Auteur Topic: verlagen motor  (gelezen 8214 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stephan72

  • Member
  • *
  • Berichten: 31
verlagen motor
« Gepost op: 24 maart, 2012, 18:30:37 »
wil de motor verlagen van mijn vriendin worden de dogbone's dan juist langer of korter je hoort alle twee wat is nu goed????

Joker

  • Stamgast
  • *
  • Berichten: 1672
Re: verlagen motor
« Reactie #1 Gepost op: 24 maart, 2012, 23:52:45 »
 Over welke motor gaat het ? zitten de dogbones boven op je swingarm dan moeten ze korter worden maar als ze aan de onderkant zitten zitten moeten ze langer worden
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it’s time to shout.

DeWitte

  • Administrator
  • Stamgast
  • *
  • Berichten: 17437
  • Oude man
Re: verlagen motor
« Reactie #2 Gepost op: 25 maart, 2012, 06:09:21 »
 :thisthreadisworthlesswopics:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joker

  • Stamgast
  • *
  • Berichten: 1672
Re: verlagen motor
« Reactie #3 Gepost op: 25 maart, 2012, 08:49:59 »
 OK hoop dat dit duidelijker word.
Foto 1 dogbone aan de onderkant van de swingarm. Als je deze korter zou maken dan trek je de swingarm
als het ware naar beneden waardoor de moter hoger komt te staan
Foto 2 dogbone aan de bovenkant. als ik deze inkort trek ik de swingarn naar boven . de motor word dan dus lager. ( sorry de foto's staan net andersom )
« Laatst bewerkt op: 25 maart, 2012, 08:52:55 door Joker »
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it’s time to shout.

stephan72

  • Member
  • *
  • Berichten: 31
Re: verlagen motor
« Reactie #4 Gepost op: 25 maart, 2012, 09:36:48 »
het is een fazer 600 uit 99 zal het even na kijken

stephan72

  • Member
  • *
  • Berichten: 31
Re: verlagen motor
« Reactie #5 Gepost op: 25 maart, 2012, 09:45:13 »
heb even in het werkplaats boek gekeken en zit volgens mij onder aan de brug

Joker

  • Stamgast
  • *
  • Berichten: 1672
Re: verlagen motor
« Reactie #6 Gepost op: 25 maart, 2012, 11:34:43 »
Juist Sthefan . Bij jouw zitten ze er onder. hier zou je dus wat langere voor moeten aanschaffen.
Maar vergeet niet dat je door alleen de achterkant te verlagen ook de geometrie van de motor veranderd,  dus zal je ook de vorkpoten wat moeten laten zakken om dat weer goed te krijgen.
natuurlijk is dat een simpel klusje. maar van te voren dus goed meten zodat je weet hoeveel hij achter omlaag is gekomen en dan de voorkant even veel laten zakken.  Met een beetje pech ben je er dan echter nog niet. mogelijk komt de motor nu te rechtop te staan als je hem op de zijstandaard zet. als dat het geval is zou je die dus ook moeten inkorten.
Dan laat ik de grondspeling nog maar even buiten beschouwing.
Heb je er al eens aan gedacht om het zadel te laten verlagen ? vaak kan er 2 cm schuim afgehaald worden. dit lijkt niet veel maar dat maakt wel degelijk verschil uit.
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it’s time to shout.

crazy j

  • Stamgast
  • *
  • Berichten: 1259
Re: verlagen motor
« Reactie #7 Gepost op: 25 maart, 2012, 12:08:16 »
Juist Sthefan . Bij jouw zitten ze er onder. hier zou je dus wat langere voor moeten aanschaffen.
Maar vergeet niet dat je door alleen de achterkant te verlagen ook de geometrie van de motor veranderd,  dus zal je ook de vorkpoten wat moeten laten zakken om dat weer goed te krijgen.
natuurlijk is dat een simpel klusje. maar van te voren dus goed meten zodat je weet hoeveel hij achter omlaag is gekomen en dan de voorkant even veel laten zakken.  Met een beetje pech ben je er dan echter nog niet. mogelijk komt de motor nu te rechtop te staan als je hem op de zijstandaard zet. als dat het geval is zou je die dus ook moeten inkorten.
Dan laat ik de grondspeling nog maar even buiten beschouwing.
Heb je er al eens aan gedacht om het zadel te laten verlagen ? vaak kan er 2 cm schuim afgehaald worden. dit lijkt niet veel maar dat maakt wel degelijk verschil uit.
Pap van mij heeft dat bij de vorige bmw ( die net een week de deur uit is ) ook laten doen dat was een 1150 GS en deze was te hoog voor pap. toen heeft hij het zadel laten aanpassen en was het ook tussen de 2 en 5 cm lager geworden en dit scheelde toen een heel stuk en erg duur was het niet zover ik weet. daarna heeft die man ook nog het zadel opnieuw overtrokken met leer.
living the life the way it comes

@Nippon

  • Stamgast
  • *
  • Berichten: 2230
Re: verlagen motor
« Reactie #8 Gepost op: 25 maart, 2012, 12:20:33 »
je kunt je vrouw ook verhogen  :mrgreen:

heb je hier wel eens aan gedacht icm een verlaagd zadel

 http://www.deleertent.nl/premium-brands/daytona-motorlaarzen/item/daytona-laarzen/daytona-lady-star-top

DeWitte

  • Administrator
  • Stamgast
  • *
  • Berichten: 17437
  • Oude man
Re: verlagen motor
« Reactie #9 Gepost op: 25 maart, 2012, 12:46:38 »
zadel niet alleen verlagen, ook smaller laten maken  :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joker

  • Stamgast
  • *
  • Berichten: 1672
Re: verlagen motor
« Reactie #10 Gepost op: 25 maart, 2012, 18:44:37 »
zadel niet alleen verlagen, ook smaller laten maken  :yes6rs:
Inderdaad dat scheelt ook veel,   en eens googelen. ik heb mijn zadel dat verhoogd was geruild tegen een zadel dat juist verlaagd was.  iedereen happy  :)
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it’s time to shout.

stephan72

  • Member
  • *
  • Berichten: 31
Re: verlagen motor
« Reactie #11 Gepost op: 25 maart, 2012, 18:50:12 »
vork is al 1,5 cm gezakt en zadel is ook al smaller maar nog steeds iets te hoog kan nu een paar bone's op de kop tikken hiermee zou hij ongeveer 3 cm nog zaken
dat moet genoeg zijn dat ze stevig op de grond komt met beide voeten.zal ik de standaard maar korter maken.als dat nodig is bedankt voor jullie advies