Onderhoud trilplaat !!

Gestart door HD4ever, 26 juli, 2011, 18:33:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HD4ever

Net terug van de vakantie in ItaliĆ« de brommer eens goed laten nakijken. De motor trilde iets op de terugreis en en zeker bij het remmen. En de brommer was na 14 maanden toch toe aan de 10000 mijl beurt. Het bleek al gauw dat mijn 180er achterbandje ( Dunlop D407 ) er ook zeer slecht aan toe was en waarschijnlijk de oorzaak van het trillen. Alhoewel de band er op het eerste ogenblik nog goed uitzag na 17000 km, bestond het profiel enkel nog uit een maanlandschap  :mrgreen:
De rubber naast de groeven was zeker enkele mm omhoog gekomen. De oorzaak is me eigenlijk nog niet duidelijk en of de ABS hierin nog een rol heeft gespeeld weet ik ook niet. Wel had ik de luchtvering achter vrij hard gezet i.v.m. veel zware bagage en dito berijder! Motor, inclusief berijder en bagage een kleine 560 kg schat ik !!  :schater:





Bij verdere controle bleken de remblokken aan de voorzijde dun als een vloeitje, dus die moesten ook dringend vervangen.  :-X De rest van het onderhoud was gewoon routine zoals olie verversen e.d., en doorsmeren van de hele zooi. Verder nog de uitlaten laten vervangen voor RVS pijpjes.  ;)



grtz HD4ever  ;)

"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

De Sjeng

Tja HD dan weten wij ook weer waar je vakantiegeld naar toe is.  :yes6rs:
God Forgives, I Don't

HD4ever

Citaat van: De Sjeng op 26 juli, 2011, 19:41:33
Tja HD dan weten wij ook weer waar je vakantiegeld naar toe is.  :yes6rs:

Onlangs ontdekt dat ik ergens een rib mis  :mrgreen:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

karz

lol wat een tracktorband zeg  :worship-cool:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

 :shock: hoe kan die band zo slijten zeg?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Toledo

Ik had een keer zo'n band op m'n vorige gs , maar dan van het voorwiel. Het schijnt "cuppen" te heten. Ze hebben mij vertelt dat dit komt door een verkeerde afstelling van de vering.
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017