Honda X11 sf

Gestart door Mounty, 10 december, 2011, 21:00:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mounty

Zoals jullie weten heb ik afgelopen zomer een ongelukje gehad waarbij mijn Thunderace total-loss werd. Dan heb je twee keuzes, doorgaan met motorrijden en dus een andere motor kopen, of stoppen met motorrijden....eigenlijk geen keuze dus, een andere motor.

Aangezien ik vaak en veel last had van mijn polsen door de gebogen houding van de polsen op de Thunderace wou ik een meer tour-motor maar wel iets met een beetje pit. Keuze genoeg zou je zeggen. Ja, maar smaken verschillen nou eenmaal en ik heb een mooie middenweg gezocht tussen comfort,zithouding,uitstraling en vermogen.

Aangeboden kreeg ik een Varadero en een GS maar beide niet mijn smaak motor al zouden ze wel aan twee van de drie  eisen voldoen. (volgens mijn smaak dan he ...) Een V-Strom DL1000 kwam ook voorbij en zowaar ook een Bandit 1200.
De V-Strom kon me wel bevallen maar kreeg geen kans een proefrit te gaan maken.(iets met afstand en weer).

Zo stuite ik via internet op een X11 van Honda...op de foto zag hij er al leuk uit dus ik dacht ik ga eens kijken.
Eenmaal in de motorzaak te zijn keek ik ff rond en de X11 viel me wel meteen in het oog. Mijn eerste indruk?:
Een stoere bike met een krachtige uitstraling.

Na wat gepraat te hebben met de verkoper wilde ik ook wel eens erop rijden en zo werd de afspraak gemaakt dat als het weer het toeliet ik moest bellen en dat ik kon gaan rijden. Helaas kwam het er niet van, of geen tijd of slecht weer...

Eindelijk was er dan weer een mooie droge dag, meteen gebeld en twee uur later stond de motor klaar.

Hij werd gestart en meteen viel me de diepe donkere uitlaatklank al op...mooi geluidje. Dan eropstappen en rijden maar. Hij lijkt bij het opstappen wat zwaar in de top maar eenmaal positie ingenomen merk je zijn gewicht niet.
eerst ff rustig, kijken hoe hij op het gas reageert en hoe de remmen werken.....dan ff warm laten worden en juh...

Het motorblok loopt lekker soepel en hij trekt je makkelijk en lui naar je gewenste snelheid, en ook bij 3000 toeren is er volop trekkracht aanwezig zodat je het gevoel krijgt dat het voorwiel omhoog wil (1e,2e en 3e versnelling).
hmmm...eens wat doortrekken en het trekvermogen blijft vrijwel constant gelijk van lage toeren naar hoge toeren.
kortom, een motor met voldoende capaciteiten voor rustige ritten maar ook sportieve ritten.

Dan maar eens een bochtig weggetje opzoeken en meteen merkte ik in de bochten dat hij makkelijk de bocht invalt, het gaat bijna vanzelf. Het uitaccelereren in/na de bochten laat zich mooi en gedoseerd uitvoeren. Door de rechtere houding op de motor ervaar ik wel enige onwennigheid maar dat verdwijnt al snel voor een plezierige en sportieve manier van bochten rijden. Kortom ook in de bochten een prima motor.

De remmen, het dual break system, you love it or you hate it... Ik had er geen last van, sterker nog, bij het remmen veel minder duik effect. Wel zijn de remmen minder happig dan die van de Thunderace (met gesinterde remblokken) maar of dat een nadeel is....

Heb ik alles getest..ow ja, handvatverwarming is wel errug lekker op winterkoude dagen  :yes6rs:

Omdat ik zeer tevreden terug was van de proefrit heb ik deze ook gekocht...ik laat m wel nog ff staan ivm verbouwing in de garage en evt garantie's

Groetend....Mounty (Ron)


Foto gelinkt van Bikenet via Motoshopmar.nl
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

cool  :cool:, hou um heel  :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Ziet er goed uit Ron.  :yes6rs:
En alweer een tevreden klant.
Nu nog de verbouwing en het koudere weer achter de rug en....................  :cool:

Heel veel plezier ermee en hou hem (liefst rechtop) tussen de lijntjes.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.