LCD dashboard doet raar

Gestart door DeWitte, 08 november, 2011, 08:12:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

bij mijn brommert doet het digitale dashboard "raar", heeft kuren dus. Soms (steeds vaker) zijn de LCD letters (vooral) vd snelheidsmeter slecht (wazig) of niet af te lezen. Maar ook de motortemp.aanduiding, buitentemp en het klokje zijn bij tijd en wijlen "foetsie". Toerenteller en controlelampjes werken normaal.

Nou viel me op bij een rappe duitse autobahnrit dat bij vol gas alles weer normaal doet. Lijkt me een spanningsprobje maar waar zoeken? Ik heb de accu, hoofd (zekering) en de stekkerverbindingen van het dashboard al verwisseld/ gecheckt, maar het blijft zich voordoen. De brommert loopt als een tiet en alles werkt voor de rest.

Ik heb het idee, dat naarmate het kouder wordt, het ook erger wordt.

Iemand een idee? Alvast bedankt.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joker

Ja afgaande van hetgeen je schrijft lijkt het me ook een spanningsprobleem
maar zoals altijd,  meten is weten.  of je zou er eens rechtsteeks 12v op moeten kunnen zetten.
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

BMWhub

stekker verbindingen eens controleren ( op eventuele aanslag ) en inspuiten met WD-40.
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

De Sjeng


Ooit ook eens gehad(wel met een auto) dit was een massa probleem....
God Forgives, I Don't

QuattroFrits

Citaat van: BMWhub op 09 november, 2011, 07:41:09
stekker verbindingen eens controleren ( op eventuele aanslag ) en inspuiten met WD-40.

Ook contactspray doet wonderen, bijvoorbeeld "Contact 61", maakt ook de contacten schoon.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

DeWitte

Het is echt geen kwestie van contacten of spanning, inmiddels heb ik alles gecheckt, schoongemaakt, ingespoten, zekeringen verwisseld, accu gecheckt etc. Dus dat is het niet.

KTM gaat bekijken of het een garantiegeval is, schijnt bij de 2010 modellen al eens voor te komen. Moet een foto op sturen en dan hoor ik meer.
je schijnt dan wel nieuw dashboard te krijgen met de oude km'st er al ingeprogrammeerd. Geen fraude ook mogelijk dus.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

oooww....dat ligt doorgaans aan de contacten van de LCD...deze word vaak aangesloten via een soort van koolstof contacten die op de print gedrukt worden. Als deze contacten vochtig of vervuild raken maken die slecht contact dan wel contact met te veel weerstand en krijg je dit soort mankementen. Vaak help deze contacten schoonmaken met een gummetje...geen contactspray ed gebruiken en heel voorzichtig loshalen en precies weer terug zetten. Maar als het in de garantie valt of de fabriek wil het doen zou ik het hun wel laten doen...
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

ja ik hoop/denk onder garantie. Dank voor je uitleg wel :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

Ik heb dat ook eens gehad  :?

maar dan met goedkope horloges  :mrgreen:

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

haha, ik heb het gehad met een display van B&O, daarom had ik die ook van iemand gekregen. Met een gummetje langs de contacten en hij deed het weer prima....althans de display, een ander probleem was moeilijker op te lossen helaas. En B&O is geen billige prul (ook al is het Philips)
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009