Hoofdmenu

Dakar 2012

Gestart door DeWitte, 31 december, 2011, 09:06:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

31 December hebben de deelnemers nog een briefing en worden de laatste spullen en spiertjes gecontroleerd, want vanaf 1 januari gaat het Dakar spektakel weer los. 188 motorrijders gaan weer de Zuid Amerikaanse hel in. Van die 188 zijn er 10 Nederlandse helden en hopen we in ieder geval op een aantal dag overwinningen.

Om alvast in de stemming te komen, is hier alvast

Dakar 2012 Official Teaser

Nederlandse motorrijders klaar voor Dakar   
   
Op 1 januari zal de 2012-editie van de Dakar weer in Zuid-Amerika van start gaan. In plaats van een rondje door ArgentiniĆ« en Chili, zorgt het toevoegen van Peru ervoor dat er weer een ver uit elkaar liggend begin- en eindpunt is. Bij de motorrijders gaat er een nieuwe periode in, omdat dit jaar voor het eerst een maximum cilinderinhoud van 450cc ervoor zorgt dat de kans veel meer gelijk zullen zijn. De nieuwe regel heeft er direct voor gezorgd dat er meer motormerken in de Dakar kunnen meedoen, elke fabrikant van offroadmotoren heeft immers wel een 450cc in het gamma. Ook is er een regel om voorsprong van de rijke teams wat in te dammen: het wisselen van een motorblok zorgt voor 15, 45 en 120 minuten straftijd bij de 1e, 2e en 3e wissel. Hierdoor wordt betrouwbaarheid belangrijker dan snelheid. Toch blijft de kans groot dat KTM de Dakar zal winnen: Cyril Despres en Marc Coma hebben de laatste zes jaar om en om de Dakar op dit merk gewonnen en ze reden vorig jaar al op de 450's. De Nederlanders Frans Verhoeven en Henk Knuiman maken ook een goede kans op hoge klasseringen, de strijd om "de beste Nederlander" speelt zeker mee in de race van beide rallyveteranen. De Sherco van Verhoeven is hierbij een meer onbekende factor dan de KTM van Knuiman, nadeel voor de laatste is weer dat hij eind vorig jaar zijn sleutelbeen brak, waardoor de voorbereiding toch niet helemaal optimaal kon zijn. 

15    Frans Verhoeven - Sherco - www.fransverhoeven.com
18    Henk Knuiman - KTM - www.hknuiman.com
48    Hans-Jos Liefhebber - KTM - www.liefhebber-dakar.nl
57    Daniel Willemsen - Honda - www.teamwillemsen.com
74    Erik Kofman - KTM - www.erikkofman.nl
119  Ebert Dollevoet - Honda - www.team-honda-europe.com
152  Ronald ter Beek - Honda - www.team-honda-europe.com
165  Geert Mulder - Honda -  www.dakar.baskwadraat.nl
177  Marco van Geel - Honda - www.team-honda-europe.com
178  Jan van Woerkum - Honda - www.team-honda-europe.com
186  Jan van Gerven - Honda - www.team-honda-europe.com

Live verslaggeving is te volgen op de website www.rallymaniacs.nl
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

Rel binnen Dakar-team Sherco Frans Verhoeven   
   
Gisteren beklaagde Dakar-rijder Frans Verhoeven zich over de prestaties van zijn team, in het bijzonder die van zijn monteur. Tot drie maal toe zouden er zaken niet goed vastgezet of geborgd zijn, waardoor Verhoeven ten val kwam en tijd verloor. Op de eigen site Fransverhoeven.com werd dit breed uitgemeten onder de kop "Verhoeven woedend:" Ik wil een andere monteur !" In het daaropvolgende artikel werden alle problemen nog eens opgesomd en werd Verhoeven gequote: "Ik neem alle risico's en doe mijn werk zo goed ik kan. Dan kan ik me geen prutser veroorloven. Dit mag gewoon niet gebeuren. Ik ben alle vertrouwen in mijn monteur kwijt en heb dat ook al aangegeven bij de teammanager van Sherco: ik wil een andere monteur.''


Geen andere monteur
Nu komt er een bericht van "het management van Frans, waarin eigenlijk aangegeven wordt dat er niet direct ingegrepen wordt binnen het team, er volgt nu alleen een extra controle op uitgevoerde werkzaamheden. Vandaag start de 3e etappe van de 2012 Dakar.
"Even voor alle duidelijkheid: Het team Croco Adventures is een amateur-team met professionele ambities. Het team is geen eigendom van Sherco. Een Fransman voert het team-mangement. Frans maakt deel uit van dat team. Het team beschikt over motoren van Sherco. De fabriek Sherco heeft naast motoren ook personeel beschikbaar gesteld. Zo is de man van de blokken een werknemer van Sherco. De ruim 6.000 testkilometers (echte rallykilometers) van de afgelopen maanden hebben als resultaat dat Frans tijdens Le Dakar beschikt over een op en top geteste motor. Dat bevestigt Frans ook in Interviews. De incidenten die zich nu hebben afgespeeld zijn intern besproken met de betrokken personen. Het zijn fouten die in geen enkel team thuishoren. Een andere monteur is niet aan de orde. Er is voldoende professioneel personeel aanwezig om dit op te vangen. Extra tweede controle is ingevoerd. Morgen gaan we weer verder: Team staat strak, Frans is topfit en motor is in orde"


Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joepie1958

Franske goe bezig :D
2e plaats in de etappe, weliswaar ruim 8,5 minuten achter despres, maar wel een opsteker voor hem en het team :yes6rs:
Motor is dus absoluut competatief, we kunnen nog wat verwachten
Franske, gogogo........... :worship-cool:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Gassie

#3
KTM SMT 2011

DeWitte

Stephane Peterhansel was een held. Won 6 keer Le Dakar toen het nog echt een sport voor mannen met grote ballen was. Op een motor, dat ook nog. Maar Stephane is nu oud, heeft geld en verveelt zich, dus wat doe je dan? Juist, je gaat Le Dakar in een koekblik rijden. Maar Stephaanke is wel vergeten waar hij vandaan komt. Als hij dan ook bij een riviertje komt waar Fillipo Ciotti wat met zijn 450 Rieju staat te klooien, bedenkt Voorheen Held Peterhansel zich dan ook geen moment. Gewoon gas, en als die motorrijder in de weg blijft staan douwen we hem toch gewoon opzij?

wat een eikel :yes6rs:
Dakar 2012 Peterhansel golpea motorista con su mini
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Opzettelijk aanrijden is dus "poging tot doodslag".  :yes6rs:

En die motorrijder blokkeerd op een levensgevaarlijke manier de doorgang, "uitlokking".  :yes6rs:

Beiden gedisqualificeerd, dit is mijn uitspraak en daar zult U het mee moeten doen.  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

crazy j

Citaat van: QuattroFrits op 14 januari, 2012, 09:00:46
Opzettelijk aanrijden is dus "poging tot doodslag".  :yes6rs:

En die motorrijder blokkeerd op een levensgevaarlijke manier de doorgang, "uitlokking".  :yes6rs:

Beiden gedisqualificeerd, dit is mijn uitspraak en daar zult U het mee moeten doen.  :mrgreen:
en na zo een actie krijgt hij geen tijdstraf. kan toch ook niet dan
living the life the way it comes

Joker

Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

QuattroFrits

Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.