weekend Moezel Sonneblick

Gestart door toverfee, 24 september, 2011, 08:34:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

nou, prima dit soort initiatieven voor beginnende rijders, daar niet van :worship-cool:. Maar ik heb het filmpje nog eens goed bekeken, dit soort groepen haal ik nog met een volgeladen camper in. Vierkant en stapvoets op de brommert door een haarspeld bocht is niet van deze tijd en een goed motorrijder onwaardig. Het snelheidsverschil met het overige verkeer (zeker in Duitsland) is levensgevaarlijk :yes6rs:. Ammenooitniet 50 km/h gemiddeld is dat. En ook kan de de gehanteerde techniek en positie op de weg in het filmpje veel beter, echt wel. Sorry maar dat is echt mijn mening, ondanks mijn sympathie voor het initiatief, want dat juich ik op zich toe, zoals eerder gezegd.
:?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Desmo-devil

Citaat van: Jos_Merkelbeek op 05 oktober, 2011, 14:23:16
Leuke site en leuk filmpje.
40/50 gemiddeld over een hele dag met een groep is een prima gemiddelde. Uit ervaring weet ik dat de achterste rijder altijd veel harder moet rijden dan de koprijder en is het vaak wachten op elkaar omdat op sommige stukken de groep uitelkaar ligt. Diegene die hier beweren dat ze met een groep een veel hoger gemiddelde halen dan 40/50 hebben of zelden in een groep gereden of nooit nagerekend wat de gemiddelde snelheid over de gehele dag is geweest. Of ze moeten de betekenins van het woord gemiddeld eens opzoeken in het woordenboek  ;).

Je bent bij deze uitgenodigd om een keer een hele dag mee te rijden  :mrgreen: En jawel we kunnen rekenen , en jawel we hebben wel eens in groepen gereden de afgelopen pak 'm beet dertig jaar.

SuzukiLimburg

Ik heb het filmpje niet gezien en ook geen zin in...maar 50 gemiddeld over een hele rit inclusief pauzes kan toch behoorlijk hard gaan. Ik ben vanmorgen nog met de auto naar Eindhoven gereden en heb tijdens die rit toch gemiddeld 40 km/h gereden ondanks dat ik grotendeels over de snelweg ben gekomen en flinke stukken 130 km/h heb gereden.

Ik denk dat het probleem hier is dat we over een gemiddelde spreken en dat werkt niet als je pauzes gaat meetellen of als je vaak stil staat. Dus een gemiddelde zegt helemaal niets.

Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Jos_Merkelbeek

Niet om van dit draadje een discussiedraadje te maken, maar ik denk toch dat de meesten 40/50 langzaam vinden als gemiddelde snelheid over de hele dag terwijl dit helemaal niet zo is.
Kijk zelf eens hoe lang je doet over een zaterdag-toertje. Je spreekt af om 10 uur 's ochtends met een aantal kameraden en rijdt een route van 300 km. (de meest voor de hand liggende afstand voor een zaterdag rit.) Onderweg wil je wat gezelligheid en pikt hier en daar een terrasje. Je bent dan rond een uur of 4-5 weer thuis. In totaal heb je dus 6,5 uur gereden over 300 km. Dat is precies 46 km/uur.

De snelheid in het filmpje is inderdaad slaapverwekkend, maar dat kan aan de kwaliteit van de camera of sd kaart liggen waarmee gefilmd is. Zelf heb ik ook eens een filmje gemaakt van een leuk slingerweggetje in de Ardennen waar ik 80+ reed. Thuis op de pc leek het net alsof ik op een snorfiets reed  ;)
BMW 1150 GSA,  transalp op nopjes

Desmo-devil

Kijk dan zit daar het misverstand, als ik de gemiddelde snelheid bereken dan reken ik de tijd dat ik daadwerkelijk gereden heb, en reken daar niet de tijd dat ik stil sta. Mijn Garmin houd dat feilloos bij, de tijd dat je in beweging bent.

toverfee

ik wist niet dat een filmpje zo veel los kon maken.
zo vind ik er niets aan om filmpje te delen. :worship-cool: :worship-cool: :worship-cool:
Je leeft maar één keer, geniet daar om.

Desmo-devil

Is het dan niet de bedoeling van een Forum om discussie los te maken ??
Waarom plaats je dan een filmpje? Alleen om reclame te maken zeker.

Desmo-devil

Maar ff alle gekheid op een stokje . Iedereen moet doen waar hij of zij zin in heeft en uiteraard zal er een bepaalde markt en publiek zijn voor jouw reizen.
Ik heb eens even op je site gekeken en hetgeen ik daar mis is wat jouw ervaring is waarop je je beroept. Je rijdt al motor sinds 2004 schrijf je, ik persoonlijk vind dat niet zo heel erg lang. Je hebt het verder over een opleiding wat je gevolgd hebt maar schrijft niet welke.
Ben wel benieuwd welke referenties je hebt en  welke opleiding je hebt genoten ?
Ik persoonlijk denk dat iedere beginnende motorrijder een verplichte VRO cursus zou moeten doen.
Verder denk ik dat er geen betere opleiding is als kilometers maken. Ik ben ook al heel wat rijders tegengekomen die hun bochtentechniek niet onder de knie kregen. Als ik hun dan op een stukje papier uittekende hoe je een bocht het beste kan in en uitrijden en dan vooral de plaats op de weg voordat je de bocht inrijd ging dat in alle gevallen vele malen beter. Dus ook een stuk theorie over motorrijden is nooit weg. Ik rij zelf bijna 30 jaar en heb diverse VRO cursussen gedaan maar het meeste heb ik toch geleerd op race dagen. Als je achter een marshall rijd en de ideale lijn weet te vinden en dat steeds sneller doet, is in mijn ogen een van de beste manieren om te leren hoe je een bocht moet rijden. Wat je daar ook leert is remmen, want ook dat is iets waar imo veel te weinig aandacht aan wordt besteed. De meeste (beginnende)motorrijders durven niet te remmen. Ik denk van mezelf dat ik een aardig stukje kan sturen, maar ook ik leer nog iedere dag.

toverfee

Citaat van: Desmo-devil op 10 oktober, 2011, 08:49:18
Is het dan niet de bedoeling van een Forum om discussie los te maken ??
Waarom plaats je dan een filmpje? Alleen om reclame te maken zeker.

Het was niet om discussie los te maken, gewoon delen wat je leuk vind.
Delen is mij geleerd, zo dat andere personen mee kunnen genieten. Meer zat er niet achter.
Je leeft maar één keer, geniet daar om.

toverfee

Citaat van: Desmo-devil op 10 oktober, 2011, 09:10:00
Ik heb eens even op je site gekeken en hetgeen ik daar mis is wat jouw ervaring is waarop je je beroept. Je rijdt al motor sinds 2004 schrijf je, ik persoonlijk vind dat niet zo heel erg lang. Je hebt het verder over een opleiding wat je gevolgd hebt maar schrijft niet welke.
Ben wel benieuwd welke referenties je hebt en  welke opleiding je hebt genoten ?

Het gaat mij er niet om welke referenties je heb, ik geef alleen aan dat ik zelf wel cursussen heb gevolgd. En ik beweer niet dat ik professioneel ben. Daar voor zijn de groter bedrijven voor.

Voor mij is genieten en gezelligheid en samen uit en samen thuis het belangrijkste.
Maar goed over cursussen die ik heb gevolgd zijn, 3 slip, 2 bergtraining, behendigheid training.

Als het om rijden gaat, leer je elke dag weer iets er bij of verbeter.

Dat is voor mij heb belangrijkst.
Je leeft maar één keer, geniet daar om.

karz

Je hebt lol, je hebt je doelgroep,je rijdt .., en het filmpje is meer dan valide om te posten op een motorforum.
Ga zo door :thumbsup: zou ik zeggen.

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Blijf maar posten meid.. :yes6rs: commentaar krijg je altijd. Maar laten we wel wezen, de tochtjes die je organiseerd zijn niet bestemd voor een ervaren rijder....die rijd over het algemeen echt wel wat sneller. Dus voor jou doelgroep een prima initiatief...keep the good work going on....(of zoiets)  :lol:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Marcel B. Pan Rijder

Tofervee,

ga door met dit soort toertochten, goed voor beginners en voor mensen die na lange tijd weer op de motor kruipen!
Je leeft maar één keer.....

toverfee

Citaat van: Marcel B. Pan Rijder op 20 oktober, 2011, 10:52:15
Tofervee,
ga door met dit soort toertochten, goed voor beginners en voor mensen die na lange tijd weer op de motor kruipen!

:yes6rs: :yes6rs: :yes6rs: :yes6rs: daar word ik nu blij van.
komt helemaal goed.
:mrgreen:
Je leeft maar één keer, geniet daar om.