bijv.

Gestart door DeWitte, 07 september, 2005, 20:33:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DeWitte

Van een vervolgrijopleiding, VRO, Off-road, Oll-road etc. wordt je natuurlijk nooit dommer. Tegendeel als motorrijder kun je genoeg opgeleid zijn. Als voorbeeld neem eens een kijkje op de web-page van de KNMV die hebben voor ieder wat wils. Uiteraard bestaan er meerdere grotere en kleinere aanbieders van vervolgopleidingen. :P

Laat gerust je ervaringen op MFL achter  :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

The Dominator

Citaat van: "Dwars"Van een vervolgrijopleiding, VRO, Off-road, Oll-road etc. wordt je natuurlijk nooit dommer. Tegendeel als motorrijder kun je genoeg opgeleid zijn. Als voorbeeld neem eens een kijkje op de web-page van de KNMV die hebben voor ieder wat wils. Uiteraard bestaan er meerdere grotere en kleinere aanbieders van vervolgopleidingen. :P

Laat gerust je ervaringen op MFL achter  :wink:

heb een paar maanden terug eenz eer positieve ervaring gehad door een dagje gevorderde rijopleiding te volgen bij THAT motortours. Toch weer eens effe fijn om met de neus op de feiten gedrukt te worden nadat je al zo'n 5 jaar je rijbewijs hebt.... (damn zelfs de slalom was eerste keer weer wennen) al met al een fijne dag met
- motorbeheersing (slalom)
- noodstop
- noodstop met uitwijken (en glijden door 1 vd deelnemers)
- bochten maken

al met al, leerzame dag en absoluut t geld waard om te doen!
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

le Rodg Royal

Heb zelf via motorsportschool Holland circuit training niveau 1 en 1+ gedaan. Ben van plan om 2006 op Assen en Francouchamp te gaan rijden. Waarschijnlijk toch weer op beide niveau 1 omdat dit, voor mij, nieuwe circuits zijn :wink:

Karin

Ik heb sinds 4 jaar het motorrijbewijs. Mijn eerste verhoogde rijvaardigheidsopleiding heb ik gevolgd bij Stichting MRO. Het betrof 2 dagen waarbij veel aandacht aan de bochtentechniek werd besteed. Ik heb daarna eigenlijk pas ook lekker de bochten gereden want bij de rijlessen leer je het toch nooit zo goed.

Dit voorjaar ben ik 4 dagen met LCVM een bergtraining gaan volgen in het Taunusgebergte. Dit was echt super. De ene bocht na de andere en dat 4 dagen lang. Je rijdt met 1 instructeur en 3 andere motorrijders. Dus genoeg aandacht.

En gisteren heb ik de FTT-expert training bij Freebike gevolgd. Wat was dat leuk zeg. Heel anders dan bijv VRO. Je moet bij deze training ook wel behendigheidsoefeningen doen maar dan wel op een hoger niveau. En natuurlijk het vrij rijden op het oefencircuit in Lelystad maakt het helemaal te gek. Als je al wat ervarener bent raad ik deze training absoluut aan. Dit verveelt geen moment. Naast de reguliere behendigheidsoefeningen en noodstops (inclusief uitwijken in de bocht) is het rijden op het circuit zo leuk. Dat maakt je dag echt compleet. Ik ga deze opleiding net als de bergtraining vast nog een keer doen.

Busaberke

Citaat van: "Karin"Ik heb sinds 4 jaar het motorrijbewijs. Mijn eerste verhoogde rijvaardigheidsopleiding heb ik gevolgd bij Stichting MRO. Het betrof 2 dagen waarbij veel aandacht aan de bochtentechniek werd besteed. Ik heb daarna eigenlijk pas ook lekker de bochten gereden want bij de rijlessen leer je het toch nooit zo goed.

Dit voorjaar ben ik 4 dagen met LCVM een bergtraining gaan volgen in het Taunusgebergte. Dit was echt super. De ene bocht na de andere en dat 4 dagen lang. Je rijdt met 1 instructeur en 3 andere motorrijders. Dus genoeg aandacht.

En gisteren heb ik de FTT-expert training bij Freebike gevolgd. Wat was dat leuk zeg. Heel anders dan bijv VRO. Je moet bij deze training ook wel behendigheidsoefeningen doen maar dan wel op een hoger niveau. En natuurlijk het vrij rijden op het oefencircuit in Lelystad maakt het helemaal te gek. Als je al wat ervarener bent raad ik deze training absoluut aan. Dit verveelt geen moment. Naast de reguliere behendigheidsoefeningen en noodstops (inclusief uitwijken in de bocht) is het rijden op het circuit zo leuk. Dat maakt je dag echt compleet. Ik ga deze opleiding net als de bergtraining vast nog een keer doen.

Hallo Karin,

stel je HIER ff voor .........  :wink:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

Citaat van: "hayasjeelski"
Citaat van: "Dwars"Van een vervolgrijopleiding, VRO, Off-road, Oll-road etc. wordt je natuurlijk nooit dommer. Tegendeel als motorrijder kun je genoeg opgeleid zijn. Als voorbeeld neem eens een kijkje op de web-page van de KNMV die hebben voor ieder wat wils. Uiteraard bestaan er meerdere grotere en kleinere aanbieders van vervolgopleidingen. :P

Laat gerust je ervaringen op MFL achter  :wink:

heb een paar maanden terug eenz eer positieve ervaring gehad door een dagje gevorderde rijopleiding te volgen bij THAT motortours. Toch weer eens effe fijn om met de neus op de feiten gedrukt te worden nadat je al zo'n 5 jaar je rijbewijs hebt.... (damn zelfs de slalom was eerste keer weer wennen) al met al een fijne dag met
- motorbeheersing (slalom)
- noodstop
- noodstop met uitwijken (en glijden door 1 vd deelnemers)
- bochten maken

al met al, leerzame dag en absoluut t geld waard om te doen!

Kan Roger Thewissen altijd nog eens vragen om een cursus (op de weg) speciaal toegespitst op MFL deelnemers op te zetten; zou dan in het voor of najaar moeten zijn; zomertijd heeft hij het veel te druk met THAT??
:wink:

shoot
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

TTigertje

Alléén met anti-glij garantie graag...... :wink:

Roger wil er mss 'n 3 daags event van maken (bij Gerolstein.....?)

Bij geschikte datum.....count me in!
hat we're dealing with here is a complete lack of respect for the law.

melskeh

Citaat van: "le Rodg Royal"Heb zelf via motorsportschool Holland circuit training niveau 1 en 1+ gedaan. Ben van plan om 2006 op Assen en Francouchamp te gaan rijden. Waarschijnlijk toch weer op beide niveau 1 omdat dit, voor mij, nieuwe circuits zijn :wink:

Prima idee, een nieuw circuit verkennen door een nivo 1 of nivo 1+ cursus. Ik zelf ben daar ook een voorstander van. Heb in 1999 mijn eerste nivo 1 cursus gehad op Zolder, toen op een Honda Blackbird. In 2000 heb ik de nivo 2 cursus gedaan op hetzelfde circuit. Dit keer met een Yamaha R1. Mmmm veel zwaarder en veel meer nadruk op bochten techniek. Nu dit jaar op Assen vrij rijden (echter met  voorrijders) en nivo 1+ cursus gedaan op Zolder. Dit keer ging het niet zo lekker ben tijdens de 1ste sessie vrij rijden in de 1ste linker bocht onderuit gegaan. :cry: Maar volgend jaar ga ik het toch weer proberen. eerst nivo 1+ en later nivo 2 op Zolder en op Assen.
Geneet van 't leave, Du leafs mir eine kier