motor reisbureautjes

Gestart door @Nippon, 22 april, 2012, 09:05:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

@Nippon

Ze schieten als zwammen uit dood hout  :roll:

zit daar nou brood in  :?  in tijden van internet (zelf doen)
of zijn dit mensen met een burn-out die voor zichzelf beginnen  :?


DeWitte

schijnbaar zijn er mensen die het graag "voorgeschoteld" krijgen ipv "doe het zelvers"
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joker

Citaat van: DeWitte op 22 april, 2012, 12:46:35
schijnbaar zijn er mensen die het graag "voorgeschoteld" krijgen ipv "doe het zelvers"
Dat zeg ik ook altijd tegen mijn vrouw  :yes6rs:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

QuattroFrits

Citaat van: Joker op 22 april, 2012, 17:19:05
Citaat van: DeWitte op 22 april, 2012, 12:46:35
schijnbaar zijn er mensen die het graag "voorgeschoteld" krijgen ipv "doe het zelvers"
Dat zeg ik ook altijd tegen mijn vrouw  :yes6rs:

Dat je het liever voorgeschoteld wilt krijgen, of dat je een doe het zelver bent ??  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

HD4ever

Och, is het niet zo dat tegenwoordig veel lui alles tot in de puntjes geregeld willen hebben, zodat ze vooral geen stress krijgen.  :yes6rs: Ik moet er niet aan denken dat een vreemde voor mij gaat bepalen welke route ik moet rijden, of wanneer ik van de brommer moet op-of afstappen. En dan zien ze de hele dag in hun achteruitkijk spiegel het busje en aanhanger met de reserve motor.  :schater:
En daar betalen die stakkers soms vele honderden zoniet duizenden euro's voor !!!  :-X
Die motor reisbureautjes lopen volgens mij helemaal binnen.  :mrgreen:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

karz

Allemaal Marco Polo's hier  :lol:  ..

Ik denk dat dat busje met de reserve motor misschien wel het verschil maakt, kun je ook zelf doen, maar dan moet je iemand zo gek krijgen ;)

Ik begrijp zo'n busje in de achteruitkijk spiegel wat van het avontuur af haalt, maar wat is het verschil met een anwb pasje rondrijden ? :dunno: 
Het gaat alleen wat sneller, je kunt meteen door en misschien krijg je je brommer misschien ook weer terug zonder dat ie een paar keer tijdens een transitie wissel omgevallen is.

Routes en Hotel idem dito, wat is daar de lol van om dat zelf uit te zoeken, kost alleen maar tijd ?  De routes ga je toch niet meer zelf plannen, die download je ergens als gps bestand.

Ik denk dat de doelgroep van dit soort reisjes vooral gasten zijn die nergens tijd voor hebben, waar een dag van te voren een herinnering  op hun telefoon afgaat dat ze zich morgen ergens moeten melden met motor en bepakking.  Dat ze daar een paar honderd euro voor betalen ... tijd is ook geld.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

R-yen

Citaat van: karz op 23 april, 2012, 07:54:00
Allemaal Marco Polo's hier  :lol:  ..

Ik denk dat dat busje met de reserve motor misschien wel het verschil maakt, kun je ook zelf doen, maar dan moet je iemand zo gek krijgen ;)

Ik begrijp zo'n busje in de achteruitkijk spiegel wat van het avontuur af haalt, maar wat is het verschil met een anwb pasje rondrijden ? :dunno: 
Het gaat alleen wat sneller, je kunt meteen door en misschien krijg je je brommer misschien ook weer terug zonder dat ie een paar keer tijdens een transitie wissel omgevallen is.

Routes en Hotel idem dito, wat is daar de lol van om dat zelf uit te zoeken, kost alleen maar tijd ?  De routes ga je toch niet meer zelf plannen, die download je ergens als gps bestand.

Ik denk dat de doelgroep van dit soort reisjes vooral gasten zijn die nergens tijd voor hebben, waar een dag van te voren een herinnering  op hun telefoon afgaat dat ze zich morgen ergens moeten melden met motor en bepakking.  Dat ze daar een paar honderd euro voor betalen ... tijd is ook geld.

:stupid:

Zo'n georganiseerd reisje als van deze gasten wil ik ook wel eens gaan doen globeriders.com/

DeWitte

Citaat van: karz op 23 april, 2012, 07:54:00
Allemaal Marco Polo's hier  :lol:  ..

Ik denk dat dat busje met de reserve motor misschien wel het verschil maakt, kun je ook zelf doen, maar dan moet je iemand zo gek krijgen ;)

Ik begrijp zo'n busje in de achteruitkijk spiegel wat van het avontuur af haalt, maar wat is het verschil met een anwb pasje rondrijden ? :dunno: 
Het gaat alleen wat sneller, je kunt meteen door en misschien krijg je je brommer misschien ook weer terug zonder dat ie een paar keer tijdens een transitie wissel omgevallen is.

Routes en Hotel idem dito, wat is daar de lol van om dat zelf uit te zoeken, kost alleen maar tijd ?  De routes ga je toch niet meer zelf plannen, die download je ergens als gps bestand.

Ik denk dat de doelgroep van dit soort reisjes vooral gasten zijn die nergens tijd voor hebben, waar een dag van te voren een herinnering  op hun telefoon afgaat dat ze zich morgen ergens moeten melden met motor en bepakking.  Dat ze daar een paar honderd euro voor betalen ... tijd is ook geld.

Jij haalt de hele romantiek er toch vanaf met je betoog. Klopt wel voor een groot gedeelte voor het korps gele hesjes (aanwezigen uiteraard uitgesloten :mrgreen:)
Wat ik leuk vind is bij een bbq of pilsje een weekendje met gelijkgezinden te plannen (hotel en bestemming) dan routes zelf te knutselen (daar ook nog van af te wijken) en gaan. Met 5 man kun je nou eenmaal op weiniger plekken zo terecht als dat je vooraf reserveert.  :?

Als ik alleen met de madam achterop weg ga begin juli, dan plan ik helemaal niks behalve die week verlof en waar ik ongeveer denk uit te komen (deze keer schwarzwald-tirol). bij de meeste hotels of B&B hebben ze wel een kamertje vrij. Zo al half europa door gekoetscht, gewoon op de bonnefooi :cool:. Tegenwoordig wel incl Tom-Tom en mobiel telefoon. Dus ik ben ook al beetje een miet aan ut worden :oops: :yes6rs: Ow ja oma niet vergeten in te seinen als oppas :-X
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

SuzukiLimburg

Leuk topic dit.
Als we met de motor op vakantie willen dan begrijp ik dat het taboe is om via een reisbureau te boeken en moet je alles zelf uitzoeken en regelen.
Als we met ons gezin op vakantie gaan dan boekt 95% wel via een reisbureau en wil niemand zelf iets regelen. Het liefste boeken we dan zelfs all-inclusive zodat we niet eens hoeven na te denken over wat we waar moeten gaan eten.

Ik zie niet in waarom een motorreis per sé een avontuur moet zijn, terwijl de meesten qua zomervakantie op 100% veilig spelen en alles laten regelen (en daar ook grof extra voor betalen).
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

karz

Citaat van: DeWitte op 23 april, 2012, 08:40:11
Jij haalt de hele romantiek er toch vanaf met je betoog.

Hoor ik vaker  :mrgreen: ,  maar laten we eerlijk zijn, die romantiek is gewoon dood in this day and age.
Als iemand vroeger 3 weken wegging dan kreeg je misschien een kaart na 2 weken. Nu staan de foto's van het tent opzetten of de hotelkamer bij aankomst al op facebook.
En als je dat zelf niet doet, dan is er een grote kans dat een van je metgezellen het wel doet.

Citaat van: SuzukiLimburg
Ik zie niet in waarom een motorreis per sé een avontuur moet zijn, terwijl de meesten qua zomervakantie op 100% veilig spelen en alles laten regelen (en daar ook grof extra voor betalen).

Ik denk dat dat komt doordat bij een motorvakantie het reizen an sich een vakantie doel is. Maar dan nog kun je alles tot in de puntjes regelen idd.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Toegegeven, gezins (zomer-)vakantie regel ik af en toe (bijv. vliegvakanties) helemaal en lang vooraf. Daar zit eigenlijk helemaal geen romantiek meer in. Kids boeit dat niet, die willen A niet lang reizen, B een zwembad en C veel kids terplekke. Maar soms ontkom je er niet aan als je eens wat verder weg wil.  :?

Met het koekblik op zomervakantie staat alleen de eindbestemming vast en soms ook de tussenstop maar daar kun je nog je eigen dag(en) indelen, stoppen en eten wanneer je wil. Heeft sterk mijn voorkeur, wel leuk en handig van internet is dan weer dat je eindbestemming al digitaal kunt verkennen. Zo weet je toch wat er te zien en doen is?

Per brommert kan het op de bonnefooi, zolang het gezelschap niet te groot is. Zoals @Sambal al schreef, 2 schone onderbroeken en 3 paar sokken en een creditcard. Meer heb je eigenlijk niet nodig. :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

SuzukiLimburg

Citaat van: DeWitte op 23 april, 2012, 10:51:02
Per brommert kan het op de bonnefooi, zolang het gezelschap niet te groot is. Zoals @Sambal al schreef, 2 schone onderbroeken en 3 paar sokken en een creditcard. Meer heb je eigenlijk niet nodig. :yes6rs:

Persoonlijk zou ik ook altijd een motorpak meenemen. Alleen met onderbroek en sokken op de motor wordt na een tijdje toch koud aan de buul.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

QuattroFrits

Citaat van: SuzukiLimburg op 23 april, 2012, 12:59:13
Alleen met onderbroek en sokken op de motor wordt na een tijdje toch koud aan de buul.

Altijd (allways) al geprobeerd ?  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.