Hoofdmenu

to xenon or not?

Gestart door Timeeh, 09 november, 2010, 06:35:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

QuattroFrits

Citaat van: SuzukiLimburg op 11 november, 2010, 20:50:41
Ik heb hier nog een H4 setje xenon liggen voor in de motor. Fout gekocht  :?
Dus als iemand interesse heeft...

Ik dacht dat dat al besproken was.  :shock:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

SuzukiLimburg

Hoezo? Jij wilde hem toch niet? Anders weet je waar hij op te halen is  :D
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

miloke

Miusschien achterhaald maar voor de toekomst,,,

Net xenon ingebouwd H1 en H7 werkt als de nete.... 2apparte ballasten en 2 lampen...
Nu als ik groot licht aan heb zie ik nog een spin aan de matrix borden hangen, :worship-cool:, samen aan,gaat maar is erg vervelend voor tegenliggers!!!
daar kun je bijv dimlicht xenon gebruiken en inderdaad groot licht een halogeen xenon look nemen die dezelfde kleur evenaart dit is visueel het mooiste... een geheel maken van 2 verschillende delen in 1 unit is onmogelijk dit door de reflector..
Geniet van elke dag die je krijgt,

Busaberke

Ik heb gisteren ook een Xenon setje ingebouwd.
De Tiger heeft een H7 lamp en een H1 lamp, waarvan ik alleen de H7 lamp omgebouwd heb.
Het was wel een hele klus om de ballast en bekabeling een beetje netjes weg te werken achter de volgestouwde kuip, maar zeker de moeite waard.
Het verschil in lichtopbrengst is opmerkelijk groot, echt een aanrader!
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

RobEngineer

Heb Xenon geprobeerd maar vond het niet fijn i.v.m. verblinding aan mede weggebruikers.
Nu heb ik beide koplampen licht (grootlicht doorverbonden) en heb ik net zoveel zicht  :yes6rs:

Grafisch ontwerper - Technisch Teamleider & Levensgenieter

QuattroFrits

Ziet er goed uit zo en mooi dat je rekening houd met verblinding, die xenon is wat dat betreft een en al ellende, ook in de auto's.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

Ik heb ook xenon als dimlicht...led als dagrij verlichting en halogeen als groot licht. Ben al vanaf ik de motor zo gekocht heb van plan om de xenon eruit te halen.
1 omdat ik wel eens in frankrijk terecht kan komen.. :mrgreen:
2 omdat ik het vervelend vind dat als ik de motor op contact zet en het licht dan ook aangaat, vervolgens de motor start waarbij de verlichting even onderbroken word waardoor de xenon dan soms niet meer opstart.
3 omdat ik het te witte licht vervelend vind om in het donker te rijden
4 omdat ik het idee heb dat ik medeweggebruikers verblind (zie ik aan de lichtsignalen dioe wik wel eens krijg.
5 omdat ik het bij andewre weggebruikers ook verblindend vind voor mij...

en..ik heb maar 1 reden over om het erin te laten...omdat het mooier oogt i.s.w.m. de witte leds.

Maar er zijn ook halogheen lampen die nagenoeg wit licht geven...
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

QuattroFrits

In Duitsland mag het schijnbaar ook alleen als het voertuig origineel af fabriek met xenon geleverd is, zo niet dan kun je schijnbaar een flinke boete tegemoet zien.
En dat is de reden waarom ik er geen in heb gemonteerd.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.