Samenwerking Ducati en Mercedes

Gestart door DeWitte, 17 november, 2010, 15:44:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Tijdens de introductie van de Ducati Diavel en Mercedes CLS 63 AMG op deLos Angeles Auto show, werd er een samenwerking tussen de 2 bedrijven bekend gemaakt. De samenwerking zal voornamelijk gericht zijn op marketing, de 2 bedrijven streven beide naar een imago van snelheid, subliem rijgedrag en stijl.

Het hoofd van AMG, Ola Kallanius bevestigde de samenwerking tussen Ducati en Mercedes en kondigde aan dat AMG een officiële sponsor voor het 2011 Ducati MotoGP team wordt.

Nicky Hayden was bij de bekendmaking aanwezig en gaf aan dat hij het een prettig idee te vinden om de 162 pk leverende Diavel als bedrijfsmotor en de 514 pk leverende CLS 63 AMG als bedrijfsauto te hebben.



Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

SuzukiLimburg

Als ik het goed begrijp is de samenwerking tussen Ducati en AMG en niet Mercedes.
Lijkt mij niet helemaal hetzelfde.

Maar zo'n samenwerking heb je lijkt mij weinig aan behalve om wat reclamekosten te sparen, dus het is niet zo spannend. Overigens heb ik nog nooit enige reclame voor AMG gezien.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

DeWitte

AMG=Mercedes

volgens Wikipedia
CiteerAMG is een Duits automerk, dat in 1967 opgericht werd door Hans Werner Aufrecht (A) en zijn partner Eberhard Melcher (M), terwijl Aufrechts geboorteplaats Großaspach (G) de derde letter leverde in de bedrijfsnaam. Aanvankelijk gestart in een oude molen in Burgstall (in de buurt van Affalterbach), later verhuisd naar Affalterbach, waar het bedrijf naar uiteindelijk tot 4 fabrieken uitbreidde.

Het eerste succes kwam in 1971, met een klasse overwinning tijdens de 24 uur van Spa-Francorchamps. Naast races ging AMG zich toeleggen op het tunen van auto's. Op dit gebied werd het bedrijf vooral bekend, en kwam tot uiting toen in 1990 AMG en Mercedes-Benz een verbond sloten, waarmee AMG auto's in Mercedes-Benz showrooms verkocht konden worden.

Daarna zou AMG in een stroomversnelling terechtkomen, temeer daar haar naam flink groeide door de successen in de DTM en later ITC en FIA GT kampioenschappen. In 1999 werd AMG onderdeel van Mercedes-Benz, waarmee de beide merken een flinke boost kregen in verkoop.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

SuzukiLimburg

Leuke redenering, maar dit zegt Wikipedia over Brand bier:
CiteerSinds 1989 is Brand eigendom van Heineken
Dus Brand bier is hetzelfde als Heineken?  :lol:
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Smells like rubber