MOTO GP: 2011 zevereck

Gestart door Desmo-devil, 13 januari, 2011, 11:45:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Steefke™

Citaat van: Herr Tod op 17 augustus, 2011, 19:02:20
Hij blijft bij Ducati omdat die anders 2e man naast Grande Marco Simoncelli moest spelen :yes6rs: :mrgreen: :mrgreen:



:schater: :schater: :rofl: :rofl: :laughing49so: :laughing49so:
Smells like rubber

Gassie

KTM SMT 2011

Herr Tod

It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Steefke™

miljaar wat een lekkere wijven. Zo te zien heeft ie ook nog een diadeem in  :mrgreen:
Smells like rubber

DeWitte

Simoncelli is ook een lekker wijf

:mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Capirossi kondigt einde carrière aan

Loris Capirossi heeft tijdens een persconferentie in Misano bekend gemaakt aan het eind van het seizoen 2011 de motorsport vaarwel te zeggen.
De Italiaan maakte het nieuws op donderdag voorafgaand aan zijn thuis Grand Prix in Misano bekend. Na 22 jaar de wereld rondgereist te hebben en drie keer wereldkampioenschaptitels behaald te hebben (twee keer 125cc en een keer 250cc klasse) houdt de coureur uit Bologna het dus voor gezien.



Loris Capirossi - Pramac Racing Team rijder


"Het is een belangrijk moment in mijn carrière, en de beslissing die ik heb genomen is tot stand gekomen nadat ik er lang over nagedacht heb. Ik ben blij dat ik na 25 jaar, waarvan 22 seizoenen in het wereldkampioenschap, op een punt ben dat ik met een glimlach afscheid kan nemen, ook al is het moeilijk te bedenken dat ik volgend jaar geen motor meer zal rijden.
Ik wil de vele, vele mensen bedanken die me door de jaren heen gevolgd, gesteund en gemotiveerd hebben. Daarbij hoort ook Team Pramac die mij de laatste mogelijkheid gaven om te racen. Het spijt me dat ik weinig goede resultaten heb behaald dit jaar, maar ik heb vertrouwen in het laatste deel van het seizoen.
Motegi, Phillip Island en Sepang zijn mijn favoriete circuits en ik heb daar vele races gewonnen. Het zal moeilijk worden mijn honderste podium te behalen, maar ik zal blijven vechten tot het eind. 
Wat betreft mijn toekomst heb ik nog geen duidelijke ideeen, het enige wat zeker is dat ik geen actief coureur meer zal zijn. In het leven zijn dit soort beslissingen niet makkelijk om te nemen, vooral na zoveel jaren. Ik ben er toch zeker van dat mijn nieuwe leven spannend zal zijn, net zoals de afgelopen jaren zijn geweest."

bron: racesport.nl

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Busaberke

Good-old Capirossi is absoluut een van de meest sympathieke coureurs uit het motoGP veld.
Bij vlagen reed 'ie fantastisch en scoorde de eerste MotoGP overwinning voor Ducati maar hij heeft nooit tot de echte MotoGP toprijders behoord.
Sinds 'ie de Suzuki weer voor een Duc verruild heeft, rijdt ie alleen nog maar achteraan.
Gezien zijn leeftijd en recente resultaten krijgt 'ie toch fatsoenlijk zitje meer , dus kan Loris beter z'n helm aan de wilgen hangen.

ALweer een held uit het 2-takt tijdperk  :worship-cool: die het strijdtoneel verlaat.


Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Busaberke

Sachsenring van de MotoGP kalender

Een van de meest populaire en best bezochte Grand Prix's zal in 2012 niet op de MotoGP kalender staan, dit nieuws is zojuist tijdens een persconferentie meegedeeld. De race op het circuit in voormalig Oost-Duitsland zou een te grote kostenpost met zich meebrengen en derhalve niet meer rendabel te exploiteren zijn.


Jorge Lorenzo tijdens de trainingen op de Sachsenring

Eerder dit jaar werd de noodklok al geluid maar het was niet genoeg, de bij velen populaire Sachsenring zal in 2012 niet op de MotoGP kalender staan. De overigens altijd zeer goed bezochte race, die al sinds 1998 op de kalender staat, zorgt voor een te grote verliespost.

In een persconferentie op het circuit werd bekend gemaakt dat de Grand Prix dit jaar, ondanks een nieuw record qua bezoekersaantallen, een verlies heeft geleden van ruim 600.000 euro. De Duitse motorsport bond had plannen hierop in te spelen door de ticketprijzen met 10% te verhogen en daarnaast nog eens 1,25 miljoen euro te besparen middels een herstructurering.

Tot grote verrassing van het Sachsenring circuit bleek Dorna voor volgend jaar de prijs voor het organiseren van een Grand Prix verhoogd te hebben van 2 naar ongeveer 4 miljoen euro. Deze prijsverhoging zou ondanks de maatregelen die er op stapel stonden opnieuw voor een verlies gaan zorgen, een verlies zelfs van ongeveer 2,1 miljoen euro en dat is voor de organisatie niet te accepteren.

Of en waar de Duitse Grand Prix in 2012 zal worden gehouden is nog niet bekend, geruchten gaan dat het of de Lausitzring, die daarvoor wel eerst een WK licentie zal moeten krijgen, of de Nürburgring zal gaan worden.

bron: racesport.nl
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Busaberke

Alweer het zoveelste signaal dat Dorna uit winstbejag de racesport kapot maakt!  :evil:

Straks blijft er van de GP's niet veel meer over dan een paar receklassen die enkel toegankelijk zijn voor gefortuneerde teams met zwaar gesponsorde coureurs, die voornamelijk in overzeese landen racen waar de overheden nog bereid zijn om miljoenen te investeren in de komst van dit "prestigieuze" circus!  :guns:

Maar als de Duitse GP tóch verhuist, stem ik voor de Nürburgring!  :yes6rs:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Motzippaldy

Citaat van: Busaberke op 14 september, 2011, 11:41:21
Alweer het zoveelste signaal dat Dorna uit winstbejag de racesport kapot maakt!  :evil:

Straks blijft er van de GP's niet veel meer over dan een paar receklassen die enkel toegankelijk zijn voor gefortuneerde teams met zwaar gesponsorde coureurs, die voornamelijk in overzeese landen racen waar de overheden nog bereid zijn om miljoenen te investeren in de komst van dit "prestigieuze" circus!  :guns:

Maar als de Duitse GP tóch verhuist, stem ik voor de Nürburgring!  :yes6rs:


:stupid:
Proud on the South  

Road Racing Tonnie

Citaat van: Busaberke op 14 september, 2011, 11:41:21
Alweer het zoveelste signaal dat Dorna uit winstbejag de racesport kapot maakt!  :evil:

Straks blijft er van de GP's niet veel meer over dan een paar receklassen die enkel toegankelijk zijn voor gefortuneerde teams met zwaar gesponsorde coureurs, die voornamelijk in overzeese landen racen waar de overheden nog bereid zijn om miljoenen te investeren in de komst van dit "prestigieuze" circus!  :guns:

Maar als de Duitse GP tóch verhuist, stem ik voor de Nürburgring!  :yes6rs:

Helemaal mee eens Robert. :yes6rs:
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********