organisch of sintermetal?

Gestart door DeWitte, 24 april, 2011, 08:34:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DeWitte

wie legt mij het verschil uit tussen remblokken gemaakt met organisch materiaal en sintermetal. Ik bedoel niet het verschil in materiaal, dat snap ik ook nog wel, maar de eigenschappen, zit daar verschil tussen? Vreet de een meer remschijven dan de ander? Er zit wel prijsverschil tussen bij bijv louis.de (sinter is bijna 2x zo duur?) Dit vraag ik omdat Kaatje nieuwe moet.

iemand?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Gesinterd is een mix van metalen die onder hoge druk en hoge hitte gefuseerd worden.
Ze gaan langer mee en kunnen beter tegen de hitte die vrijkomt tijdens het remmen.

Ik kan me voorstellen doordat je sintered blokken harder zijn en zelf minder slijten, je remschijven het meer voor de kiezen krijgen. :dunno:
Daarbij schijnt ,voor road-use, qua performance het verschil met organische nihil te zijn.

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Mounty

Ik heb sinds vorig jaar gesinterde remblokken erop zitten, voorheen een setje organische gehad waar ik minder tevreden over was. Niet dat ze niet goed remde maar pakte vak te happig....meer kans op blokeren en minder goed te doseren naar mijn gevoel. Zeker bij een eifelrit was dat goed te merken en al gaande over de bergjes in de eifel nam de remkracht wel af en remde ze minder goed waardoor je wat harder in de handle moest knijpen.

De gesinterde blokken remmen prima, goed doseerbaar en happen niet. wel ff wennen in het begin dat je iets meer remkracht moet uitoefenen maar niet overdreven veel. nog steeds met twee vingers te bedienen om sterk te remmen. Ook kunnen gesinterde remblokken hogere temperaturen aan en blijven eigenlijk bij elke temperatuur redelijk gelijk in rem. Anders als de organische die bij sportief gebruik al snel "verbranden" en minder goed gaan remmen.

Tenminste dat is mijn ervaring...ik zou zeggen" neem de gesinterde. De meeste moderne motorfietsen worden standaard al met gesinterde blokken uitgevoerd.
Waarschijnlijk heeft Dwars ook gesinterde erop...
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

merk maakt niet uit? of zit er verschil tussen bijv Carbon Loraine en bokkiewokkiemerk van louis of cycleshop?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Carbon Loraine schijnt beter te zijn...ik heb ze van EBC.  LUCAS schijnt ook goed te zijn. of er veel verschil is ??? geen ervaring mee.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

origineel schijnen er gesinterde van het merk Toshiba op te zitten? Maken die ook remblokken?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Citaat van: karz op 25 april, 2011, 19:18:59
Bedoel je niet Tokico ?

nope, Toshiba TT2172 HH en TT2701 HH staat echt in ut boekje
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Citaat van: Dwars® op 25 april, 2011, 20:01:11
Citaat van: karz op 25 april, 2011, 19:18:59
Bedoel je niet Tokico ?

nope, Toshiba TT2172 HH en TT2701 HH staat echt in ut boekje

klopt...enne bij KTM-Versand.de is de eerste te koop voor 53 euro  en de tweede voor 49,50...excl verzenden a 9 euro 90...ik was voor de voorkant alleen 64 euro kwijt, twee setjes dus..EBC remblokken gesinterd
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

nee, op internet besteld, weet niet meer exact waar...moet ik de rekening gaan zoeken..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

cycle heeft Vesrah (schijnt DE fabrikant te zijn van vele soorten "merk" blokken?)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away