Michelin Commander II: nog meer kilometers voor customs

Gestart door DeWitte, 28 augustus, 2011, 07:12:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

In de komende septembermaand brengt Michelin een nieuwe motorband met een ongekend lange levensduur op de markt. Onafhankelijke testen* die in de Verenigde Staten zijn uitgevoerd met een Harley-Davidson Electra Glide Classic bewijzen het: de achterband van de Michelin Commander II kan tot 40.000 km* afleggen. Dat is bijna dubbel zoveel als zijn directe concurrenten. En de voorband heeft een nog langere levensduur. De Michelin Commander II zet hiermee een nieuwe standaard neer qua levensduur; en dat zonder enige concessie te doen aan eigenschappen zoals grip op nat wegdek, hanteerbaarheid of stabiliteit. Dit evenwicht in prestaties laat opnieuw zien wat de strategie van Michelin is op gebied van Onderzoek & Ontwikkeling: de ene prestatie gaat nooit ten koste van de andere.
Om een antwoord te kunnen bieden op het belangrijke probleem van custom rijders –namelijk de levensduur van banden, in het bijzonder van de achterbanden– hebben de ingenieurs van het Michelin Technologiecentrum in Ladoux, nabij Clermont-Ferrand (Frankrijk) een nieuwe rubber compound ontwikkeld. Aan het karkas van de radiaalbanden is de Silica Rain Technology (SRT) gekoppeld waarmee silica wordt geïntegreerd in de compound voor het loopvlak. Verder is het profiel van de Michelin Commander II gemaakt om elke vorm van onregelmatige slijtage te voorkomen. De exclusieve opbouw van de Michelin Commander II zorgt voor hanteerbaarheid en stabiliteit. Zo wordt de hanteerbaarheid verbeterd door een stijver karkas met een hogere densiteit. De bovenste karkaslagen, gemaakt van een aramidevezel, verschaffen de achterband weerstand en lichtheid voor een perfecte stabiliteit, zelfs bij hoge snelheden. Tot slot heeft deze band een uniek profiel met veel lengtegroeven die het water goed afvoeren voor een uitstekende grip op nat wegdek. Vanaf september 2011 is hij beschikbaar in 13 afmetingen. Begin 2012 komen er nog 2 bij.


Bron Michelin
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

De Sjeng

#1
Vanochend naar de (belgische) h-d dealer gereden. Bleek ik een nagel in de achterband te hebben. Gezien de achterband toch nog maar voor 1 seizoen goed was(??), is het voorstel van hun om hem te vervangen. Nieuw achterbandje ex montage 280euries !! (dat gaan we dus niet doen)
Nu wil ik de Michelin Commander II laten monteren, iemand een idee waar deze te koop/plaatsen is??
God Forgives, I Don't

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Een prop kost je 15,- ofzo (achterwiel los aangeleverd) ..  so what als de band nog maar 1 seizoen mee zou gaan.  :dunno:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

De Sjeng

prop was is incl (de)montage koffers/uitlaten enz 92eurie
Effe kijken waar je die Michelin Commander krijgt en deze in het na-seizoen laten plaatsen
God Forgives, I Don't

Desmo-devil

40.000 km met een custom, uitzonderingen daargelaten, maar ik denk dat 75 % van de custom rijders dan 10 jaar met dezelfde achterband rijdt  :mrgreen:

@Nippon

Citaat van: De Sjeng op 01 augustus, 2012, 13:30:21
prop was is incl (de)montage koffers/uitlaten enz 92eurie
Effe kijken waar je die Michelin Commander krijgt en deze in het na-seizoen laten plaatsen

voor een propje zoveel demonteren  :confused:
sinds wanneer moet 't wiel/band eraf voor zoiets ?

karz

Citaat van: @Sambal op 01 augustus, 2012, 14:53:42
voor een propje zoveel demonteren  :confused:
sinds wanneer moet 't wiel/band eraf voor zoiets ?

Volgens mij doen ze het vanuit de binnenkant van de band, maar ik kan ook even in de war zijn met de reparatie van een autoband.
Ik heb iig een keer een los wiel aangeleverd bij Rosa voor een prop (parapluutje) , geen idee eigenlijk of dat achteraf nodig was (het wiel los aanleveren bedoel ik dan) ..
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

@Nippon

voor een plakker o.k , is ook beter  ;)

maar voor zoiets voel ik me toch genaaid voor 90€  :?

Stop and Go Pocket Tire Plugger Demo

Desmo-devil

Een propje van buiten is een NOOD reparatie. Een echte reparatie gebeurd van de binnenkant van de band. Overigens ik heb nooit een goed gevoel gehad bij zo een reparatie, ik rij daar niet meer mee en zou meteen een nieuwe monteren.

BMWhub

Citaat van: Desmo-devil op 02 augustus, 2012, 09:25:44
Een propje van buiten is een NOOD reparatie. Een echte reparatie gebeurd van de binnenkant van de band. Overigens ik heb nooit een goed gevoel gehad bij zo een reparatie, ik rij daar niet meer mee en zou meteen een nieuwe monteren.

hier moet ik Desmo 100% gelijk in geven. het kan misschien wel 1000 keer goed gaan en dan ben jij die gene waar het net niet goed gaat en lig je op de plaat of nog erger echt in de kreukels.
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

karz

statistieken ?   :dunno:



1000x goed gaan is zowiezo al een nette score , reparatie band of niet..


Denk je dat een fatsoendelijke motorhandel zich de verantwoordelijkheid van een potentieel ongeluk op de hals haalt voor 2 tientjes ? 

:?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Desmo-devil

Jow !! alle "fatsoenlijke " motorzaken zijn betrouwbaar  :roll: dacht het niet.
En daar heb je wat aan als je horizontaal wordt weg gedragen.
Ik rij regelmatig 200 + op de Duitse autobahn en ik neem daarom geen enkel risico met mijn banden en remmen. Als motorrijder loop ik al risico's genoeg, aan alle risico's die ik tot een minimum kan beperken doe ik geen enkele concessie.

@Nippon

#13
Citaat van: Desmo-devil op 03 augustus, 2012, 13:46:34
Jow !! alle "fatsoenlijke " motorzaken zijn betrouwbaar  :roll: dacht het niet.
En daar heb je wat aan als je horizontaal wordt weg gedragen.
Ik rij regelmatig 200 + op de Duitse autobahn en ik neem daarom geen enkel risico met mijn banden en remmen. Als motorrijder loop ik al risico's genoeg, aan alle risico's die ik tot een minimum kan beperken doe ik geen enkele concessie.

meen je dat nou met een allroad Tiger, lig je dan op de tank  :lol:
bij 200+ krijg je een dikke nek   :mrgreen:
ik geloof best dat je dat 'n keer aantikt die 200 maar de hele rit  :roll:

trouwens als je bij 200+ op je plaat gaat is 't nog maar de vraag of je verzekering uitbetaald  :-X

van 200+ kan ik alleen maar dromen  :lol:

HD4ever

Citaat van: Desmo-devil op 03 augustus, 2012, 13:46:34
Ik rij regelmatig 200 + op de Duitse autobahn en ik neem daarom geen enkel risico met mijn banden en remmen. Als motorrijder loop ik al risico's genoeg, aan alle risico's die ik tot een minimum kan beperken doe ik geen enkele concessie.

Krijg je bij onze oosterburen een ongeval en je rijdt +130 km, gaat de verzekering je waarschijnlijk mede schuldig verklaren aan het ongeval of zeer zeker moeilijk doen. :yes6rs:
Trouwens, hoe moet ik dat nu lezen? Je doet geen concessie aan je veiligheid en wil alle risico tot een minimum beperken en je gaat wel regelmatig +200 rijden? Je spreekt jezelf tegen ! Gewoon je rechthandje in bedwang houden, dan beperk je naar mijn mening het meeste risico.  :-X
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"