Einde van de Harley Dag in Breda !!

Gestart door HD4ever, 27 oktober, 2010, 18:48:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HD4ever

Alweer een motor event ten onder gegaan aan zijn eigen suc6 :mrgreen:

"De Harley-dag in Breda zal waarschijnlijk volgend jaar niet meer terugkeren. Dat heeft bestuursvoorzitter Peter Bruel gemeld na een evaluatie met de gemeente.

De precieze reden voor de annulering is nog onbekend, maar volgens Bruel moet deze worden gezocht in de enorme beveiliging en politie aanwezigheid bij de editie van dit jaar. "We proberen een familiedag te organiseren, maar is het nog een gezinsuitje als er honderden politieagenten en ME'ers op de been zijn en er een politiehelikopter in de lucht cirkelt?"

Naar het motorevenement in augustus kwamen jaarlijks meer dan 10.000 motorrijders en meer dan 100.000 bezoekers. Dit jaar heeft de 22ste editie van het evenement plaatsgevonden.
"

En dan het commentaar van de burgemeester !!  :mrgreen:

"Burgemeester Breda: Verstoring Harley-Dag dreigde

doorHélène Schenk h.schenk@bndestem.nl . woensdag 27 oktober 2010 | 17:05 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 27 oktober 2010 | 17:41

BREDA - ,,Er waren duidelijke redenen om dit jaar aanzienlijk meer politie in te zetten voor een goed verloop van de Harley-Dag dan in 2009." Dat zegt burgemeester Peter van der Velden van Breda in reactie op het besluit van het bestuur van de Harley-Dag om dit evenement volgend jaar niet te organiseren . Er waren volgens Van der Velden aanwijzingen dat 'mensen van een zwaarder kaliber, die er hun eigen regels op nahouden' het feestje mogelijk zouden willen verstoren. De Harley-Dag groeide in de loop der jaren uit van een 'kleinschalig familie-evenement' tot een evenement dat zich uitstrekt tot ver over de stadsgrenzen. Het evenement trekt vele bezoekers, jong en oud, en dat leidt tot grote verkeersstromen. ,,In 2009 was er een aantal incidenten, variërend van een bezoeker die behoorlijk werd toegetakeld tot de diefstal van motoren", zegt de burgemeester.
Al die zaken bij elkaar opgeteld maakte volgens de burgemeester 'een enorme opschaling van politie-inzet en het opstellen van een veiligheidsplan voor de Harleydag 2010 noodzakelijk'. Dat besluit van de driehoek (gemeente, politie en justitie) werd maanden geleden al voorgelegd aan het Harley-Dagbestuur, dat volgens de burgemeester direct al de handdoek in de ring wilde gooien. ,,De organisatie was er niet gelukkig mee. Ik heb voorgesteld het verloop en de evaluatie af te wachten, maar werd maandag verrast door het besluit van het bestuur er mee op te houden", aldus Van der Velden. Hij hoopt dat het bestuur op dat besluit terugkomt, maar voorwaarde is en blijft volgens hem dat een evenement dat zo veel mensen trekt veilig en ordelijk verloopt. En de gemeente wil daarbij helpen.
"


Lijkt me logisch als je 110000 bezoekers bij elkaar zet dat er wel eens iets gebeurt. Maar ME en politie helikopter lijken me iets 'over de top' als er niets gaande is.  :-X Hetzelfde gebeurde vorig jaar in Nijmegen toen de burgemeester de HD dag verbood. Dit jaar was dan eindelijk de eerste HD dag in Nijmegen en NIETS is gebeurd.  :naughty:

Ach ja, we hebben nu gelukkig toch de nieuwe HD dag in Sittard :schater: !!



"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

SuzukiLimburg

In Sittard zit toch niet eens meer een HD dealer? Die is naar Kerkrade verhuist.
Ik weet niet of de burgemeester van Kerkrade hier blij mee was overigens  :mrgreen:
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

HD4ever

Citaat van: SuzukiLimburg op 28 oktober, 2010, 13:28:31
In Sittard zit toch niet eens meer een HD dealer? Die is naar Kerkrade verhuist.

Zegt niets, in Nijmegen, Mierlo en Helmond zitten ook geen HD dealers, en er is toch een HD dag. Dus de middenstand organiseert dit vaak om bijvoorbeeld de terrasjes eens lekker vol te krijgen. :yes6rs: Wat dacht je wat de omzet is als, zoals in Breda zo'n slordige 110000 mensen de binnenstad inlopen. Da's voor de kroegbazen, Kerstmis, carnaval en kermis tegelijk.  :mrgreen:

CiteerIk weet niet of de burgemeester van Kerkrade hier blij mee was overigens  :mrgreen:

Burgemeesters laten zich teveel opnaaien door allerlei indianen verhalen.  Motorvolk komt toch bij elkaar voor een pintje, hapje, leuk rockbandje en slap ouwehoeren over brommers, en toch niet om zich de harses in te slaan? Het zijn geen voetbal hooligans !! :schater:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"