Hoofdmenu

TomTom updaten

Gestart door Joker, 03 juli, 2010, 06:41:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joker

Ik heb al een jaar of wat een TT rider v1.
het werd dus tijd om de wegenkaarten eens te updaten.
Nu had TomTom een leuke aanbieding dus daar ben ik eens mee aan de slag gegaan
pffffffffffffff wat een elende  :(. na 3 dagen is het dan toch uiteinelijk gelukt :lol:
Ben ik nu de enige die hier problemen mee heft gehad ?
en hoe gaat dat bij andere nav systemen zoals bv van Garmin ?
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Steefke™

Ik heb een garmin 765 T (voor in de auto) die kun je vrij gemakkelijk van de website via de usb updaten. Gaat best snel nog geen half uurtje. In eerste instantie leek het wel of niet opnieuw wou op starten. Het bleek naderhand dat ie de sofware aan het bijwerken was. Vreemd genoeg is dat dan wel niet zichtbaar. Ik heb een lifetime kaart updates erbij ik kan dus zo vaak kaarten updaten als ik wil. Ook dat gaat lekker snel. Ik ben zeer tevreden over de Garmin. Ik toen ik naar italie reed 1 keer gehad dat ie me in de buurt van Imst de fernpas af stuurde en na 1800 meter een u-bocht liet maken en weer de fernpas op stuurde :lol:. Verder geen vreemde dingen meegemaakt. Iedere keer als ik hem gebruik kom ik weer nieuwe dingen tegen. Van mij krijgt ie een 10. :yes6rs:
Smells like rubber

@Nippon

Citaat van: Joker op 03 juli, 2010, 06:41:59
Ik heb al een jaar of wat een TT rider v1.
het werd dus tijd om de wegenkaarten eens te updaten.
Nu had TomTom een leuke aanbieding dus daar ben ik eens mee aan de slag gegaan
pffffffffffffff wat een elende  :(. na 3 dagen is het dan toch uiteinelijk gelukt :lol:
Ben ik nu de enige die hier problemen mee heft gehad ?
en hoe gaat dat bij andere nav systemen zoals bv van Garmin ?


zo links en rechts te lezen op internet dezelfde elende  :lol:
maar ik denk dat vele er geen biet verstand van hebben en maar wat aanklooien
als bij mij op 't werk autocad 't niet doet dan blijf ik er ook vanaf  
het hele it gedoe schijnt toch een apart vak te zijn  :oops:

karz

precies, waarschijnlijk nu je weet hoe het gaat is het de volgende keer een fluitje van een cent.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

HD4ever

Sinds jaar en dag rij ik met de Garmin 550 op de motor en in de auto. Een paar maanden geleden heb ik Garmin gewoon aan de USB gehangen en op de Garmin site laten zoeken naar updates. De GPS wordt automatisch herkend en er wordt aangegeven wat er nieuw is voor je GPS. Daarna gewoon online de nieuwe wegenkaarten voor Europa ( incl. A73 !! ) gekocht. Na installatie op mijn PC ( Mapsource ) werd aansluitend de nieuwe software op mijn Garmin gezet. Registratie doorlopen en klaar is kees. De GPS is weer up-to date. Inmiddels heb ik ook de Motor wegenkaarten voor de Benelux, Oostenrijk, Duitsland en Zwitserland in mijn GPS zitten. Ik kan dus onderweg omschakelen van gewone wegenkaarten naar de speciale motorkaarten. Conclusie; updaten is goed te doen, wel eerst de handleiding lezen en geduld hebben. De grootste fout die wordt gemaakt is het afbreken van een lopende software installatie, en niet goed de handleiding lezen. :yes6rs:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Mounty

de tomtom one classic - update beschikbaar en besteld maar het app. ziet geen kaart en niks. Teruggestuurd en nieuwe gekregen, een andere versie. Niks, het app ziet de kaart niet. "dan kan ie niet meer geupdate worden"  ? waarom geeft ie dat dan zelf aan op internet, dat er nieuwe software en/of kaarten beschikbaar zijn... Ben nu zelf aan het klooien om wat aan de praat te krijgen op dat ding.

De garmin vrij simpel te updaten als je het op de legeale manier doet...de ilegale is wat omslachtiger ivm de unlock
Helaas zijn er voor de 2610 geen updates meer van garmin, maar onroute geeft de motorkaart benelux en motorkaart europa uit en die kun je wel op de oudere garmins gebruiken
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Toledo

Citaat van: YZF_Ron op 03 juli, 2010, 09:23:29
de tomtom one classic - update beschikbaar en besteld maar het app. ziet geen kaart en niks. Teruggestuurd en nieuwe gekregen, een andere versie. Niks, het app ziet de kaart niet. "dan kan ie niet meer geupdate worden"  ? waarom geeft ie dat dan zelf aan op internet, dat er nieuwe software en/of kaarten beschikbaar zijn... Ben nu zelf aan het klooien om wat aan de praat te krijgen op dat ding.

De garmin vrij simpel te updaten als je het op de legeale manier doet...de ilegale is wat omslachtiger ivm de unlock
Helaas zijn er voor de 2610 geen updates meer van garmin, maar onroute geeft de motorkaart benelux en motorkaart europa uit en die kun je wel op de oudere garmins gebruiken

Je kan het proberen met de eerste versie van het tomtom home programma , daar moest jezelf aangeven wat voor een tomtom je aangesloten hebt. Bij de nieuwere versie van het tt home programma word je tt zelf herkend . Zo heb ik van m'n one v2 een one v3 gemaakt , Ik had m'n v2 aangekoppeld en de v3 in het programma geselecteerd. Toen werden er vanzelf update's gestuurd, omdat er te oude software werd gedecteerd.
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

QuattroFrits

Ik heb al diverse jaren een TomTom Rider II en heb daar ook de updateservice van TomTom bij.
Ik hang de rider regelmatig aan de computer en deze start dan automatisch TomTom Home op en geeft dan ook aan of er een update is en of ik deze dan wil installeren.
Ik druk dan op ja en alles gaat verder van zelf, ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

Citaat van: Toledo op 03 juli, 2010, 10:31:10
Citaat van: YZF_Ron op 03 juli, 2010, 09:23:29
de tomtom one classic - update beschikbaar en besteld maar het app. ziet geen kaart en niks. Teruggestuurd en nieuwe gekregen, een andere versie. Niks, het app ziet de kaart niet. "dan kan ie niet meer geupdate worden"  ? waarom geeft ie dat dan zelf aan op internet, dat er nieuwe software en/of kaarten beschikbaar zijn... Ben nu zelf aan het klooien om wat aan de praat te krijgen op dat ding.


Je kan het proberen met de eerste versie van het tomtom home programma , daar moest jezelf aangeven wat voor een tomtom je aangesloten hebt. Bij de nieuwere versie van het tt home programma word je tt zelf herkend . Zo heb ik van m'n one v2 een one v3 gemaakt , Ik had m'n v2 aangekoppeld en de v3 in het programma geselecteerd. Toen werden er vanzelf update's gestuurd, omdat er te oude software werd gedecteerd.

En wat Ron betreft, Ik krijg zelfs mailtjes van TomTom met het bericht dat er nieuwe kaarten beschikbaar zijn, niet dus, niets van aantrekken want soms zijn er geen nieuwe updates omdat je apparaat al up to date is.
Ik heb er al mailtjes over gestuurd maar hun mail gaat automatisch de deur uit.
Ergens via TomTom Home kun je zien of je de laatste versie van de kaarten op je apparaat geinstalleerd zijn.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Timeeh

Ik heb sinds kort ook een TomTom. Voor updates kan ik hem gewoon naar de telefoonTurk brengen en die regelt dat allemaal gratis.

Mounty

tomtom home, de eerste versie geeft aan dat er updates zijn....ook welk kaartnummer etc maar deze werken niet.
tomtom zelf per mail gevraagt en die geven een andere versie aan...ook geprobeert.
Nieuwe software op de tomtom gezet en nog steeds geen update werkend.

Alleen de oude kaarten werken nog..de nieuwe allemaal niet. Ik ga wel een nieuwe tomtom of zo kopen. tis maar voor in de auto en word zelden gebruikt..dus de goedkoopste is al goed genoeg.

Voor op de motor wil ik graag een nieuwere garmin...de 550 of 660, maar dan moet ik ff sparen
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Toledo

#10
Er komen eind Juli 2 nieuwe tt riders op de markt , een gaat 299 kosten en de andere 399 allebei voor op de motor, en de zumo 220 is ook een goedkoper alternatief

http://www.motozoom.nl/indexNieuwsbrief.cfm?weeknummer=201026&categorie=9221
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

Joker

Hallo mensen
bedankt voor de reacties.   Ik ben inderdaad geen ITer maar ook geen stomme boer ( al zeg ik het zelf  :lol: )
Maar TT geeft op de site ook niet aan dat je een ITer moet zijn om nieuwe kaarten te installeren.
Ik heb dus een paar keer de helpdesk moeten bellen. maar helaas is deze bij TT maar bechikbaar op
maandag t/m vrijdag tussen 09.00 en 18.30 uur ( je krijgt wel binen 10 min iemand aan de lijn )
Dus als je normaal werkt kan dat natuurlijk een problem opleveren. :banghead4rv: snappen ze dat daar niet ???
het updaten zelf verliep redelijk soepel ( al duurde het wel heeeeeeeeeeel lang )
maar vervolgens gaf de rider aan dat hij geen kaart kon vinden.
volgens de helpdesk moet daarna ook nog de aplicatie software geupdate worden.
En wonder boven wonder deed hij het toen wel.
Het vervelende is dat je voor de update uiteraard eerst moet betalen. en als het dan niet  lukt kan je mooi naar je centjes fluiten.  Dat staat natuurlijk weer in de kleine lettertjes in de voorwaarden
Al met Al vond ik het dus maar een heel gedoe dat heeeeeeel veel tijd kost.  >:(
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Mounty

Citaat van: Toledo op 03 juli, 2010, 15:04:25
Er komen eind Juli 2 nieuwe tt riders op de markt , een gaat 299 kosten en de andere 399 allebei voor op de motor, en de zumo 220 is ook een goedkoper alternatief

goeie tip....de zumo 220
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

QuattroFrits

Citaat van: Joker op 03 juli, 2010, 15:08:46
bechikbaar op
maandag t/m vrijdag tussen 09.00 en 18.30 uur ( je krijgt wel binen 10 min iemand aan de lijn )
Dus als je normaal werkt kan dat natuurlijk een problem opleveren.

Sorry, maar ik werk normaal en dat zijn volgens mij de uren van 08.00 - 16.30 uur.
Ik ben dan rond 17.00 uur thuis en heb dan nog 1,5 uur de tijd om te bellen. ( dus 9 keer de kans om iemand aan de lijn te krijgen.)
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Joker

Ja Frits.
Maar ik heb nu eenmaal andere werktijden.
Dus normaal is een behoorlijk ruim begrip.  :lol:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.