Toseland tekent bij het Winston Ten Kate Honda Team

Gestart door Busaberke, 28 oktober, 2005, 07:42:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

26-10-2005
James Toseland zal het komende seizoen uitkomen voor het Winston Ten Kate Honda team in het wereldkampioenschap Superbike nadat hij afgelopen zondag een overeenkomst heeft getekend met Gerrit en Ronald ten Kate in de Nederlandse werkplaats van het team uit Nieuwleusen.



De 25 jaar oude Brit uit Sheffield, zal naar vijf jaar afwezigheid weer terugkeren op een Honda, nadat hij de afgelopen jaren uitkwam op Ducati, waar hij het afgelopen seizoen als vierde mee eindigde in het wereldkampioenschap Superbike


Ronald ten Kate – team manager:

"We zijn absoluut zeer verheugd over het feit dat we het komend seizoen zullen gaan samenwerken met James binnen het wereldkampioenschap Superbike onder de vlag van Winston en Honda. Het zal ons derde jaar worden in dit kampioenschap, waarmee het naar alle waarschijnlijkheid ook het beste seizoen is om een gooi te gaan doen naar het kampioenschap en dit resultaat toe te voegen aan ons vierde achtereenvolgende Supersport kampioenschap. Tijdens ons eerste seizoen in het wereldkampioenschap Superbike was het een sprong in het diepe, met iets meer geluk aan het begin van dit seizoen hadden we denk ik dit jaar een goede kans gehad op de titel met Chris Vermeulen. Na zijn vertrek voldoet James absoluut aan het profiel wat wij zoeken in een coureur, hij is jong, getalenteerd en zeer gemotiveerd. We zullen er samen hard aan werken om het beste uit hem te halen. In de gesprekken die we de afgelopen dagen hebben gehad, heb ik gemerkt dat hij dolgraag wil gaan rijden op de Honda CBR1000RR Fireblade. Zijn carrière is begonnen op een Honda en het zou leuk zijn als hij de titel nu ook zou kunnen behalen op een Honda. Ik ben ervan overtuigd dat hij uitstekend binnen ons team zal passen en de jongens kijken er ook naar uit om met hem samen te gaan werken."


James Toseland:

"Het is een uitdrukking die heel vaak wordt gebruikt, maar ik ben sprakeloos dat ik nu het komende seizoen voor het Winston Ten Kate Honda team zal gaan rijden. Ik heb een periode achter mij van veel stress, ik kan niet wachten om eindelijk op de motor te mogen stappen. Eindelijk is alles rond en kan ik aan een nieuw avontuur beginnen. Ik heb vijf mooie jaren gekend bij Ducati, maar nu heb ik het gevoel dat ik toe ben aan een nieuwe uitdaging en een nieuwe stimulans. Ik wil vooruit kijken en zien wat de toekomst me brengt. Ook heb ik het gevoel dat ik weer thuiskom bij Honda, waar ik in het verleden ook al voor heb gereden. We hebben allemaal kunnen zien hoe sterk de Winston Ten Kate Honda motoren zijn geweest de afgelopen jaren en al vanaf hun debuut in de Superbikes heeft het Ten Kate team een erg sterk totaalpakket. Ik heb de motoren dit seizoen op het circuit kunnen bekijken en zeker op het circuit van Magny-Cours, tijdens mijn strijd met Karl Muggeridge, heb ik gezien dat de motoren de afgelopen tijd sterk zijn door ontwikkeld.. Vier opeenvolgende Supersport wereldtitels, met vier verschillende coureurs, laat zien hoe sterk het team achter de coureur is. Iedereen weet hoe sterk de Ten Kate motorblokken altijd zijn en ik ben zeer verheugd dat ik er nu eindelijk deel van uit mag maken en ze hopelijk verder kan helpen met de ontwikkeling van het frame. Ik heb het afgelopen weekeinde voor het eerst de werkplaats van het team in Nederland mogen bezoeken en het ziet er werkelijk heel erg indrukwekkend uit. Ze zijn totaal op het racen ingesteld en dat doe je natuurlijk alleen maar om te winnen. Ik kan niet wachten om samen te gaan werken met het team en deel uit te gaan maken van de bekende Ten Kate race 'familie'."


James Toseland;

Geboortedatum: 5 oktober 1980
Geboorteplaats: Sheffield, Verenigd Koninkrijk
Burgerlijke staat: Single
Lengte en gewicht:1.75m/75kg
Hobbies: trainingen in het algemeen en pianospelen

Hoogtepunten uit zijn carrière;

1989-1993: Trial
1992: Junior motocross
1994: 125cc Yamaha
1995: Junior wegrace kampioen
1996: British Supertiener kampioenschap eindklassering 11e positie
1997: Honda CB500 Cup – kampioen
1997: British Supersport kampioenschap (Honda) – eindklassering 3e positie
1998: World Supersport kampioenschap (Honda) – eindklassering 18e positie
1999: World Supersport kampioenschap (Honda) – eindklassering 11e positie
2000: British Superbike kampioenschap(Honda) – eindklassering 12e positie
2001: World Superbike kampioenschap(Ducati) – eindklassering 13e positie
2002: World Superbike kampioenschap (Ducati) – eindklassering 7e positie
2003: World Superbike kampioenschap (Ducati) – eindklassering 3e positie
2004: World Superbike kampioenschap (Ducati) – kampioen
2005: World Superbike kampioenschap (Ducati) – eindklassering 4e positie


Bron: www.racesport.nl
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009