Michelin Commander II: nog meer kilometers voor customs

Gestart door DeWitte, 28 augustus, 2011, 07:12:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

karz

Citaat van: Desmo-devil op 03 augustus, 2012, 13:46:34
Jow !! alle "fatsoenlijke " motorzaken zijn betrouwbaar  :roll: dacht het niet.

Dat zeg ik niet, maar iemand die een beetje nadenkt gaat niet een dienst verlenen voor een paar tientjes waarvan bij falen een fataal ongeluk kan ontstaan.
Dat risico is , mocht je geen geweten hebben, ook financieel te groot.

Citaat van: Desmo-devil op 03 augustus, 2012, 13:46:34
En daar heb je wat aan als je horizontaal wordt weg gedragen.
Tsja, maar dat kun je eigenlijk van alles zeggen. Daarom vroeg ik om statistieken, als het voorkomt, hoevaak dan ?   
Netzoals bijv. vliegtuig ongelukken zal het minder  voorkomen dan een auto ongeluk, en toch zul je de auto pakken.


Citaat van: Desmo-devil op 03 augustus, 2012, 13:46:34
Ik rij regelmatig 200 + op de Duitse autobahn en ik neem daarom geen enkel risico met mijn banden en remmen. Als motorrijder loop ik al risico's genoeg, aan alle risico's die ik tot een minimum kan beperken doe ik geen enkele concessie.

Dan moet je met die snelheden ook zeker niet doen :thumbsup:, maar we hadden het over cruisers.  Voor zover ik heb meegekregen wordt bij een bandreparatie erbij verteld dat snelheden hoger dan 150 km/u een risico kunnen vormen. Als de band het in goede staat al uberhaupt aankan  :-X
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

De Sjeng

Whaa hele discussie over een fucking band!!

Plug is alleen een tijdelijke oplossing om bij de dealer weg te komen. Heb eens geinformeerd. één adresje adresje kan de Michelin Commander II vóór en achter plaatsen voor  310euro compleet met montage (op de motor) Bij de dealer zou ik 280euro moeten betalen voor alleen de achterband(zonder montage)
Over de levensduur....met mijn huidige dunlop heb ik 12.000km gereden, mocht ik met de Michelin Commander II, de helft rijden van de haalbare 40.000km  rijden is het nog veel.
God Forgives, I Don't

DeWitte

Citaat van: HD4ever op 03 augustus, 2012, 17:39:33

Krijg je bij onze oosterburen een ongeval en je rijdt +130 km, gaat de verzekering je waarschijnlijk mede schuldig verklaren aan het ongeval of zeer zeker moeilijk

Een nederlandse verzekering betaalt gewoon uit. Of je nou in Duitsland of in verwegistan zit, en met 30 of met 230 km/h op je snufferd gaat. Is net zoals zonder winterbanden in Duitsland een ongeval krijgen. Je nederlandse verzekeraar betaald gewoon uit :yes6rs:

Ik laat ook gewoon, goed, repareren, tegenwoordig zeker goedkoop en heel eenvoudig (de KTM heeft binnenbanden) Daarbij sta ik erbij (me te bemoeien) en zie wat ze doen. In al die jaren nog nooit last van of mee gehad. Behalve toen in Cochem waar de band slecht geplakt was door de local motorzaak en toen weer de volgende dag leeg liep. Je kan trouwens best nog een stuk rijden op een lege (semi) noppenband :yes6rs:

Tegenwoordig altijd een spuitbus met van die lijmzooi bij me, werkt prima als je maar niet te rap wilt na een reparatie (dan word de band te warm en lost het op en loopt ie weer leeg :cry:) en dan mag je beste vriend worden van je reisgezel (achterop bij hem) :mrgreen: En dan krijg je ondanks zijn goede rijderskwaliteiten angsten die je nog nooit gehad hebt :-X
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

HD4ever

Citaat van: DeWitte op 04 augustus, 2012, 07:02:04
Daarbij sta ik erbij (me te bemoeien) en zie wat ze doen. In al die jaren nog nooit last van of mee gehad.

In de motorzaak waar ik kom hangt een bordje in de werkplaats met een tekst zoiets als;

"Werkplaats uurtarief €55,-"
"Bij commentaar door de klant over hoe het beter kan €65,-"
"Bij het zelf ongevraagd 'meehelpen' €75,-"

:laughing49so:

"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

m@rtijn

Vandaag mijn vrijwel nagelnieuwe Michelin Pilotroad 3 (pas 500 km) laten repareren. Van binnenuit met manchet. 3 tientjes was de schade.
Hij liep langzaam leeg en ook garage meldde dat het een klein gaatje was...dus ik heb vertrouwen dat het wel kan.

Voorlopig maar niet met Desmo-Devil gaan rijden...die rijdt 200+ op de Duitse autobahn...(bergaf met wind mee) :mrgreen:
off-line

karz

Citaat van: HD4ever op 04 augustus, 2012, 07:23:37

In de motorzaak waar ik kom hangt een bordje in de werkplaats met een tekst zoiets als;

"Werkplaats uurtarief €55,-"
"Bij commentaar door de klant over hoe het beter kan €65,-"
"Bij het zelf ongevraagd 'meehelpen' €75,-"

:laughing49so:

Och, voor 2 tientjes ging ik daar wel een uurtje opzichter zitten spelen  :lol: , campingstoeltje mee... fijn fotokes maken voor de rapportage op mfl  :schater:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

De Sjeng

Michelin Commander II worden deze week gemonteerd. Ben benieuwd  :yes6rs:
God Forgives, I Don't

HD4ever

Citaat van: De Sjeng op 21 april, 2013, 19:15:43
Michelin Commander II worden deze week gemonteerd. Ben benieuwd  :yes6rs:

IK OOK !! Ze zijn toch speciaal getest op een trilplaat las ik ?  :yes6rs:
Hou me op de hoogte hoe ze bevallen !!  ;)
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Mounty

Als ze bevallen..de kleintjes wil ik dan wel hebben voor de mini bike  :mrgreen:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Rockbiker

Is deze band ook voor mijn Suzuki Intruder VS750 geschikt?
Als ie tot 40.000km meegaat,afhankelijk vh rijgedrag natuurlijk leg ik m zeker bij mij er op vooruitgezet dat ie wel niet het dubbele kost tov andere banden. :yes6rs:

De Sjeng

Citaat van: Rockbiker op 15 augustus, 2013, 18:55:35
Is deze band ook voor mijn Suzuki Intruder VS750 geschikt? JA
Als ie tot 40.000km meegaat,afhankelijk vh rijgedrag natuurlijk leg ik m zeker bij mij er op vooruitgezet dat ie wel niet het dubbele kost tov andere banden. :yes6rs:

Hey Rockbiker, Welkom hier. Stel je effe voor in het daarvoor bestemde topic  :mrgreen:
Ik heb de commander II nu enkele duizenden km op liggen, en ben er zéér tevrede. ook bij hogere snelheden (>160km) en bij nat weer vollop grip. Qua kosten was ik goedkoper dan de banden die er orgineel op liggen (dunlop)
Daarbij heb ik op de dunlops slechts 10dkm gehaald. Zou ik de met de commanders de helft halen wat volgens de fabrikant mogelijk is(50-60dkm) ben ik nog te vrede. Als je kijkt op de m.n amerikaans sites(waar de band al uitvoerig getest is) Zijn ze ook zeer te spreken. Wat mij betreft, Super band.
God Forgives, I Don't