"Nieuwe" motor

Gestart door Joker, 31 december, 2011, 10:22:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joker

 Na de verkoop van mijn Gs was ik eigenlijk niet van plan om dit jaar nog wat anders te kopen
maar ja je snuffelt toch alvast want rond en toen kwam ik deze tegen. En die kon ik echt niet laten staan.
een BMW 1150 Rocster van 2005 ( één van de laatste en pas in 2006 op kenteken gekomen )
Het ding heeft pas 13000km gelopen en is door Notten onder handen genomen
hier zijn de volgende aanpassingen gedaan. Cat vervanger. snellere nokkenasjes dikkere aanzuigpijpjes
Chip tune en een Bos sportuitlaat ( gave vette sound en toch beschaafd )
Het ding loopt als een speer en trekt zonder dipjes door tot 200+ km. 
( was wel frisjes op een naked bike  :) )    Ik moet alleen wennen aan de voorrem.  Verdomme wat bijt dat ding.
Kon je de GS in geval van nood met de voorrem bijremmen in een bocht. deze remt zo hard dat hij dan meteen rechtop gaat staan.
( misschien door de stalen remleidingen ? ) maar goed. ik heb er maar een kleine 50 km mee gereden dus zal er nog aan moeten wennen.
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

@Nippon

#1
mooie brommer  ;)

is dat zo'n model met evo remmen :-X


dat is zoiets als een crolse kat aaien  :mrgreen:

QuattroFrits

Hele mooie motor  :yes6rs: , hou hem heel en tussen de lijntjes.

Natuurlijk ook heeeel veeeel veilige kilometers ermee.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Joker

Citaat van: @Sambal op 31 december, 2011, 10:36:12
mooie brommer  ;)

is dat zo'n model met evo remmen :-X

Nee de remmen zijn niet aan elkaar gekoppeld . er zit wel ABS op
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

@Nippon

Citaat van: Joker op 31 december, 2011, 10:43:04
Citaat van: @Sambal op 31 december, 2011, 10:36:12
mooie brommer  ;)

is dat zo'n model met evo remmen :-X

Nee de remmen zijn niet aan elkaar gekoppeld . er zit wel ABS op

dat zijn geen evo remmen

evo's zijn electrisch bekrachtigde remmen






Joker

Citaat van: @Sambal op 31 december, 2011, 10:50:25
Citaat van: Joker op 31 december, 2011, 10:43:04
Citaat van: @Sambal op 31 december, 2011, 10:36:12
mooie brommer  ;)

is dat zo'n model met evo remmen :-X

Nee de remmen zijn niet aan elkaar gekoppeld . er zit wel ABS op


dat zijn geen evo remmen

evo's zijn electrisch bekrachtigde remmen

Je hebt gelijk, Het EVO remsysteem dat destijds als optie te koop was was electisch bekrachtigt. maar het koppelde ook de voor en achter rem aan elkaar ( zoals moto guzzi dat al in de jaren 70 had )
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

QuattroFrits

Citaat van: Joker op 31 december, 2011, 11:04:44
Citaat van: @Sambal op 31 december, 2011, 10:50:25
Citaat van: Joker op 31 december, 2011, 10:43:04
Citaat van: @Sambal op 31 december, 2011, 10:36:12
mooie brommer  ;)

is dat zo'n model met evo remmen :-X

Nee de remmen zijn niet aan elkaar gekoppeld . er zit wel ABS op


dat zijn geen evo remmen

evo's zijn electrisch bekrachtigde remmen

Je hebt gelijk, Het EVO remsysteem dat destijds als optie te koop was was electisch bekrachtigt. maar het koppelde ook de voor en achter rem aan elkaar ( zoals moto guzzi dat al in de jaren 70 had )

Maar het blijft een mooie, goedremmende, motor.  :yes6rs:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

HD4ever

Mooie motor !!  :yes6rs: Veel plezier ermee !  :thumbsup:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

DeWitte

 :worship-cool: hou um heel en veel plezier ermee :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Toledo

Mooi, veel plezier ermee.   Ik zie op de startmotor afdekking nog een aansluiting zitten, waar is die voor?
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

Joker

Citaat van: Toledo op 31 december, 2011, 14:25:58
Mooi, veel plezier ermee.   Ik zie op de startmotor afdekking nog een aansluiting zitten, waar is die voor?

Je hebt wel erg goed gekeken naar de foto  :)  Het schijnt een een massa aansluiting te zijn
Maar waarvoor het ding dient ? Ik heb ooit eens gelezen dat die dingen als accessoire te koop waren
volgens mij had get iets met overstarten te maken maar weet dat niet meer zeker  :oops:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

BMWhub

Citaat van: Joker op 31 december, 2011, 17:22:24
Citaat van: Toledo op 31 december, 2011, 14:25:58
Mooi, veel plezier ermee.   Ik zie op de startmotor afdekking nog een aansluiting zitten, waar is die voor?

Je hebt wel erg goed gekeken naar de foto  :)  Het schijnt een een massa aansluiting te zijn
Maar waarvoor het ding dient ? Ik heb ooit eens gelezen dat die dingen als accessoire te koop waren
volgens mij had get iets met overstarten te maken maar weet dat niet meer zeker  :oops:

het gaat hier over een:
Fremdstart-Anschluss 4V-Boxer, außer RT 

Das ist sicher schon jedem Motorradfahrer einmal passiert. Der erste Druck morgens auf den Starterknopf und das Motorrad knurrt als Komentar. Batteriesaft reicht nicht zum Starten. Was tun. Das Auto anzapfen. Kein Problem - wenn, ja wenn die Batterie jetzt ganz einfach zu erreichen wäre. Einige Schlaue haben ja schon mit dem Bike Startset von WÜDO vorgesorgt. Eine tolle Sache - aber wohin mit der Steckdose - das sieht dann nicht so toll aus. Auch wenn es sehr zweckmäßig ist. Die neue Lösung kommt jetzt serienmäßig daher - bei einigen Modellen des Jahrgangs 2004. Wir liefern Ihnen den Satz zum Nachrüsten, komplett mit Anbauhinweisen passend für alle 4V Boxer ausser z.Zeit den RT Modellen. Sie brauchen dann nur noch ein Starthilfekabel und ein Auto oder anderes Motorrad das Ihnen hilft.

van de firma WUDO
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Motzippaldy

Veel plezier met je nieuwe motor  :cool:

"deze remt zo hard dat hij dan meteen rechtop gaat staan"  Banden maken ook verschil  :-X
Proud on the South  

QuattroFrits

Citaat van: Motzippaldy op 31 december, 2011, 19:15:46
Veel plezier met je nieuwe motor  :cool:

"deze remt zo hard dat hij dan meteen rechtop gaat staan"  Banden maken ook verschil  :-X

Stoppies zijn toch verboden ?   :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

BMWhub

Citaat van: QuattroFrits op 01 januari, 2012, 10:06:15
Citaat van: Motzippaldy op 31 december, 2011, 19:15:46
Veel plezier met je nieuwe motor  :cool:

"deze remt zo hard dat hij dan meteen rechtop gaat staan"  Banden maken ook verschil  :-X

Stoppies zijn toch verboden ?   :mrgreen:

Een echte stoppie wordt het niet  :cry: of je moet de ABS uit kunnen zetten.
voor de rest een super fiets.
Heb zelf een R1150R gehad.
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair