Eerste vrouw op MotoGP motor?

Gestart door Busaberke, 03 augustus, 2010, 09:56:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

Elena Myers, de jongedame die met redelijk succes deelneemt aan het AMA Supersport kampioenschap, heeft van het Rizla Suzuki MotoGP team de uitnodiging gekregen om na de Grand Prix op Valencia met de Suzuki GSV-R te rijden.


Loris Capirossi, Elena Myers en Alvaro Bautista

In het Amerikaanse Supersport kampioenschap, vergelijkbaar met de Superstock 600 klasse, rijdt dit seizoen ook Elena Myers mee en is daarin redelijk succesvol. Zo wist Myers met haar Lucas Oil RMR Roadracingworld.com Suzuki  de race op Road Atlanta te winnen en staat ze in het westelijke kampioenschap op een tweede plaats in het kampioenschap.

Dat Myers het goed doet was ook de mensen van Suzuki opgevallen en Myers, die zelf ook moest racen en in haar race een vierde plaats pakte, kreeg dan ook een uitnodiging om tijdens het Laguna Seca race weekend eens een kijkje te nemen bij het Rizla Suzuki MotoGP team.


"We zagen dat ze het hier best goed doet op een Suzuki en we dachten dat ze het wel leuk zou vinden om eens langs te komen om de jongens te ontmoeten en te kijken hoe het er hier aan toe ging," vertelde Rizla Suzuki persman Tim Walpole.

Toen Myers in de box kwam werd ze meteen voorgesteld aan Loris Capirossi die haar veel vragen stelde over haar races en haar vervolgens aanbood om eens op de MotoGP Suzuki plaats te nemen.

"Het is echt geweldig dat mensen zoals zij me in het AMA in de gaten houden, " vertelde Myers. "Deze kans krijg je maar een keer in je leven. De motor voelde heel erg klein maar alles - stuurhelften, rem/koppelingshendel en de voetsteunen - zaten precies op de plek waar ik ze wil hebben. Ik zou echt zo met dat ding weg kunnen rijden."

"Het was erg cool, vooral het praten met Capirossi. Ik heb veel respect voor die man maar nog meer nu ik met hem gesproken heb. Met hem praten was gewoon geweldig."

Myers sprak ook nog met Bautista die uitleg gaf over alle knopjes op de GSV-R. Na het gesprek met Bautista begon het team aan de opwarmprocedure voor de MotoGP machine waarbij ze de hulp inriepen van de 16 jarige Myers.

"Het was bijna net als een 125cc zo snel als de toeren omhoog gingen. Elke beweging van het gashendel zorgde ervoor dat de toeren heel snel omhoog gingen. Ik ben echt sprakeloos."

Tijdens haar rondleiding werd haar meerdere keren gevraagd of ze wel eens met zo'n motor zou willen rijden maar ze dacht dat ze een grapje maakten totdat teammanager Paul Denning haar duidelijk maakte dat hij haar graag de gelegenheid wilde geven om een aantal ronden op een van de motoren te rijden, geen test maar gewoon een kans voor Myers om met een MotoGP machine te rijden.

"Als ik daarmee zou mogen rijden dan zou dat echt het meest waanzinnige ooit zijn, ook al was het maar voor een paar ronden,"aldus Myers die het nog steeds niet kan geloven.

"Het was allemaal zeer overweldigend maar dit is waar ik ergens in de toekomst wil zijn en dit zorgt er voor dat ik het nu nog meer wil. Ik was al zeer gemotiveerd maar nu ik zie hoe het er hier aan toe gaat zorgt dit ervoor dat ik alleen maar meer wil."



bron: racesport.nl
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Timeeh


SuzukiLimburg

Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Joker

Zou dit nu meer vrouwen naar de motorsport trekken ?
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Joepie1958

Ik denk het niet, misschien wel meer mannen :oops: :oops: :worship-cool:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Joker

Waarom denk je dat ?
Al die mannen op de baan hebben toch ook al niet veel vrouwen aangetrokken  :lol:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Herr Tod

Loris is getrouwd en Alvaro is een homo... tot zover de kansen :yawn:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


QuattroFrits

Citaat van: Herr Tod op 10 augustus, 2010, 00:06:40
Loris is getrouwd en Alvaro is een homo... tot zover de kansen :yawn:

En Elena ??  :roll:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

SuzukiLimburg

Citaat van: QuattroFrits op 10 augustus, 2010, 00:42:55
Citaat van: Herr Tod op 10 augustus, 2010, 00:06:40
Loris is getrouwd en Alvaro is een homo... tot zover de kansen :yawn:

En Elena ??  :roll:

Die is bij deze gereserveerd  :mrgreen:
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

QuattroFrits

Citaat van: SuzukiLimburg op 10 augustus, 2010, 08:14:43
Citaat van: QuattroFrits op 10 augustus, 2010, 00:42:55
Citaat van: Herr Tod op 10 augustus, 2010, 00:06:40
Loris is getrouwd en Alvaro is een homo... tot zover de kansen :yawn:

En Elena ??  :roll:

Die is bij deze gereserveerd  :mrgreen:

Afblijven, deze ouwe knar was eerst.  :twisted:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Joker

Wie wil nu een vrouw die beter rijd dan jezelf ? :lol: :lol:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

QuattroFrits

Citaat van: Joker op 11 augustus, 2010, 06:25:36
Wie wil nu een vrouw die beter rijd dan jezelf ? :lol: :lol:

:shock: Daar is nog geen woord over gesproken, dus wie zegt dat dat zo is ??
Misschien is het wel andersom, of ken jij mijn complete voorgeschiedenis ?? , ik denk helemaal niemand op dit forum.  :lol:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Yvil

Citaat van: QuattroFrits op 11 augustus, 2010, 10:20:11
Citaat van: Joker op 11 augustus, 2010, 06:25:36
Wie wil nu een vrouw die beter rijd dan jezelf ? :lol: :lol:

:shock: Daar is nog geen woord over gesproken, dus wie zegt dat dat zo is ??
Misschien is het wel andersom, of ken jij mijn complete voorgeschiedenis ?? , ik denk helemaal niemand op dit forum.  :lol:

Misschien hier niet de juiste plek binnen dit topic, maar nu maak je me wel heel erg nieuwsgierig  :-X :mrgreen:

QuattroFrits

Citaat van: Yvil op 11 augustus, 2010, 10:40:24
Misschien hier niet de juiste plek binnen dit topic, maar nu maak je me wel heel erg nieuwsgierig  :-X :mrgreen:

Dan hou het maar zo.  :twisted:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Timeeh

Citaat van: QuattroFrits op 11 augustus, 2010, 10:20:11
Citaat van: Joker op 11 augustus, 2010, 06:25:36
Wie wil nu een vrouw die beter rijd dan jezelf ? :lol: :lol:

:shock: Daar is nog geen woord over gesproken, dus wie zegt dat dat zo is ??
Misschien is het wel andersom, of ken jij mijn complete voorgeschiedenis ?? , ik denk helemaal niemand op dit forum.  :lol:

Ik voel een leeftijd inkoppertje aankomen!  :lol: