Hoofdmenu

BMW K1600 GTL

Gestart door DeWitte, 30 september, 2010, 08:15:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Al eerder werd BMW's nieuwe tourfiets in het wild gespot, maar het is nu voor het eerst dat officieel studio beeldmateriaal van de fiets via het Internet is uitgelekt. De nieuwe zescilinder is volgens BMW de smalste zescilinder lijnmotor ooit, en is amper breder dan een conventionele vier-in-lijn. De motor produceert 160 pk met een onvoorstelbaar koppel van 175 Nm. Nóg indrukwekkender is dat vanaf 1.500 toeren al 122 Nm van dat koppel beschikbaar is.



Verder zit de K1600GT(L) boordevol elektronica, waaronder een boordcomputer, een kleuren TFT scherm met iDrive en meedraaiende Xenon koplampen, hoewel dat laatste alleen op de luxere GTL zal worden toegepast. Daarnaast zijn -uiteraard- ook zaken als DTC (traction control) en RDC (bandenspanningscontrole) als optie leverbaar. De luxere GTL zal verder standaard over een topkoffer beschikken, en een audiosysteem met navigatie, iPod, MP3, USB en Bluetooth connectie. Ook de zithouding zal iets comfortabeler zijn, voetsteunen iets naar voren en het stuur iets naar achteren.

De K1600GT(L) zal de komende week zijn opwachting gaan maken op de Intermot in Keulen, die van 6 tot 10 oktober zal worden gehouden.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herr Tod

Een audiosysteem :worship-cool: Optionele bassreflexkist in het topkoffer :lol:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Motzippaldy

Voor mij motorrijden is heel anders dan boven geschreven  :-X
Proud on the South  

DeWitte

nou ipv van een sjopper, lijkt me dit wel wat?  :yes6rs: ken een paar gasten die zowel met een LT en Goldwing echt een stukkie kunnen sturen en zich absoluut niet hoeven te schamen.  :cool:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

zonder de koffers etc. best een ruige machine. kon me wel bevallen. Zeker een concurent voor de FJR waar ik zo langzaam heen begin te kijken.
mja...de centen wah  :mrgreen:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

De Sjeng

Kom mij ook wel bevallen. Ben wil "in" voor de bagger scene.(ook gezien mijn leeftijd natuurlijk)
God Forgives, I Don't

Yvil

Boh mensen... Ik zeg niet dat het niks is die motor hierboven,
maar beginnen jullie echt allemaal zo oud te worden  :-X :mrgreen:

Je had hier 1 a 2 jr geleden een stukje over zo'n motor moeten
plaatsen hahahaha... Was hij alleen maar belachelijk gemaakt, potentiële
rijders ervan uitgelachen, enz enz... Helemaal de reactie van Q op
het audio systeem. Pssssst koop een Goldwing  :nana9oi: :nana9oi: :nana9oi:

Hahahah gewoon een observatie he mannen  :mrgreen: ;)

DeWitte

jij wordt ook nog oud,  :yes6rs:

alhoewel als je zo tegen oudere en vooral wijzere mannen (ja deze is leuk :rofl:) blijft praten, weet ik dat nog net niet.
Daarbij als je jong bent, kun je zo'n dikke brommert niet kopen en als je ouder bent wel weer, jalouzie? :-X


:mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Gassie

Citaat van: Dwars® op 01 oktober, 2010, 10:35:19
jij wordt ook nog oud,  :yes6rs:

alhoewel als je zo tegen oudere en vooral wijzere mannen (ja deze is leuk :rofl:) blijft praten, weet ik dat nog net niet.
Daarbij als je jong bent, kun je zo'n dikke brommert niet kopen en als je ouder bent wel weer, jalouzie? :-X


:mrgreen:

hahahahahahahah   hij wordt echt oud  :-X ;)(je weet wie het zegt )
KTM SMT 2011

Busaberke

Citaat van: Dwars® op 30 september, 2010, 08:15:28

Verder zit de K1600GT(L) boordevol elektronica, waaronder een boordcomputer, een kleuren TFT scherm met iDrive en meedraaiende Xenon koplampen, hoewel dat laatste alleen op de luxere GTL zal worden toegepast. Daarnaast zijn -uiteraard- ook zaken als DTC (traction control) en RDC (bandenspanningscontrole) als optie leverbaar. De luxere GTL zal verder standaard over een topkoffer beschikken, en een audiosysteem met navigatie, iPod, MP3, USB en Bluetooth connectie. Ook de zithouding zal iets comfortabeler zijn, voetsteunen iets naar voren en het stuur iets naar achteren.

Lekker, al die electronica ...
Ook de gerenomeerde Duitse automerken worstelen al jaren met complexe storingen vanwege de overdaad aan electronica , en nu gaan ze dat bij BMW ook nog allemaal in een motorfiets met bijbehorende extra trillingen en vocht problematieken inbouwen.  :?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Mounty

Citaat van: Yvil op 01 oktober, 2010, 08:40:31
Boh mensen... Ik zeg niet dat het niks is die motor hierboven,
maar beginnen jullie echt allemaal zo oud te worden  :-X :mrgreen:

Je had hier 1 a 2 jr geleden een stukje over zo'n motor moeten
plaatsen hahahaha... Was hij alleen maar belachelijk gemaakt, potentiële
rijders ervan uitgelachen, enz enz... Helemaal de reactie van Q op
het audio systeem. Pssssst koop een Goldwing  :nana9oi: :nana9oi: :nana9oi:

Hahahah gewoon een observatie he mannen  :mrgreen: ;)

ja, we worden ouder, als jij geluk hebt jij ook nog..dan gaat dat gebukt op een motor je niet meer zo goed af en kruip je af en toe van je motor af met rugpijn en zo...Motorrijden voor je plezier en pijn erna...tja..alternatief is een meer behaagelijkere motor.

Zelf heb ik vrij veel last van mijn polsen, en daarom zoek ik een motor die me meer erchtop laat zitten. Een naked valt al bijna af omdat ik de meeste niet leuk vind...een allroad, vind ik maar ene leuk van de Soes DL1000 maar daar mis ik nog een en ander aan..(vermogen en koppel)
Ik hoef ook geen machiene meer die me de polsen van me armen afrukt maar wel lekker optrekt en ook tegen lui rijden kan.

De FJR vind ik sportief, meer comfort, genoeg vermogen en trekkracht en..een prima zit voor mij en mijn bijrijder.

Deze BMW K1600GT ook, vandaar dat deze voor mij concureert met de FJR.

Eerst mijn Thunderace nog ff oprijden..en over een jaartje (of twee/drie  :mrgreen:) gaat hij de deur uit en wil ik wat anders....
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Yvil

Citaat van: Dwars® op 01 oktober, 2010, 10:35:19
jij wordt ook nog oud,  :yes6rs:

alhoewel als je zo tegen oudere en vooral wijzere mannen (ja deze is leuk :rofl:) blijft praten, weet ik dat nog net niet.
Daarbij als je jong bent, kun je zo'n dikke brommert niet kopen en als je ouder bent wel weer, jalouzie? :-X


:mrgreen:

:mrgreen:  ;)  :thumbsup:

Joker

Over smaak valt niet te twisten zegt men.
Maar eerlijk is eerlijk. het is toch een knap stukje techniek  :yes6rs:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.