Brisk Bougie's (alternatief?)

Gestart door DeWitte, 27 oktober, 2005, 09:22:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

wie kan mij uitleggen wrom de Brisk gloeivonkbougies de Beemer Single-sparks beter rond laat lopen; Heb er nu weer een tijdje de originele NGK inzitten en voorheen altijd de Brisk gehad; ik ga toch weer terug naar de Brisk ondanks dat ze vrij snel "op" zijn (7K) en dat ze stervensduur zijn in verhouding.

Het verschil is duidelijk merkbaar; motor loopt veel beter rond, lijkt sterker in het middengebied en (bijna) geen KFR 8)

wat ik bedoel; ik zie ook wel dat ze anders zijn: maar hoe werkt het? en zijn er nog andere bougies die dit ook voor mekaar kunnen krijgen (en wellicht goedkoper zijn) dus is er een alternatief???????????...........
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

schijnt een alternatief te zijn voor bijna de helft vd prijs vd Brisk (6 tegen 11 euro p/st, ngk 7,95) ; Iemand ervaring?

CiteerBOSCH Super 4
Die Super 4-Zündkerze von Bosch unterscheidet sich von herkömmlichen Zündkerzen durch vier symmetrisch angeordnete Masseelektroden, eine versilberte Mittelelektrode aus einer Chrom-Nickel-Legierung mit eingeschlossenem Kupferkern und einen bereits für die gesamte Nutzungsdauer eingestellten Elektrodenabstand.

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

The Dominator

Citaat van: "Dwars"wie kan mij uitleggen wrom de Brisk gloeivonkbougies de Beemer Single-sparks beter rond laat lopen; Heb er nu weer een tijdje de originele NGK inzitten en voorheen altijd de Brisk gehad; ik ga toch weer terug naar de Brisk ondanks dat ze vrij snel "op" zijn (7K) en dat ze stervensduur zijn in verhouding.

Het verschil is duidelijk merkbaar; motor loopt veel beter rond, lijkt sterker in het middengebied en (bijna) geen KFR 8)

wat ik bedoel; ik zie ook wel dat ze anders zijn: maar hoe werkt het? en zijn er nog andere bougies die dit ook voor mekaar kunnen krijgen (en wellicht goedkoper zijn) dus is er een alternatief???????????...........

kweet niet wat die krisp bougies voor n bougies zijn dus zou je ook niet kunnen vertellen wat even goed is en voor dezelfde prijs......

wat ik persoonlijk heb ervaren is dat ik steeds na een 5000km last kreeg van uitvallende motor bij stoplicht, dus maar steeds weer bougies vervangen...... na een zoete ingeving ns gaan verderzoeken dan mn neus lang was, want zat me toch niet lekker iederskeer dure bougies te kopen!
heb ik de benzinefilters uit de injectors gehaald (zit er toch nog 1 in tank en 2 in benzinepomp) en jawel ineens nooit meer last van uitvallen en gewoon 12000km met de bougietjes doen..... (eigenlijk niet echt rechtstreeks wat met bougies te maken, maartoch)
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

Desmo-devil

Jongens niet zeuren. Ik moet iedere 400 km de bougie van de achterste cilinder vervangen omdat hij helemaal vet geslagen is.
Ik heb de bougie kabels laten doormeten maar de weerstand is goed.
Probleem heeft vermoedelijk te maken met het olieverbruik dat mijn fiets heeft ( 1 ltr op 1000 km).
Het blok heeft er bijna 45.000 km op zitten dus ik ben erover aan het denken om deze winter de cilinters te laten flowen. Misschien zelfs een big bore set om zodoende de cilinderinhoud wat te vergroten naar 944 cc.
Of heeft iemand een andere suggestie ??

Herr Tod

Ik betaal al bijna 11 euro voor een originele bougie :roll: Ben me nog zwaar aan het bedenken over Iridium bougies en andere bobines. Wel is het zo dat zelfs de elektrodeafstand van een bougie snel een procent of twee kan schelen. Een graadje warmer of kouder kan ook een wereld van verschil maken.

Ik zou voor de flauwekul eens de elektrodeafstand meten van die brisk bougie en dan de afstand van een 'normale' bougie. Een bougie produceert altijd maar 1 vonk, ook al heb je 20 lipjes om de elektrode zitten. Stroom kiest de weg van de minste weerstand en dat is maar 1 weg. Als je wilt mierenneuken kun je ook de lipjes bijvijlen zodat de hoeken weer scherp zijn, dit geeft iets minder weerstand.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


@Nippon

Had eerst ook BRISK kaarsen in m'n R100R maar op advies van de motorzaak zijn ze na de revisie eruit gehaald en zijn BOSCH Super 4  erin gezet .
de kans bestond dat de BRISK kaarsen een gat in de zuigers "laseren" als ik lange stukken 140+ ( schijnt te kunnen met een BMW  :!: ) :wink:

maar ze hielpen :!:  wel die BRISK kaarsen, niet zozeer het kameelgedrag (lees: 4kleppers) maar de BMW was wel pittiger  8)

DeWitte

tevreden over die bosch super 4?? KFR en koud-start-loop?? :? er schijnen trouwens verschillende "warmtes" hierin te krijgen? welke is de goeie? idee??????????...........
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

Citaat van: "Dwars"tevreden over die bosch super 4?? KFR en koud-start-loop?? :? er schijnen trouwens verschillende "warmtes" hierin te krijgen? welke is de goeie? idee??????????...........

als je teveel KRF neigingen hebt dan schijnt 't al te helpen als je dikkere buizen voor je injectie zet ( teminste zie er veel 4kleppers ermee rondrijden) :idea:

DeWitte

Citaat van: "BoxerQ"
Citaat van: "Dwars"tevreden over die bosch super 4?? KFR en koud-start-loop?? :? er schijnen trouwens verschillende "warmtes" hierin te krijgen? welke is de goeie? idee??????????...........

als je teveel KRF neigingen hebt dan schijnt 't al te helpen als je dikkere buizen voor je injectie zet ( teminste zie er veel 4kleppers ermee rondrijden) :idea:

dikkere buizen????? :? wat bedoel je daarmee
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away