Hoofdmenu

1 op 13,127

Gestart door DeWitte, 17 maart, 2012, 05:44:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

ik moest weer eens tanken (2x op 2 dagen) en ik wist het natuurlijk, zo'n KTM is een fijne rappe brommert, maar het verbruik is nietmeernormaal in mijn optiek. :oops:

R-yen had al eens een ander Fuel-Mapping erin gefriemeld via zijn "toverkastje" :lol: maar toen schoot ie helemaal door naar 1 op 10 (was wel beresterk van onderin) En nu bij de laatste beurt, hebben ze (KTM Venlo) er een up-date van het KTM progje ingestopt en nu verbruikt ie gemiddeld 1 op13 :roll: nog niet echt ge-wel-dig maar er valt mee te leven bij de huidige benzineprijzen.  :-X Maar als ik dan bijv zie dat de brommert van Bianca op hetzelfde stuk bijna 1 op 20 haalt en geloof me, die hoeft zich niet te schamen wbt prestaties/stuurmanskunst en snelheid :worship-cool: vraag ik het me toch af. Dat moet toch zuiniger te maken zijn zo'n brommert als de mijne zonder dat de prestaties daar onder lijden? Of redeneer ik fout? Of waar maak ik me druk over? Persoonlijk denk ik dat voor het jaar om is de benzineprijzen de 2,- euro grens zullen overschrijden :yes6rs:

Wat denk jij? Vul de poll in en laat eens weten wat jij erover denkt aub
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Ben wel benieuwd naar het verbruik...de thunderace bruikte 17 liter op 250 km..
Met de X11 gisteren voor het eerst getankt in duitsland. 1,649/l 17 liter...eens zien hoever ik hiermee kom.
Op zich maakt het me niet zoveel uit of ie nu een liter meer of minder gebruikt, als ie maar rijd..
Met de auto is dat en ander verhaal, daar wil ik wel een zuinig rijdende bolide...terwijl ik daar evenveel kilometers mee rij als de motor...ik dan..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

@Nippon

1:20 haalt m'n boxer ook   :yes6rs:

althans in Zweden  :mrgreen:   hier loopt 't 1:16
en wat de nafta me kost is me worst ( gezien ik geen koekblik rij ) zelf denk ik dat 't nog naar de 2.30 € gaat  :-X
dus ik heb de luxe om alle peut in de brommer te gooien  :mrgreen:

Ik vraag me wel af hoelang we nog onbeperkt kunnen tanken, ik zie m'n vader nog met die benzinebonnen lopen in de jaren '70   :lol:
ik denk nog 10/15 jaar dan is de koek op dus, niet veel lullen maar rijen   :yes6rs:

Gassie

Bianca 500 cc en jij 1000 cc daar zit ook de nodige brandstof verbruik in als ik met jouw ging "toeren"gebruikte die van mij 600cc ook maar 1 op 16 a17 dus denk dat de cilinder inhoud ook meespeelt..
Citaat van: DeWitte op 17 maart, 2012, 05:44:12
ik moest weer eens tanken (2x op 2 dagen) en ik wist het natuurlijk, zo'n KTM is een fijne rappe brommert, maar het verbruik is nietmeernormaal in mijn optiek. :oops:

R-yen had al eens een ander Fuel-Mapping erin gefriemeld via zijn "toverkastje" :lol: maar toen schoot ie helemaal door naar 1 op 10 (was wel beresterk van onderin) En nu bij de laatste beurt, hebben ze (KTM Venlo) er een up-date van het KTM progje ingestopt en nu verbruikt ie gemiddeld 1 op13 :roll: nog niet echt ge-wel-dig maar er valt mee te leven bij de huidige benzineprijzen.  :-X Maar als ik dan bijv zie dat de brommert van Bianca op hetzelfde stuk bijna 1 op 20 haalt en geloof me, die hoeft zich niet te schamen wbt prestaties/stuurmanskunst en snelheid :worship-cool: vraag ik het me toch af. Dat moet toch zuiniger te maken zijn zo'n brommert als de mijne zonder dat de prestaties daar onder lijden? Of redeneer ik fout? Of waar maak ik me druk over? Persoonlijk denk ik dat voor het jaar om is de benzineprijzen de 2,- euro grens zullen overschrijden :yes6rs:

Wat denk jij? Vul de poll in en laat eens weten wat jij erover denkt aub
KTM SMT 2011

QuattroFrits

Die van mij zal ook ongeveer 1:15 - 1:17 gebruiken, maar ik maak mij er ook niet druk om, hij loopt goed en ik heb er plezier aan.  :yes6rs:
En wat mijn koekblikken doen, als ze maar goed lopen en goed zijn de rest is bijzaak.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Bianca

Citaat van: Gassie op 17 maart, 2012, 09:13:40
Bianca 500 cc en jij 1000 cc daar zit ook de nodige brandstof verbruik in als ik met jouw ging "toeren"gebruikte die van mij 600cc ook maar 1 op 16 a17 dus denk dat de cilinder inhoud ook meespeelt..
Citaat van: DeWitte op 17 maart, 2012, 05:44:12
ik moest weer eens tanken (2x op 2 dagen) en ik wist het natuurlijk, zo'n KTM is een fijne rappe brommert, maar het verbruik is nietmeernormaal in mijn optiek. :oops:

R-yen had al eens een ander Fuel-Mapping erin gefriemeld via zijn "toverkastje" :lol: maar toen schoot ie helemaal door naar 1 op 10 (was wel beresterk van onderin) En nu bij de laatste beurt, hebben ze (KTM Venlo) er een up-date van het KTM progje ingestopt en nu verbruikt ie gemiddeld 1 op13 :roll: nog niet echt ge-wel-dig maar er valt mee te leven bij de huidige benzineprijzen.  :-X Maar als ik dan bijv zie dat de brommert van Bianca op hetzelfde stuk bijna 1 op 20 haalt en geloof me, die hoeft zich niet te schamen wbt prestaties/stuurmanskunst en snelheid :worship-cool: vraag ik het me toch af. Dat moet toch zuiniger te maken zijn zo'n brommert als de mijne zonder dat de prestaties daar onder lijden? Of redeneer ik fout? Of waar maak ik me druk over? Persoonlijk denk ik dat voor het jaar om is de benzineprijzen de 2,- euro grens zullen overschrijden :yes6rs:

Wat denk jij? Vul de poll in en laat eens weten wat jij erover denkt aub

Zeg, mijn Hawk heeft 650cc  :shock: Verbruik was btw 1:18/ 1:19... Niet dat dit niet zuinig is, maar toch :mrgreen:

Gassie

 :oops: :oops: oeps wist niet dat je een 650 had dacht dat ji een 500 had
Citaat van: Bianca op 17 maart, 2012, 10:26:37
Citaat van: Gassie op 17 maart, 2012, 09:13:40
Bianca 500 cc en jij 1000 cc daar zit ook de nodige brandstof verbruik in als ik met jouw ging "toeren"gebruikte die van mij 600cc ook maar 1 op 16 a17 dus denk dat de cilinder inhoud ook meespeelt..
Citaat van: DeWitte op 17 maart, 2012, 05:44:12
ik moest weer eens tanken (2x op 2 dagen) en ik wist het natuurlijk, zo'n KTM is een fijne rappe brommert, maar het verbruik is nietmeernormaal in mijn optiek. :oops:

R-yen had al eens een ander Fuel-Mapping erin gefriemeld via zijn "toverkastje" :lol: maar toen schoot ie helemaal door naar 1 op 10 (was wel beresterk van onderin) En nu bij de laatste beurt, hebben ze (KTM Venlo) er een up-date van het KTM progje ingestopt en nu verbruikt ie gemiddeld 1 op13 :roll: nog niet echt ge-wel-dig maar er valt mee te leven bij de huidige benzineprijzen.  :-X Maar als ik dan bijv zie dat de brommert van Bianca op hetzelfde stuk bijna 1 op 20 haalt en geloof me, die hoeft zich niet te schamen wbt prestaties/stuurmanskunst en snelheid :worship-cool: vraag ik het me toch af. Dat moet toch zuiniger te maken zijn zo'n brommert als de mijne zonder dat de prestaties daar onder lijden? Of redeneer ik fout? Of waar maak ik me druk over? Persoonlijk denk ik dat voor het jaar om is de benzineprijzen de 2,- euro grens zullen overschrijden :yes6rs:

Wat denk jij? Vul de poll in en laat eens weten wat jij erover denkt aub

Zeg, mijn Hawk heeft 650cc  :shock: Verbruik was btw 1:18/ 1:19... Niet dat dit niet zuinig is, maar toch :mrgreen:
KTM SMT 2011

Bianca

Citaat van: Gassie op 17 maart, 2012, 10:49:09
:oops: :oops: oeps wist niet dat je een 650 had dacht dat ji een 500 had
Citaat van: Bianca op 17 maart, 2012, 10:26:37
Citaat van: Gassie op 17 maart, 2012, 09:13:40
Bianca 500 cc en jij 1000 cc daar zit ook de nodige brandstof verbruik in als ik met jouw ging "toeren"gebruikte die van mij 600cc ook maar 1 op 16 a17 dus denk dat de cilinder inhoud ook meespeelt..
Citaat van: DeWitte op 17 maart, 2012, 05:44:12
ik moest weer eens tanken (2x op 2 dagen) en ik wist het natuurlijk, zo'n KTM is een fijne rappe brommert, maar het verbruik is nietmeernormaal in mijn optiek. :oops:

R-yen had al eens een ander Fuel-Mapping erin gefriemeld via zijn "toverkastje" :lol: maar toen schoot ie helemaal door naar 1 op 10 (was wel beresterk van onderin) En nu bij de laatste beurt, hebben ze (KTM Venlo) er een up-date van het KTM progje ingestopt en nu verbruikt ie gemiddeld 1 op13 :roll: nog niet echt ge-wel-dig maar er valt mee te leven bij de huidige benzineprijzen.  :-X Maar als ik dan bijv zie dat de brommert van Bianca op hetzelfde stuk bijna 1 op 20 haalt en geloof me, die hoeft zich niet te schamen wbt prestaties/stuurmanskunst en snelheid :worship-cool: vraag ik het me toch af. Dat moet toch zuiniger te maken zijn zo'n brommert als de mijne zonder dat de prestaties daar onder lijden? Of redeneer ik fout? Of waar maak ik me druk over? Persoonlijk denk ik dat voor het jaar om is de benzineprijzen de 2,- euro grens zullen overschrijden :yes6rs:

Wat denk jij? Vul de poll in en laat eens weten wat jij erover denkt aub

Zeg, mijn Hawk heeft 650cc  :shock: Verbruik was btw 1:18/ 1:19... Niet dat dit niet zuinig is, maar toch :mrgreen:

Een 500 heb ik ook gehad ja, maar die is toch alweer enige tijd de deur uit :yes6rs:

Toledo

Bmw doet gemiddeld 1:15 , vorig jaar een keer gepresteerd om 1:18,5 te halen
Honda gemiddeld 1:18- 1:20  , en dat voor een 34 jaar oude motor. Wordt wel heeeel rustig mee gereden.
Auto Citroën 1.8 16v doet 1:12 , en deze gaat iedere dag mee woon/werk over een afstand van 1800 meter. ( ik ben lui ).
In totaal maken ze iets van +/- 15000km/pj .
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

Joepie1958

Mijn BMW 1150 loopt momenteel zo'n 1 op 17, nu had ik een tijdje euro 95 getankt maar de laatste keer dacht ik, doe eens gek en koop voor wat centen meer weer eens v-power, en verdomd, hij loopt weer een stuk fijner :worship-cool:
De 650 van mijn vrouw loopt zo'n 1 op 24 a 25, vanmiddag even een stukje mee gereden, was even wennen met de voetjes zo kort bij de grond, maar loopt verder toch wel fijn :yes6rs:
De koekblikken maak ik niet zo veel gebruik van, Seat Arosa loopt zo'n 1 of 15 en de S80 1 op 7 a 8 :shock:, da's niet zo leuk tanken :oops: Daarvoor loopt de Audi A2 dan 1 op 30 in diesel, maar die is momenteel out of order :-X
De benzineprijs gaat op dit moment idd. hard omhoog en de 2 euro zijn in zicht
Vandaar alvast de nieuwe munt
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Joker

Het verbruik is ook erg afhankelijk van de rijstijl.
mijn GS gebruikte tussen 5,5 tot 7 liter wat mijn huidige BMW gebruikt heb ik nog niet echt
uitgerekend , ben "bang"  dat dat ook wat meer is. 
Maar het is inderdaad van de zotte als je bedenkt dat onze aygo en Alto zuiniger zijn  :yes6rs:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

SuzukiLimburg

Met de motor maak ik me niet zo druk om het verbruik, dat is voor mij fun. Het is natuurlijk wel een nadeel als je met een groep gaat rijden en ik verbruik 1 op 10 terwijl de rest veel zuiniger rijdt. Dan ben je namelijk de zwakste schakel omdat je het vaakste moet tanken.

Met de auto is inderdaad een ander verhaal. Vroeger ging ik wel eens voor mijn plezier toeren. Tegenwoordig doe ik zelf tijdens de noodzakelijke ritten rustig aan en probeer ik de 1 op 10 te halen met de Passat.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Busaberke

Toen ik de Busa kocht reed 'ie gemiddeld 1:11  :shock:
Nadat ik de z.g.n. TRE modificatie uitvoerde (= overbruggen van de vermogensbegrenzing in de 1e en 2e versnelling) zakte het verbruik naar 1:15 én de vermogensafgifte smeuiger.
Verder maakt het nauwelijks iets uit of ik heel rustig danwel heel rap onderweg ben.

Dat verbruik, daar kan ik best mee leven.
Met de benzineprijzen minder.
Zeker als je beseft dat er voorlopig nog geen tekort aan fossiele brandstoffen is.
Er is nog voorraad voor ca. 30 jaar en er worden nog steeds nieuwe bronnen gevonden en andere alternatieven ontwikkeld (o.a. teerzand).
Tot slot is er een nóg grotere voorraad aardgas voorhanden, hetgeen een mooi alternatief is voor auto's en vrachtwagens, maar dan moet het wel door de staat en de oliemaatschappijen gepromoot worden.

En dat is precies waar de schoen wringt: men speculeert liever met de benzine en diesel.
Elke gelegenheid in de wereldpolitiek wordt aangegrepen om de prijs omhoog te drijven.
Ondertussen liggen de volgeladen olietankers op zee te wachten totdat ze "mogen" lossen van de oliemaatschappijen.
Want dat wachten brengt meer geld op dan dat het kost.

Dus ik ga tegenwoordig wel wat bewuster autorijden, met motorrijden doe ik dat (nog) niet.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

m@rtijn

Afgelopen weekend flink gereden met de GS in de Eifel. Bochtjes en bergjes...verbruik 1:17,5...
Zondag flink stuk autobaan gereden met 150-160 km/u....verbruik was toen 1:15,5....

Maar ik heb zeker bij aanschaf rekening gehouden met verbruik. Was ook geinteresseerd in V-strom DL1000. Maar die liggen qua verbruik stuk hoger...
off-line

DeWitte

CiteerBenzineprijs stijgt naar nieuw record

Benzine is dinsdag opnieuw duurder geworden. Een liter Euro 95 ongelood kost nu aan de pomp 1,851 euro. Dat blijkt uit cijfers van het consumentencolletief United Consumers.

ANP


De gemiddelde landelijke adviesprijs van benzine is de afgelopen maanden alleen maar gestegen. Onder meer door spanningen in het Midden-Oosten loopt de olieprijs gestaag op en daarmee ook die van autobrandstoffen. Eind februari kwam de adviesprijs van een liter Euro 95 voor het eerst boven de 1,80 euro.

De prijs van een liter diesel blijft ongewijzigd op 1,517 euro, terwijl lpg 1,2 cent goedkoper is. Een liter lpg komt nu op 0,907 cent.

Directeur Paul van Selms van United Consumers verwacht niet dat de benzineprijs nog veel verder zal stijgen. ,,Ik zie eerder een zekere stabilisatie optreden nu", zegt hij. Hij wijst erop dat de prijs van ruwe olie vorige week is gedaald, wat nog in de benzineprijs doorgerekend zal worden.

:-X
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away