ervaring Vstrom DL1000?

Gestart door m@rtijn, 05 maart, 2012, 13:37:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

m@rtijn

ja, ik woon in Belgie...dus als het met belgische nummerplaat is...
Maar zonder gein...waar kan ik die motor vinden? of heb je link?
off-line

DeWitte

helaas geen link, ding staat in Heerlen bij een vriend. Dus een nederlandse brommert en niet interessant voor je, die is dan toch altijd te duur.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

m@rtijn

nou, vandaag 3 proefriten gemaakt.

1. BMW 1200 GS
2. Honda Varadero
3. Suzuki Vstrom DL 1000

mijn ervaringen.

De GS 1200 komt heel licht over. Rank van model. Mijn eigen R1100 heeft zo'n dikke tank. Dus dat valt op. Hij heeft veel koppel, trekt lekker door. Wegligging geweldig. Ik was erg enthousiast. Hij remt heel direct, stuurt licht. Ik vond hem erg handelbaar. Dat beloofd meer!!

De Honda Varadero was heel ander verhaal. Ik vind de honda zo log uitzien. Ook dashboard is beetje oubollig. Ook in rijden lijkt hij oubollig. Hij remt niet zo direct als d BMW. Duikt erg veel. Trekt wel heerlijk. Motor is erg soepel. Maar hij kon mij niet overtuigen.

De Suzuki Vstrom was de grote verrassing. De V-twin is heerlijke actieve motor. accelereert lekker. Hij stuur licht, remt super (geen abs). Gaat lekker de bochten door, je zit lekker.
Ik was hier erg gecharmeerd van. Je kunt er fijn mee toeren en zeker ook sportief rijden.

De beurs wil ook wat...dus BMW dealer moet wel met een scherpe prijs komen, wil ik niet voor de Vstrom kiezen.

off-line

De Sjeng


Ik zeg--->GS (ook ivm waarde vastheid)
God Forgives, I Don't

DeWitte

De Soezoeki zal wel minder storingsgevoelig zijn en qua onderdelen stukken goedkoper en als daarbij de prijs ook nogal verschilt? De Gs is een dijk van een brommert, maar echt niet feilloos. Jappen zijn dat over het algemeen wel  :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

uit deze 3  zou ik de minst slechte kiezen  :mrgreen:

ik zou dan voor de soes gaan  ;) ja... niet te geloven

de 1200 gs is meer een showpaard, veels te storingsgevoelig

de hondi ziet uit als een komo zak

Toledo

Ik heb jaren geleden vaker op een Dl650 soes gereden, en dat loopt verrassend goed. Zo'n 1000 doet natuurlijk er nog een schepje bovenop. Wat op valt is inderdaad de prijs , toch veel motor voor niet al te duur. Moeten wel om de 6000 km een beurtje hebben. En heb je al een TDM 900 geprobeerd ?  Ook niet verkeerd.
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

R-yen

Ieder zijn ding, ik heb een keer proefgereden op een dl1000 om te kijken of een allroad iets voor mij zou kunnen zijn en had het hele segment afgeschreven. Pas toen ik jaren later een keer met de ktm van dewitte mocht sturen kwam ik erachter dat niet alle allroads zo'n emotieloze motorkarakteristiek hebben en ook nog scherp kunnen sturen.

m@rtijn

woensdag gaat de kogel door de kerk.
Ik heb nog drie proefritjes met een 1200 GS en Vstrom 1000 gepland.

Cash op zap en definitief kiezen!!

Iemand interesse in R1100 R??
off-line

m@rtijn

#24
de kogel :yeah: is door de kerk!!

Ik heb vandaag een BMW 1200 GS gekocht. Zaterdag kan ik hem halen.
Nog proefgereden op een Vstrom en op paar 1200 GS'en. De BMW heeft gewonnen. BMW is ook zuiniger...niet onbelangrijk met deze record benzineprijzen.

Ik ga er een paar mooie motorjaren van maken.

Nu nog set koffers. Iemand Vario koffers te koop??

off-line

m@rtijn

hij heeft 87.000km op de klok, maar werkelijk de vorige eigenaar heeft zich blaren gepoetst!
off-line

BMWhub

gefeliciteerd met je aanwinst :cool:
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

DeWitte

mooie brommert :cool:, hou um heel ;)

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joker

 Proficiat. Voor koffers zou je eens kunnen kijken op www.mobile.de   Daar staan er beslist
2e hands te koop.
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Toledo

BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017