Hoofdmenu

Knallen uit uitlaat

Gestart door Mounty, 30 oktober, 2005, 18:56:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mounty

ff vraagje...

was laatst stukkie gaan rijden en na flink aan het gas getrokken te hebben (op volle toeren rijden) klonk er wel es een knal uit de uitlaat.
De benzine die ik toen getankt had was SuperPlus.

Laatst met de zondagochtendrit van MFL (16-10) heb ik gelood getankt en geen last gehad van dat knallen, heb ook toen af en toe wat meer gas gegeven.

Vandaag (30-10) ben ik stukje gaan rijden en heb weer ongelood getankt.
Na een snel rondje Epen Vijlen begon het knallen weer in het bos van Vijlen.....meestal na het dichtdraaine van de gashendel en beetje flink afremmen dmv voorrem. Als ik rustig terugtoer is er geen geknal maar vanuit hoge toeren snel naar lage toeren dan knalt ie wel.

Iemand die hiervoor de reden weet ? Ligt het aan de benzine en bouwjaar motor ? ('89) Of moeten wellicht de kleppen eens gesteld worden of zo ??

Daarop volgt meteen de volgende vraag...wie kan dat eens samen met mij doen ? en heeft hiervoor het juiste gereedschap.

De motor is een FZ750 type MG2 uit 1989 met 5 kleppen per cylinder..


Ben benieuwd naar de antwoorden..

Ron
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

karz

Laat je motor eens stationair lopen en hou dan de uitla(a)t(en) dicht met je handen ofzo. Als er nog ergens damp vanaf komt dan is je pakking gaar of heb je ergens anders een doorlaat. Hierdoor komt er verse lucht bij je uitlaatgassen, als zich hier wat veel onverbrande benzine heeft opgehoopt (gebeurt bij veel gassen) dan zal dit sneller ontsteken.
Opzich kan het niet zoveel kwaad. Met de boldor heb ik het ook wel eens als ik lang autoweg heb gereden en ineens het gas dichtdoe aan het einde van de afrit.
Met de TLR heb ik het heel vaak, maar die gaat ook zo onefficient met zijn brandstof om dat ik altijd onverbrande meuk in de potten heb hangen.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Citaat van: "FZ_Ron"heb ik gelood getankt

waar is dat dan nog te krijgen?? :?  voor me 2cv bijv. moet ik " loodvervanger" bij-kiepen uit een flesje :?:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "FZ_Ron"heb ik gelood getankt

waar is dat dan nog te krijgen?? :?  voor me 2cv bijv. moet ik " loodvervanger" bij-kiepen uit een flesje :?:

Tankstation Makro...die witte pomp aldaar...alleen met de pin kun je betalen..ook nog met iets korting..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

karz

En, heb je al wat geprobeert ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Mounty

ja..uitlaat is 100%dicht..
het zou ook aan de naalden kunnen liggen...die sluiten niet meer 100%af en dan kan er nog iets benzine doorstromen met gas dicht...dat zou een knal kunnen geven...ut zou iig geen kwaad kunnen...dus ik kijk nog ff rond naar de mogelijkheden...en als het beter weer is ga ik t allemaal uitproberen..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Mounty

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "FZ_Ron"heb ik gelood getankt

waar is dat dan nog te krijgen?? :?  voor me 2cv bijv. moet ik " loodvervanger" bij-kiepen uit een flesje :?:

Was gisteren ook nog op makro tankstation, en zag dat op geen een pomp Normaal stond. Kon alleen niet de meest rechtse welke richting parkeerplaats staat niet zien. Daar heb ik toen getankt en weet 100% zeker dat daar Normaal inzat danwel opstond. Maar Makro heeft de ene dag benzine van merk A en de volgende grondtank kan dat merk B zijn...altijd de goedkoopste. Gisteren scheelde het weer 6.8€ct per liter.(Euro95)

Maar ik krijg binnenkort een lijstje met tankstaions waar nog wel Normaal te krijgen is, al is dat een erg kort lijstje

Ik laat het je wel weten
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Joepie1958

Volgens mij wordt er in Nederland geen gelode benzine meer verkocht.
Het lood zal ook niet de boosdoener bij het knallen zijn, dat kan wel met je octaangetal te doen hebben.
Octaan 100  V-Power Duitsland
Octaan 98  SuperPlus  Europa
Octaan 97  V-Power Nederland
Octaan 95  Euro Europa
Octaan 91 Normaal Duitsland
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Mounty

Citaat van: "Joepie1958"Volgens mij wordt er in Nederland geen gelode benzine meer verkocht.
Het lood zal ook niet de boosdoener bij het knallen zijn, dat kan wel met je octaangetal te doen hebben.
Octaan 100  V-Power Duitsland
Octaan 98  SuperPlus  Europa
Octaan 97  V-Power Nederland
Octaan 95  Euro Europa
Octaan 91 Normaal Duitsland

Ben er bekend mee..maar ik weet toch bijna 100% zeker dat ik Normaal getankt had laatst....geen geknal. Daarna Superplus98 en daarna Euro95 geprobeerd en bij deze laatste twee wel weer geknal...Kan ook toeval geweest zijn, als ik meer hoge toeren rij 7000+t/m10000 (jakkeren)  en daar veel tussen zit doet ie ut meer dan als ik ook veel lage toeren rij 3000+/6000 (rustig rijden)

Dichtingen bij carbs zitten nog goed..met spuitbusje gespoten tijdens draaiende motor, maar motor veranderd niet in toeren. (was een tip van iemand van FZ-Members) De uitlaat heb ik nog niet helemaal gecheckt. Ben nog op een knippertje aan het wachten om te vervangen, dan gaat de kuip eraf om te spuiten. Dan kan ik overal weer goed bij om eea te cheqq.

Volgens al zou het geen kwaad kunnen, dus heb ik geen haast erbij...
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Karin

Ik heb dat bij mijn vorige fazer ook gehad. Toen knalde ie ook af en toe. En waar dat nou aan lag?

SuzukiLimburg

Als ik met de Soes hoog in de toeren rij en dan de toeren op de motorweerstand laat teruglopen tot +/- 9000 toeren dan krijg ik ook een mooie plof. Heerlijk toch!
En dan maar proberen om precies zo uit te kienen dat hij in een tunneltje ploft.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Herr Tod

Dat hoef je niet uit te kienen, daar is dat rode knopje rechts op t stuur voor :wink:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


QuattroFrits

Citaat van: "Herr Tod"Dat hoef je niet uit te kienen, daar is dat rode knopje rechts op t stuur voor :wink:

:twisted: Niet steuken hier. :twisted:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

lange

Het kan ook zijn dat je bougies niet meer zo goed zijn,of een van de vier.
Ik weet niet of je een open uitlaat hebt,zo ja dan moet je je motor misschien laten afstellen, heb ik met de mijne ook moeten doen, het knallen is nu een stuk minder.

Succes ermee.
prilia rijder

Hou het rubber onder

May Day

Of je hebt een lekje in de uitlaat waar hij valse lucht door trekt
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober