Zilveren pluim

Gestart door Joepie1958, 09 december, 2010, 20:45:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joepie1958

CiteerPolitie geeft burger pluim
AMSTERDAM -  De politie in Amsterdam heeft een prijs in het leven geroepen voor burgers die een bijdrage leveren aan het tegengaan van criminaliteit: de zilveren pluim. Dit is een verzilverd beeldje van een veer. Een woordvoerder van de politie bevestigde donderdag een bericht hierover in Het Parool.

Hoofdcommissaris Bernard Welten reikte de zilveren pluim donderdag voor het eerst uit. De prijs ging naar een moeder en een dochter die vorige maand hielpen enkele motordieven aan te houden. Toen de vrouwen zagen dat enkele personen een motorfiets met een slot om het wiel in een busje laadden, volgden ze het voertuig en belden ze de politie. Die kon de dieven aanhouden.

De politie zal meerdere malen per jaar een zilveren pluim uitreiken. Zij wil bovendien een keer per jaar de pluim van het jaar weggeven.

Bron: De Telegraaf

Terecht uitgereikt :lol:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Timeeh

Dan toch maar naar Amsterdam verhuizen om waardering te krijgen :p

QuattroFrits

Volgens mij blijft een veertje aan je poepertje plakken.  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

HD4ever

De cops liggen dus aan hun bureau koffie te zuipen, en laten de burgers hun werk doen. Vervolgens krijgen die oplettende burgers dan een verzilverd veertje in hun reet gestoken, die ze notabene zelf via de belasting hebben betaald. Zo ken ik er nog wel een paar. :-X

"Put It Where the Sun Don't Shine"  :mrgreen:


"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Joepie1958

Dat politie-agenten, helpdeskmedewerkers, enexis-personeel, loodgieters, verwarmingsmonteurs, ambulance-medewerkers en al die anderen koffie drinken is een bekend gegeven. :shock: Ik maak me daar ook schuldig aan :onderplak:
Maar dat een burger eigen initiatief toont vind ik toch zeer prijzenswaardig, ze hadden ook kunnen denken lamaarlope :twisted:
Dan was er weer een motor méér gestolen :(
Ik denk dat ons land ook naar de kl*te gaat door de mentaliteit van 'het is niet mijn pakkie-an' dat moet je je maar zelf uitzoeken, vroeger was er  sociale controle en als de buurman zei dat je iets niet mocht doen dan deed je het ook niet :oops: Nu kan die buurman een hengst voor z'n kop krijgen :-X
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

QuattroFrits

Een goed voorbeeld doet goed volgen, pas op het nieuws geweest : Politiemensen kijken toe als er iemand doodgemarteld wordt.

Vrijspraak voor deze gasten, ZE WACHTEN OP VERSTERKING.

Dus zo hoort het.  :evil:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

HD4ever

Dat dit langzaam een land is geworden van mensen zonder ruggegraat is wel duidelijk, maar dat geldt helaas ook voor de 'mannen' in het blauw. Ik wil ze niet over een kam scheren, maar er lopen toch wat van die scharminkels tussen, en dat die 6 kleuren in hun broek schijten als ze ergens op af moeten kan ik me wel voorstellen. Voor mij ben je dan niet geschikt als politieman. :-X   
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

@Nippon

Citaat van: QuattroFrits op 12 december, 2010, 09:56:06
Een goed voorbeeld doet goed volgen, pas op het nieuws geweest : Politiemensen kijken toe als er iemand doodgemarteld wordt.

Vrijspraak voor deze gasten, ZE WACHTEN OP VERSTERKING.

Dus zo hoort het.  :evil:

ken je de procedure die een agent moet hanteren om een pand binnen te vallen  :roll:

zo te lezen van niet   :yawn:

je moet maar eens een brandweerman vragen wat hij moet doen als hij iemand hoort schreeuwen in een brandend pand
meen je nu werkelijk hij rent naar binnen !
vraag 't 'm maar eens ,kun je wat van leren

zo'n uitspraak hoort bij een puber  :mrgreen:

Mounty

Citaat van: Joepie1958 op 12 december, 2010, 09:25:32
Ik denk dat ons land ook naar de kl*te gaat door de mentaliteit van 'het is niet mijn pakkie-an' dat moet je je maar zelf uitzoeken, vroeger was er  sociale controle en als de buurman zei dat je iets niet mocht doen dan deed je het ook niet :oops: Nu kan die buurman een hengst voor z'n kop krijgen :-X


Ik denk dat dat in grote lijnen opgaat voor het "stadse volk", in de kleine dorpjes is er toch nog wel sociale controle. Mijn buren houden iig alles goed in de gaten, vaak tot vervelens toe maar het geeft ook een beetje een veiliger gevoel. Hier is het nog een kopje suiker lenen en terugbrengen als het je uitkomt, je auto word in de gaten gehouden en als er vreemdelingen bij mijn werkbus staan gaat mijn telefoon al. "er staan vreemden bij je bus..." als ik op vakantie ben dan houden ze allemaal een oogje in het zeil. en vica versa natuurlijk... Tis dus niet "mijn pakkie an niet dus ze doen maar.."
In maastricht waar ik nogal veel bij de mensen thuis kom is dat heel anders op enkele uitzonderingen daargelaten, daar kun je een flat leeghalen zonder dat er iemand eens komt kijken wat er aan de hand is..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

SuzukiLimburg

Citaat van: BoxerQ op 12 december, 2010, 10:59:07
ken je de procedure die een agent moet hanteren om een pand binnen te vallen  :roll:

zo te lezen van niet   :yawn:

je moet maar eens een brandweerman vragen wat hij moet doen als hij iemand hoort schreeuwen in een brandend pand
meen je nu werkelijk hij rent naar binnen !
vraag 't 'm maar eens ,kun je wat van leren

zo'n uitspraak hoort bij een puber  :mrgreen:

Je slaat de spijker op de kop...procedures. In ons land draait alles om procedures. Voordat je ook maar iets doet moet je eerst nadenken over wat de procedure is en of je wel in actie mag komen. Je moet eens in Spanje bij de Guardia Civil of in Italië bij de Carabinieri gaan vragen welke procedure ze hebben om in te grijpen als er iets aan de hand is. Die vragen nergens naar en grijpen hardhandig in. Die gasten hebben daar wel respect, dat kun je van de mannen in blauw hier niet zeggen.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

DeWitte

nou, carabinieri die werken toch allemaal voor de maffia?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Citaat van: Dwars® op 12 december, 2010, 18:03:15
nou, carabinieri die werken toch allemaal voor de maffia?

Dat maakt niet uit, ze rennen niet weg zoals die schijthuizen hier.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

karz

Citaat van: YZF_Ron op 12 december, 2010, 12:24:08
Citaat van: Joepie1958 op 12 december, 2010, 09:25:32
Ik denk dat ons land ook naar de kl*te gaat door de mentaliteit van 'het is niet mijn pakkie-an' dat moet je je maar zelf uitzoeken, vroeger was er  sociale controle en als de buurman zei dat je iets niet mocht doen dan deed je het ook niet :oops: Nu kan die buurman een hengst voor z'n kop krijgen :-X


Ik denk dat dat in grote lijnen opgaat voor het "stadse volk", in de kleine dorpjes is er toch nog wel sociale controle. Mijn buren houden iig alles goed in de gaten, vaak tot vervelens toe maar het geeft ook een beetje een veiliger gevoel. Hier is het nog een kopje suiker lenen en terugbrengen als het je uitkomt, je auto word in de gaten gehouden en als er vreemdelingen bij mijn werkbus staan gaat mijn telefoon al. "er staan vreemden bij je bus..." als ik op vakantie ben dan houden ze allemaal een oogje in het zeil. en vica versa natuurlijk... Tis dus niet "mijn pakkie an niet dus ze doen maar.."
In maastricht waar ik nogal veel bij de mensen thuis kom is dat heel anders op enkele uitzonderingen daargelaten, daar kun je een flat leeghalen zonder dat er iemand eens komt kijken wat er aan de hand is..

In de heeele kleine  dorpjes dan he, en in volksbuurtjes , die netzogoed in de grote stad kunnen liggen. Ligt er ook maar net aan, ik heb 1x tegenover bejaardenwoningen gewoond, dan heb je 24 uurs bewaking  :lol:  , er zijn er altijd een paar bij die niet weten of het 's nachts of overdag is  :mrgreen:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Mounty

ik bedoelde ook de kleine dorpjes...zoals Ubachberg,Eys,Wittem etc etc.. de boerendorpjes zeg maar  :mrgreen:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

godzijdank

ik zeg maar altijd, beter naar stront ruiken dan naar kak

:mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away