Sport 1 aast op MotoGP uitzendingen

Gestart door Busaberke, 07 januari, 2011, 12:03:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

De MotoGP was het afgelopen jaar niet live op een Nederlandse televisiezender te zien. Hier komt als het aan de Nederlandse betaalzender Sport 1 ligt in 2011, 2012 en 2013 verandering in.



RTL Nederland stopte aan het eind van het seizoen 2009 uit kostenbesparing met het uitzenden van de MotoGP waarna CarChannel aan het begin van het seizoen 2010 aspiraties toonde om de MotoGP-races live te gaan uitzenden. De zender maakte vlak voor de start van het seizoen bekend dat men een distributieovereenkomst had gesloten maar uiteindelijk spatte de CarChannel soap rond het uitzenden van de MotoGP als een zeepbel uit elkaar.

Als het aan de Nederlandse betaalzender ligt wordt de motorsportliefhebber de komende jaren weer op haar wenken bedient. Sport1 is namelijk in een vergevorderd stadium om de uitzendrechten van de MotoGP wedstrijden en de trainingen voor de seizoenen 2011, 2012 en 2013 binnen te halen. De gesprekken tussen Dorna, de rechtenhouder van de MotoGP, en Sport1 schijnen zo goed te verlopen dat er op dit moment al een intentieverklaring tussen beide partijen getekend is. In de loop van deze maand hoopt men tot een definitieve overeenkomst te komen.




Sport1 is een digitale TV zender en is te ontvangen door een abonnement af te sluiten met UPC, Ziggo, CAIW, KPN, Delta, Kabel Noord, Tele2 of via Canal Digitaal. Momenteel beschikt Sport 1 over drie gesegmenteerde kanalen en is men voornemens in 2011 een vierde kanaal te openen welke het Sport 1 motorsport kanaal moet gaan worden.

Sport1 is dé sportzender van Nederland en brengt 24 uur per dag en 7 dagen per week alle actie uit de beste Europese en internationale sportcompetities en -evenementen.


De nummer 1 sport-abonnee-zender van Nederland
320.000 abonnees
24 uur per dag (live) sport uit de hele wereld
Momenteel de belangrijkste sporten: Voetbal, Tennis, Golf, Basketbal
Korte reclameblokken (tijdens de wedstrijden geen commercials)
Sport1 TV Gids, oplage 430.000 exemplaren.
Als de deal later deze maand officieel getekend wordt dan kan de Nederlandse motorsportliefhebber vanaf het openings Grand Prix weekend van het seizoen 2011 in Qatar het gehele MotoGP weekend weer genieten van live beelden op de Nederlandse TV.  Sport 1 zal dan live verslag doen van de eerste training op vrijdag tot de laatste wedstrijd op zondag. De wedstrijden van Dutch TT zullen tevens extra live worden uitgezonden op RTL 7, dit in verband met de Nederlandse wetgeving die voorschrijft dat een evenement als de Dutch TT op een open kanaal moet worden uitgezonden. RTL zal de gehele TT week  aandacht gaan schenken aan Nederlands grootste eendaagse sportevenement.

Naast de live tv beelden zal Sport 1 ook middels internet, mobiele telefonie en haar eigen Sport 1 magazine volop aandacht gaan besteden aan de motorsport.

Het is nog niet bekend of Sport 1 naast de MotoGP wedstrijden ook voornemens is om andere wegracecompetities zoals het World Superbike kampioenschap, het IDM of het ONK uit te gaan zenden.

Hoeveel de Nederlandse wegrace liefhebbers moeten gaan betalen om alle MotoGP wedstrijden live te kunnen bekijken is niet geheel duidelijk en afhankelijk van uw kabelaanbieder. Om u een indicatie te geven, heeft u digitale TV van Ziggo dan kunt u tegen een extra maandelijkse betaling van € 14,95 alle Sport 1 kanalen ontvangen, echter als slimme tv kijker kunt u regelmatig gebruik maken van messcherpe acties die aanzienlijk goedkoper zijn en welke ook nog eens maandelijks opzegbaar zijn.


bron: racesport.nl
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Desmo-devil

Ik kijk gewoon naar de BBC, net als vorig jaar, is me zeer goed bevallen.

Motzippaldy

Citaat van: Desmo-devil op 13 januari, 2011, 13:33:59
Ik kijk gewoon naar de BBC, net als vorig jaar, is me zeer goed bevallen.


:stupid:

Wacht maar dat Vale stopt met racen dan krijg je Live belden overaal gratis  :mrgreen:
Proud on the South  

Steefke™

#3
Ik heb niks met sportzenders waar je over het algemeen voor de voetbalwedstrijden betaald. Ik heb geen bal met voetbal dus ik ga er ook niet voor betalen haha

Jongens bedankt trouwens voor de tip. Ik ga in het vervolg ook naar de BBC kijken. :yes6rs:
Smells like rubber