weekend Moezel Sonneblick

Gestart door toverfee, 24 september, 2011, 08:34:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

toverfee

 :D
promofilm kort HD.wmv

Gemiddeld snelheid ongeveer 40/50 km over het hele weekend.
Dat is genieten kijken rijden enz.

mar
Je leeft maar één keer, geniet daar om.

HD4ever

Leuk filmpje !
Wellicht toch een gat in de markt, want het eerste jaar na het behalen van het rijbewijs klooien de meeste maar wat aan.  :-X Nuttig dat ze dan eens een paar bochten leren rijden. En zelfs snelweg rijden blijkt voor velen een probleem, zeker in Duitsland, waar de linker baan een formule F1 circuit is, en dan is veilig inhalen soms tricky.  :naughty:
Zelf heb ik ook nu en dan meerdaagse buitenlandse motortrips ( tussen de 800 en 3000 km ) georganiseerd voor vrienden en collega's, maar ik neem dus bewust alleen ervaren bikers mee en niet meer dan 3 of 4 man/vrouw.  :yes6rs: Maar die rijden dan vaak cruisers of tourmotoren en geen sportmotoren c.q. street/naked bikes. Toch een heel andere tak van sport. :D  Volgens mijn GPS rijden we dan ook op zo'n meerdaagse trip een gemiddelde snelheid over de gehele trip van circa 55 à 60 km/hr. Voor weekend trips zijn mijn favoriete streken ook de Moezel/Hunsruck en Sauerland streek. Voor langere trips bij voorkeur de Alpenlanden.

grtz HD4ever.
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

toverfee

Ja, dat is ook mijn doel groep een beetje. Zelf zijn er personen die op een buikschruiven aan het ........pedellen zijn. Die krijg bij mij de kans om toch nog wat de leren of te oefenen. hihihi.

Alle gekheid op een stokje. Iedereen is welkom, maar ik verwacht wel dat meen wel een beetje aanpast gezien de groep.

:oops: :oops: :oops:


Je leeft maar één keer, geniet daar om.

@Nippon

idd leuk filmpje ....

Nu rij ik wel eens 2x per jaar de moesel/hunsruck/Vogezen en ik ben echt niet de snelste  :mrgreen:
maar 40/50 vind ik toch wel errug langzaam/traag zeker met een groep  :roll:
vindt 't prima hoor als jullie zo rijden  ;) maar als ik achter jullie rij, dan heb ik toch zo iets van nou,nou......  weer een tractor  :roll:



DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

toverfee

 
Citaat van: De Witte op 25 september, 2011, 09:29:54
40/50 gemiddeld? :-X
:worship-cool: :worship-cool:
Zo zie je maar door rijden kan hoor, maar er zijn ook nog een groep mensen die in de leer zijn. Na dat ze hun papiertje/pasje nu hebben gehaald.

Dat is dan mijn doelgroep. Voor de gezelligheid mag je mee hoor. hihihihihiihihi
Je leeft maar één keer, geniet daar om.

DeWitte

gezellig ben ik wel, maar toch bedankt. Mss kennismaken op het jaarlijkse etentje/borrel (nieuwjaarsborrel in januari) ? ;)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

toverfee

Citaat van: De Witte op 25 september, 2011, 12:53:55
gezellig ben ik wel, maar toch bedankt. Mss kennismaken op het jaarlijkse etentje/borrel (nieuwjaarsborrel in januari) ? ;)

:thumbsup:

is er al een datum dan zet ik die al vast er in.

:worship-cool: :worship-cool: :worship-cool:
Je leeft maar één keer, geniet daar om.

SuzukiLimburg

Citaat van: toverfee op 25 september, 2011, 17:42:41
Citaat van: De Witte op 25 september, 2011, 12:53:55
gezellig ben ik wel, maar toch bedankt. Mss kennismaken op het jaarlijkse etentje/borrel (nieuwjaarsborrel in januari) ? ;)

:thumbsup:

is er al een datum dan zet ik die al vast er in.

:worship-cool: :worship-cool: :worship-cool:

@Hub: Wanneer gaan wij eens een gezellig weekendje 40/50 doen? Krijg ik tenminste ook een beetje de kans om om me heen te kijken  :mrgreen:

@Toverfee: Er is nog geen datum, maar die zal wel ergens eind oktober of in november vastgesteld worden. Meestal begint dat met een gezamenlijke activiteit en daarna een hapje eten en nog wat drinken. Hou het forum in de gaten voor data en activiteiten.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Motzippaldy

Citaat van: De Witte op 25 september, 2011, 09:29:54
40/50 gemiddeld? :-X

Jij bent zeker een van die aso's die met 111km/h snelheidslimiet overschrijden  :mrgreen:
Proud on the South  

Desmo-devil

#10
Ik denk dat het me minstens 500 meter gelukt was om achter die gast te blijven rijden.
Kom op zeg, beginner of niet dat is toch geen motorrijden. Met de rijlessen ga je nog harder.
Als dit een gat in de markt is, dan ga ik nu een vrachtauto met zand bestellen.
Ik heb trouwens nog een Zundapp te koop, kan je  ook eens proberen ( half gas dan he) :mrgreen:

R-yen

40/50 gemiddeld op een 70 stuk waar veel scherpe bochten in zitten vind ik best aannemelijk voor een groep die zich aan de snelheid wil houden. Is die gemiddelde snelheid over de hele rit incl. Pauzes?

HD4ever

Citaat van: R-yen op 01 oktober, 2011, 09:20:46
40/50 gemiddeld op een 70 stuk waar veel scherpe bochten in zitten vind ik best aannemelijk voor een groep die zich aan de snelheid wil houden. Is die gemiddelde snelheid over de hele rit incl. Pauzes?

Onlangs 308 km gereden in 6,5 uur richting het Sauerland. Daarin zit dus wel een lange lunchpauze en enkele stops op terassjes.  :spit:
Geen snelweg of grote wegen gereden, maar vrijwel allemaal kleinere wegen. En niet boven de maximaal toegestane snelheid gereden.
Gemiddeld is dat iets van 47 km, dus zo gek is dat nog niet. Zelfs zonder de pauzes kom je dan niet hoger dan 65 - 70 km/hr.  :-X
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Jos_Merkelbeek

Leuke site en leuk filmpje.
40/50 gemiddeld over een hele dag met een groep is een prima gemiddelde. Uit ervaring weet ik dat de achterste rijder altijd veel harder moet rijden dan de koprijder en is het vaak wachten op elkaar omdat op sommige stukken de groep uitelkaar ligt. Diegene die hier beweren dat ze met een groep een veel hoger gemiddelde halen dan 40/50 hebben of zelden in een groep gereden of nooit nagerekend wat de gemiddelde snelheid over de gehele dag is geweest. Of ze moeten de betekenins van het woord gemiddeld eens opzoeken in het woordenboek  ;).
BMW 1150 GSA,  transalp op nopjes

HD4ever

Citaat van: Jos_Merkelbeek op 05 oktober, 2011, 14:23:16
Of ze moeten de betekenins van het woord gemiddeld eens opzoeken in het woordenboek  ;).

en zo is het maar net !! :thumbsup:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"