Hoofdmenu

to xenon or not?

Gestart door Timeeh, 09 november, 2010, 06:35:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Timeeh

 :worship-cool:
Vind Xenon oppe brommer best fijn!  :lol:

R-yen

Het was ook echt maar een waxinelichtje he... :-X

DeWitte

ja moet je zien hoe nou die oprit verlicht is. niemeernormaal het verschil. mss wel nog ff correct afstellen merkte ik vanmorgen. iig afstelling ff sjekken. Hoe doe je dat trouwens het beste? iemand een idee?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

R-yen

#3
Eerste voorwaarde is een vlakke vloer.
Zet de motor dicht tegen een muur en teken het hart van de koplamp af op de muur.
Zet de motor nu 5 meter van de muur af.
Zet op 5 cm onder horizontale streep evenwijdig nog een streep.
Nu kan je de hoogte afstellen, deze moet minimaal 5 mm en maximaal 40 mm (bij 5mtr) lager
zijn dan de eerste streep op de muur (dat was het midden van de koplamp), dus tussen de
eerste en de tweede streep die je hebt gezet.

Volgens mij kun je dat mooi in de parkeergarage van Enexis doen  ;)

QuattroFrits

Ik had twee originele xenon koplampen in mijn audi gemonteerd, ik was daar dus niet zo tevreden over en heb ze er weer uitgehaald.
Gaan weer in de verkoop.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

aangezien ik een H4 in de rechterkoplamp heb en een H7 in de linker welke ook voor het groot licht zorgt is een echte xenon set lastig in te bouwen als je ook groot licht wil hebben. tenzij ik maar een koplamp xenon maak en de andere alleen voor groot licht gebruik maar dat vind ik niet zo leuk uitzien. Vnadaar heb ik nep xenon erin gezet en zie daarbij ook al een wereld van verschil..
Xenon rules maar is wel vaak hinderlijk voor het overige verkeer dus goed afstellen is een pre..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Gassie

Xenon rules als je de goede reflector gebruikt anders verlindt het de tegenliggers meer dan reguliere verlichting door de verstrooiing van het licht
KTM SMT 2011

DeWitte

ik heb het topic voor het gemak gesplitst>

@Ron, je zou ook kunnen kiezen door zo als ik het ook doe, de helft van de ene set die je niet gebruikt door te verkopen?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

tja, is een idee ja....maar hoe krijg ik dan:
en beide koplampen dimlicht
en minimaal een koplamp grootlicht

er is een H4 fitting in de ene koplamp en een H7 fitting in de andere.

Als ik beide lampen alleen voor dimlicht wilde dan was je idee om twee halve setjes te gebruiken.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Timeeh

Dat is wel vreemd als je bv links H4 hebt en rechts H7.
Of heb je voor dimlicht H4 en grootlicht H7?

Ik heb ook alleen in mijn dimlicht Xenon zitten, want hoevaak gebruik jeje grootlicht nog met xenon? :D

Mounty

H4 lamp in rechterkoplamp voor grootlicht (en dimlicht)
H7 lamp in linkerkoplamp voor dimlicht.

Dus orgineel is de linkse koplamp het dimlicht en de rechter grootlicht. In de ik dacht engelse uitvoeringen is het beide lampen dimlicht en rechts ook grootlicht....net zoals ik het nu heb aangesloten.

Xenon geeft wel meer licht en een betere verspreiding, maar het grootlicht straalt een stuk verder en dat wil ik behouden. Zover ik heb gekeken bestaan geen H4 xenon lampen met zowel dimlicht als grootlicht.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

R-yen

ik heb een h4 bi-xenon lampje op mijn fiets ;) ze zijn ook leverbaar met xenon dimlicht en een halogeen grootlicht op 1 h4 voet. De pasvorm kan dan een probleem worden.

DeWitte

oplossing, alleen mijn setje H7 monteren en de rest bij het oude laten?

:mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Citaat van: Dwars® op 11 november, 2010, 12:13:32
oplossing, alleen mijn setje H7 monteren en de rest bij het oude laten?

:mrgreen:
zou kunnen maar dan heb ik twee verschillende koplampen..
er bestaan idd xenon h4 lampen met zowel dim als groot licht...maar ik laat ut gewoon ut oude. Bij de volgende motor mischien.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

SuzukiLimburg

Ik heb hier nog een H4 setje xenon liggen voor in de motor. Fout gekocht  :?
Dus als iemand interesse heeft...
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!