Route naar het Moezelgebied

Gestart door Busaberke, 07 september, 2011, 14:25:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

Ik ben op zoek naar een mooie route vanuit Limburg tot in het Moezelgebied.
Heeft iemand zo'n aanreisroute voor de Garmin?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

wel in ITN (TomTom)?

kun je er wat mee......
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

HD4ever

Deze 221 km motor route heb ik even voor je aangemaakt met de 'Onroute motorkaart'. De route loopt van Margraten tot aan Piesport aan de Moezel. De route verloopt vrijwel uitsluitend over motorwegen, maar komt ook door Eupen, Stavelot en Manderscheid, dus die moet je even 'omzeilen' of er een terrasje gaan pakken.  :mrgreen:
De Garmin file zit in de bijlage als .zip bestand.
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Busaberke

Citaat van: HD4ever op 07 september, 2011, 19:12:36
Deze 221 km motor route heb ik even voor je aangemaakt met de 'Onroute motorkaart'. De route loopt van Margraten tot aan Piesport aan de Moezel. De route verloopt vrijwel uitsluitend over motorwegen, maar komt ook door Eupen, Stavelot en Manderscheid, dus die moet je even 'omzeilen' of er een terrasje gaan pakken.  :mrgreen:
De Garmin file zit in de bijlage als .zip bestand.

Thanks HD4ever en Toledo voor de routes!
Nu heb ik precies wat ik zocht:  één route over B heen en een route over D terug.  :worship-cool:

@ HD4ever:
is dat Onroute programma echt zoveel beter dan Mapsource?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

HD4ever

#4
Citaat van: Busaberke op 07 september, 2011, 21:44:24
@ HD4ever:

is dat Onroute programma echt zoveel beter dan Mapsource?

Mapsource is gewoon het programma om City Navigator Europe NT en/of de Onroute motorkaart mee te bekijken en bewerken. Mapsource heeft dus in feite zelf geen eigen kaart.  Trouwens op termijn gaat Mapsource verdwijnen en zullen we gaan overschakelen op het programma Basecamp dat beter werkt heb ik me laten vertellen. Voor de kaarten maakt het niet uit welke software je gebruikt.
Routes die je met de motorkaart uitzet volgen altijd mooie wegen die door motorrijders als zodanig zijn aangemerkt of die door bossen en langs rivieren lopen. Hierbij wordt ook niet gekeken naar de lengte van de route, aangezien Mapsource er dan vanuit gaat dat je tijd zat hebt. In feite worden bij het maken van een dergelijke motorroute steeds deze mooie wegen aan elkaar gehangen zodat er een route ontstaat.
De Onroute kaart wordt net als City Navigator dus niet alleen op je Mapsource geinstalleerd, maar ook op je GPS. Je kan dus ook onderweg op je GPS een mooie route aanmaken met de motorkaart. Zelf bezit ik naast de Benelux versie ook de DACH ( Duitsland/Oostenrijk/Zwitserland ) versie. Je kan ook nog de PIEF ( Portugal/Italië/Spanje/Frankrijk ) versie kopen.
Ik rij dus alleen nog maar met de motorkaart, want dan ben ik zeker van een mooie route.  :yes6rs:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

Je hebt het hier dus schijnbaar over de motorkaart en niet over het programma onroute, is volgens alles een groot verschil.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

HD4ever

Citaat van: QuattroFrits op 08 september, 2011, 16:55:28
Je hebt het hier dus schijnbaar over de motorkaart en niet over het programma onroute, is volgens alles een groot verschil.

Inderdaad is het mogelijk om het oudere ( 2006 ) programma Onroute te gebruiken, maar ik ken niemand die dat nog doet.
Het oorspronkelijke 'Onroute' was destijds geloof ik een samenwerking tussen het blad Promotor, de ANWB en Waypoint. Deze laatste firma heeft daarna de Onroute Motorkaarten verder ontwikkeld tot de huidige BNL,DACH en FIEP versie. Voordeel is dat 'Onroute' dus gewoon op je GPS draait en je geen PC nodig hebt om een mooie route te maken. Bij firma Waypoint zijn dus ook de Onroute kaarten te koop. ( http://www.gps-garmin.nl/software.html )
Vrijwel iedereen gebruikt dus tegenwoordig het gebruikelijke programma Basecamp of Mapsource, voorzien van deze Onroute Motorkaarten.
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"