Frankrijk verplicht fluo voor motorrijders vanaf 2013

Gestart door BMWhub, 13 januari, 2012, 15:32:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BMWhub

Wie volgend jaar met de motorfiets op reis naar Frankrijk wil neemt best een fluo hesje mee. Vanaf volgend jaar behoort fluo immers tot de standaarduitrusting van de Franse motard.


Vanaf 1 janauri 2013 zal elke motorrijder die op een motorfiets zwaarder dan 125cc rijdt verplicht zijn een fluorescerend bovenstuk te dragen. De wet schrijft voor dat de oppervlakte van het fluo kledingstuk minstens 150 vierkante cm moet bedragen. Wie de wet negeert riskeert een boete van € 68.

bron:http://www.demotorsite.be/content/frankrijk-verplicht-fluo-voor-motorrijders-vanaf-2013

Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Joker

Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

QuattroFrits

Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.


QuattroFrits

Citaat van: Timeeh op 13 januari, 2012, 18:25:08
Eindelijk! :D

Ja ja.

150 vierkante cm is trouwens ook maar 10x15 cm, wat schieten ze daar nou mee op.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

ik droeg in 2011 ook een geel fluo vestje en ben er op een harde manier achter gekomen dat je nog niet gezien word....dus of ik m nog eens draag ???
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

Persoonlijk denk ik dat (goede) verlichting, plaats op de weg, techniek (Goede remmen, ABS etc) maar vooral de bekwaamheid (af en toe een cursus volgen) en talent om een motor te besturen het meeste bijdraagt aan je eigen veiligheid? Als iedereen een fluo hesje draagt wordt dat ook weer gewoon..... ????
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Citaat van: DeWitte op 14 januari, 2012, 06:34:42
Persoonlijk denk ik dat (goede) verlichting, plaats op de weg, techniek (Goede remmen, ABS etc) maar vooral de bekwaamheid (af en toe een cursus volgen) en talent om een motor te besturen het meeste bijdraagt aan je eigen veiligheid? Als iedereen een fluo hesje draagt wordt dat ook weer gewoon..... ????

Helemaal mee eens.  :yes6rs:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

@Nippon

Citaat van: QuattroFrits op 13 januari, 2012, 16:58:58
Gewoon te belachelijk voor woorden.  :evil:

:shock:

nou, dan zou ik maar 's opzoek gaan naar een andere avatar  :rofl:

QuattroFrits

Ik gaa een fluoriserent hesje maken speciaal voor Frankrijk.

Aan de voorkant een stukje van 10x10 cm en aan de achterkant een stukje van 10x10 cm, het valt helemaal niet op en ik voldoe ruimschoots aan de franse wet.

Zoiets moet je eens aandoen, weten ze hoe belachelijk hun wet is, en het mag dus nog kleiner.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

QuattroFrits

Citaat van: @Sambal op 14 januari, 2012, 09:20:56
Citaat van: QuattroFrits op 13 januari, 2012, 16:58:58
Gewoon te belachelijk voor woorden.  :evil:

:shock:

nou, dan zou ik maar 's opzoek gaan naar een andere avatar  :rofl:

Dat ik daar zo'n ding aan had, kwam door de fietsrit waar ik als motard mee reed.
Het is niet verplicht om op de motor dit hesje aan te hebben maar wel nodig als je ergens op een kruising van wegen staat om alles in de goede orde te krijgen.

Maar is oranje volgens de franse wet ook fluoriserend ?  :roll:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Joker

 Ik durf het haast niet te zeggen. maar als ik woon/werk verkeer rijd. en het is nog/al donker.
dan heb ik zo'n vestje wel vaak aan.  Denk toch dat je dan wat meer opvalt. zeker omdat er maar weinig
motorrijders op de weg zijn als het donker is. En ja. het geeft zeker geen garantie dat je dan wel gezien word
door bellende , dromende automobilisten maar de kans is wel iets groter dan in een zwart leren pak.
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Gassie

Xenon heb de laatste week ook weer eens gereden en heb gehoord van vrienden die ik inhaalde dat mijn xenon lamp toch wel onmisbaar was.
nu wil dat niks zeggen van opzij maar goed licht en een beetje anticiperen op de koekblikker is al een flinke stap...
KTM SMT 2011

karz

pff, allemaal in de korte broek op de motor daar, maar wel een fluo hesje  :yawn:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.