Hoofdmenu

Fernpass?

Gestart door DeWitte, 25 juli, 2010, 14:31:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Nog iemand recent over de Fernpass (Reutte) naar Innsbruck gereden? Hoest met de drukte daar, of kan ik beter over Munchen rijden ?
alle tips welkom :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Het ligt er een beetje aan wanneer en hoe je reist.
Met de auto zou ik op drukke momenten over München rijden. Ik heb daar nooit echt serieuze fileproblemen gehad.
Op rustige tijdstippen of met de motor maakt het niet zoveel uit.
Maar de Fernpass natuurlijk altijd net ff leuker.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

ik wil vrij-zat nacht vertrekken zo rond 4-5uur.
maar waarom Munchen bij drukte? lijkt me juist te mijden dan?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Munchen heb ik wel eens vet in de file gestaan bij drukte  :yes6rs:

Daarbij , hoe ga je die keuze maken :dunno:   .

Hoe check je de drukte op de fernpass bijv. ?  en wil dat dan zeggen dat het bij Munchen wel of niet druk is ?

Hangt er vanaf wat je wil volgens mij.  Heb je alle tijd en zin dan hobbel lekker over de Fernpass , druk of niet.
Wil je doorstampen en zo snel mogelijk daar zijn, brul dan via Munchen met eventueel het risico op een file.

Als je via Munchen gaat dan raad ik je aan via nurnberg te rijden en niet via stuttgart. Dat is kwa kilometers wat om maar je prikt een kwart later op de ring van Munchen in, als er trammelant is daar , dan kan je dat wat tijd schelen.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Busaberke

Als het druk is, zal zo'n pas sneller "vol lopen". Met name het stuk provinciale weg in die route kan érg ophouden.
De ring rond München is in tegenstelling tot die pas wél berekend op heel veel verkeer.

Op beide routes heb je het voordeel dat er op zaterdagochtend weinig vrachtverkeer is, maar dat wordt weer gecompenseerd door extra veel vakantie verkeer in het weekend.
De beste route blijft een gokje, één ongeluk van een medeweggebruiker kan al snel extra files opleveren.

Ik zou via München rijden, dat bevalt mij beter , zo rij ik al jaren, en een week na jou ook weer.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Steefke™

Ik rijd als ik naar italie rijd altijd de fernpass ik rijd nooit over munchen is ook nog een stuk om.
Smells like rubber

DeWitte

Citaat van: karz op 26 juli, 2010, 16:25:20
Als je via Munchen gaat dan raad ik je aan via nurnberg te rijden en niet via stuttgart. Dat is kwa kilometers wat om maar je prikt een kwart later op de ring van Munchen in, als er trammelant is daar , dan kan je dat wat tijd schelen.

ik rij sowieso niet via Stuttgart, maar ook niet via Nurnberg> ik denk dat ik vanaf Speyer de 6 neem via Heilbron en dan de 7 recht naar onder (fernpass)
was (goeie?) een tip van een collega
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Citaat van: Dwars® op 27 juli, 2010, 07:13:42
Citaat van: karz op 26 juli, 2010, 16:25:20
Als je via Munchen gaat dan raad ik je aan via nurnberg te rijden en niet via stuttgart. Dat is kwa kilometers wat om maar je prikt een kwart later op de ring van Munchen in, als er trammelant is daar , dan kan je dat wat tijd schelen.

ik rij sowieso niet via Stuttgart, maar ook niet via Nurnberg> ik denk dat ik vanaf Speyer de 6 neem via Heilbron en dan de 7 recht naar onder (fernpass)
was (goeie?) een tip van een collega

Ik rijd via de 6 naar heilbron dan neem ik de 81 naar leonberg en vervolgens de 8 richting richting Ulm bij Ulm de 7 richting memmingen -> kempten -> Füssen daarna de 179.
Smells like rubber

Desmo-devil

In het verleden maandelijks naar Italie gereden en op de terugweg altijd over de Fernpass, in totaal een keer of dertig schat ik en nog nooit problemen gehad.