Hoofdmenu

remschijf vervangen

Gestart door DeWitte, 12 augustus, 2011, 07:43:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

karz

Citaat van: De Witte op 12 augustus, 2011, 11:49:11
Wel bedankt voor de tekening (waar heb je die vandaan trouwens)

topic  ;)
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Desmo-devil

Luchtsleutel lijkt me ook overdreven voor deze boutjes, zouden zomaar ook kunnen breken. Gewoon met een ratel en beleid losdraaien. Niet te paniekerig doen over loctide, het is ook de bedoeling dat ze weer los kunnen !!!

R-yen

Ik heb ooit eens een tandwiel met boutjes zonder loctite vastgezet waarbij de boutjes na losgekomen te zijn de helft van het afdekkapje hadden opgegeten. Sindsdien zet ik dat soort constructies zo als bedoeld met loctite vast.

QuattroFrits

Citaat van: R-yen op 14 augustus, 2011, 10:13:37
Ik heb ooit eens een tandwiel met boutjes zonder loctite vastgezet waarbij de boutjes na losgekomen te zijn de helft van het afdekkapje hadden opgegeten. Sindsdien zet ik dat soort constructies zo als bedoeld met loctite vast.

En toch geeft het meer dan 100 soorten loctite.
Ligt er maar aan waarvoor het gebruikt moet worden en of je dan echt wel de goeie gebruikt.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

BMWhub

Voor het losdraaien van de gelocktide bouten eerst warm maken met een het luchtfone, hierdoor wordt de locktide zacht en zijn de bouten los te draaien
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

R-yen

Citaat van: QuattroFrits op 14 augustus, 2011, 10:26:52
Citaat van: R-yen op 14 augustus, 2011, 10:13:37
Ik heb ooit eens een tandwiel met boutjes zonder loctite vastgezet waarbij de boutjes na losgekomen te zijn de helft van het afdekkapje hadden opgegeten. Sindsdien zet ik dat soort constructies zo als bedoeld met loctite vast.

En toch geeft het meer dan 100 soorten loctite.
Ligt er maar aan waarvoor het gebruikt moet worden en of je dan echt wel de goeie gebruikt.

Ik gebruik 2 verschillende, een blauwe die ook nog los te krijgen is en een rode om iets echt vast te kunnen zetten.

Desmo-devil

Tandwiel vastzetten doe ik nog steeds met de good old borgringetjes. Werkt perfect en altijd los te krijgen.

Herr Tod

Luchtsleutel kun je altijd gebruiken. Nog bij een M3 kruiskop schroefje, ook met 8 bar er op. Een boutkop breekt eerder af met de hand dan met een slagmoersleutel. Tenzij je een wringstang gebruikt met 2 handen.

Loszittende ringetjes bij remschijven is niet zo erg, de kracht komt in radiale richting. Beter zelfs, die ringetjes moeten los zitten, als die geen speling zouden hebben heb je ook geen zwevende remschijf. Ik kan die van mij ook op en neer bewegen en van links naar rechts. Rem er geen meter vroeger om.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

Ik laat um ook voorlopig zitten heb ik besloten, de dikte van de schijf is nog letterlijk dik in orde. EBC kan um nl ook niet leveren momenteel en origineel KTM vind ik veels te duur. Het remt er idd niet minder om, je merkt er niks van. We zien wel
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Desmo-devil

Onzin dat zwevende remschijven los zitten in radiale richting !!! De speling zit in het heen en weer bewegen. Het is in ieder geval niet normaal, ik heb nog nooit remschijven gehad die zo een speling hebben.

karz

:confused:  nou, die schijven van mijn TLR rammelde meer dan de droge koppeling van een duc. En de speling was in alle richtingen.
Er is ook nog een verschil tussen semi -en full floaters
sometimes the same is different, but mostly it's the same.