavelhoudend water te gaan dobberen dat daar van 1400 meter diep uit de grond omhoog komt. Blijkbaar hielp de kuur niet veel, want ik zag er weinig jonge dames lopen.  :schater:

De omgeving van La Lechere zag er wel leuk uit, ondanks de bewolking. Tevens nog wat kiekjes gemaakt van de omgeving.




Ahum, hier wil je niet wonen. Dit was het straatje naast ons hotel.  :mrgreen:


De oudjes hadden het beter voor mekaar  :mrgreen:


Als ik mijn hotelkamer open deed zag ik op 10 meter afstand.... de trein....  :yes6rs:


De volgende dag bij redelijk weer dus maar een tour gemaakt met de resterende 3 HD's met de bemanning van de defecte brommer als passagier. De tour ging richting Beaufort en de schitterende 'Barrage de Roselend'. hier enkele sfeer pics.





Dinsdag was de brommer voorzien van een nieuwe slof en dus kon het verder gaan. Het weer was echter erg slecht in het zuiden geworden en het ging dus weer noordwaarts door de bergen. Ergens staat dit monument als gedenkteken aan de gefusilleerde Franse verzetstrijders in WWII.



De trip ging verder richting langs de Zwitserse grens omhoog richting Geneve. Nog wat plaatjes van onderweg.











Na nog een volle dag in de regen gereden te hebben door de Jura, de volgende dag een schitterende trip gereden door de Vogezen. De volgende dag dan via de Hunsruck en langs de Moezel weer terug thuis.
Totaal in 6 dagen een kleine 2300 km op de teller erbij en lekker kunnen brommeren. Daar doen we het toch voor !  ;)

Grtz HD4ever.
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Steefke™

Smells like rubber

De Sjeng

Nice!! wim!! zoals altijd mooie foto's,  leuk verslag. Ben benieuwd naar je volgend verslag, nl wereldreis richting klimmen :schater:
God Forgives, I Don't

QuattroFrits

Heel mooi ritje en mooie foto's.

(en lekker rustig om te wonen tussen die oudjes  :twisted: )
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Jos_Merkelbeek

Geweldige foto's  :worship-cool:. Dank voor het delen.
BMW 1150 GSA,  transalp op nopjes

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

HD4ever

Het was een leuke trip, maar toch jammer van dat plotselinge noodweer in het zuiden. Wij hadden al gehoord van de weeromslag daar, en dus net op tijd besloten om weer terug naar het noorden te rijden. Ik heb gisteren gehoord dat er nogal wat slachtoffers zijn gevallen. :(
Tot slot nog enkele fotokes:

D'n geladen ezel voor de hotel garage:


Trilplaten op het dorpsplein:




Watervalletjes:




Nog wat beeldjes van de omgeving:






grtz HD4ever.  ;)

"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

okki

nice Wim.
ben beetje jaloers.
volgend jaar toch maar eens met de HD op vakantie.
Heaven doesn't need me. Hell is afraid I might take over.

DeWitte

als ik later groot ben wil ik ook zo'n cruiser (al dan niet HD) :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Gassie

Citaat van: Dwars® op 20 juni, 2010, 11:39:19
als ik later groot ben wil ik ook zo'n cruiser (al dan niet HD) :yes6rs:
zo'n dikke triumph roadster lijkt me wel wat voor jou  :mrgreen:
KTM SMT 2011

HD4ever

Nog een klein youtube videoke met wat sfeer beeldjes van onze Alpen trip.
( Even rechtsonder in het venster de kwaliteit omzetten in HD720P )

http://www.youtube.com/watch?v=pItK8jTmqI0

grtz HD4ever.



"Some people are alive only because it's illegal to kill them"