R.I.P Marco Simoncelli

Gestart door Diddl, 23 oktober, 2011, 10:52:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

Citaat van: crazy j op 26 oktober, 2011, 18:03:28
Citaat van: Yvil op 26 oktober, 2011, 10:21:32
Ben ik de enige die het vreemd vind (niet negatief bedoeld of zo) dat steeds alleen wordt vermeld
dat Edwars hard met hem in botsing is gekomen? Ik heb foto's gezien die mij reden geven te geloven
dat juist Rossi hem het vervelenste heeft geraakt (hoe erg het ook is allemaal natuurlijk!!).

Het maakt me verder natuurlijk niet uit en wat is gebeurd is gebeurd. Ik vroeg me gewoon af wat
hier de achterliggende reden van zou zijn... Zo is het in het nieuws gekomen, dus laten we het zo
maar laten?!?

En nogmaals Marco R.I.P. Ik heb hem helaas veel te weinig zien rijden, maar die paar keer dat ik hem
zag was hij in mijn ogen de veel belovende toekomst van de GP en een sympathieke gast!!
Hey yvil, dit hadden wij ( lucky 13 en ik ) na het diversen malen bekijken van filpmjes ook geconstateerd dat rossi toch ook echt erbij betrokken was

Voor zover ik het kan beoordelen, kan Edwards geen kant op, en rijdt vol op Simoncelli in. Rossi rijdt eerst over een kuipdeel o.i.d. heen, krijgt dan een duw van Edwards tijdens zijn val, maakt hierdoor een zwieper naar rechts, en rijdt er omheen. Zijn beide wielen blijven constant aan de grond.
Hoe dan ook, een tragisch race ongeval dat naast Simoncelli óók Edwards en Rossi treft.
Het zal je maar gebeuren dat je op zo'n manier een vriend verliest!
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Yvil

Rossi rijdt over Simoncelli heen terwijl Edwards hem alleen vol raakt.
Verder was het ook absoluut niet mijn doel om iemand ook maar ergens
van te beschuldigen want ze konden inderdaad geen kant op en het is
Simoncelli zelf die onderuit gaat. Het viel me gewoon op dat Rossi niet
tot nauwelijks genoemd wordt. Was dus eigenlijk niet meer dan een
constatering....


BMWhub

Marco Simoncelli werd in de tweede ronde van de Maleisische GP aangereden door Colin Edwards en Valentino Rossi. Daarop werd de wedstrijd onmiddellijk gestaakt door een zogenaamde "code rood". Nu zijn er beelden opgedoken van de hulpverlening na het fatale ongeval. Een toeschouwer filmde vanuit de tribune hoe baancommissarisen in hun haast de brancard met de dan nog levende Simoncelli laten vallen. Om alles nog pijnlijker te maken gebeurde dat bijna gelijktijdig met de aannkomst van Simoncelli's vader Paolo op de plaats van de crash.

The commissioners fell to the ground with the stretcher Simoncelli

Als ik dit zie denk ik alleen maar wat een stumpers :evil: :guns:

bron: http://www.demotorsite.be/content/simoncelli-controverse-rond-hulpverlening
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Yvil

Wat een chaos  :shock: :-X

DeWitte

wat ik niet snap dat is dat die ambulance toch het slachtoffer op de rijbaan moet kunnen bereiken. Of een trauma heli? Ben wel bang dat het in dit geval niet veel geholpen zou hebben als je de beelden van de crash zelf ziet, helaas.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

Racenummer Simoncelli mogelijk uit MotoGP klassement   
   
Na het tragische ongeluk van Marco Simoncelli hebben Italiaanse fans opgeroepen om het racenummer uit respect voor de coureur uit het MotoGP klassement te schrappen. De president van de Italian Motorcycle Federation (IMF) Paolo Sesti heeft daarvoor een schriftelijk verzoek bij Dorna ingediend. Sesti heeft het volste vertrouwen dat Dorna het belang van de oproep inziet en het nummer 58 intrekt.

Het is niet de eerste keer dat een racenummer uit een klassement wordt geschrapt. De nummers van Kevin Schwantz (#34), Daijiro Kato (#74) en Shoya Tomizawa (#48) kunnen niet meer gebruikt worden. Kevin Schwantz's nummer is ingetrokken vanwege zijn geweldige prestaties in de motorsport, hij is niet overleden.

Bron:  Twowheelsblog

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

Hommage Marco Simoncelli: Ciao Sic   



Bijna twee maanden na het overlijden van Marco Simoncelli is de populariteit van de Italiaan nog steeds groot. Gresini Racing heeft daarom een 128 pagina tellend fotoboek samengesteld over de rebelse MotoGP coureur. De inleiding van het boek "Ciao Sic" is geschreven door vriend en journalist Paolo Beltram en bevat naast foto's een afscheidsrede door teambaas Fausto Gresini. Een deel van de opbrengst kom ten goede aan de Marco Simoncelli Foundation.

Ciao Sic is online verkrijgbaar via  http://www.letsbookandapp.com/vmchk/libri/ciao-sic voor € 24,50.

Bron: Gresini Racing


Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away