Motorrijders protest Brussel en 5 mei bevrijdingsrit

Gestart door DeWitte, 01 mei, 2012, 05:38:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joker

Ik heb jaren geleden eens een voortgezette rijopleiding gevolgt.
Daar was ook een oefening met een onverwacht obstakel bij. Je moest toen met 80 km per uur
op het opstakel af rijden. op een aangegeven punt vol in de ankers. en dan vlak voor het obstakel
de remmen weer los laten en er omheen sturen. leuke oefening (op een circuit zonder tegenliggers )
Er was toen ook een gast bij op een BMW met abs. Die hoefde helemaal niet meer uit te wijken.
5 meter voor het obstakel stond die netjes stil ha ha . Dus ABS werkt ! zeker in dit soort noodgevallen die je vaak zelf helemaal niet in de hand hebt.
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

@Nippon

 :?

dus als ik goed begrijp hoef je met ABS niet uit te wijken  :worship-cool:

volgens mij zijn dit 2 heel verschillende oefeningen  :yes6rs:

maar jullie hebben gelijk, ABS is top :thumbsup: ben helemaal overtuigd  :roll:
ik ga morgen een nieuwe brommer kopen met ABS, neem wel een 2e hypotheek  :mrgreen:
ga ik meteen kijken voor een Rukka pak  :yes6rs:




:mrgreen:

m@rtijn

ABS of geen ABS, hesje of niet.
Ik kom net terug van (een erg natte) driedaagse (berg)motortraining...reed iemand van mijn groepje (5 man) zich wel heerlijk te pletter vol tegen een vangrail. Niet dood, maar wel gezellig in de kreukel!! Trauma heli erbij, twee operaties...

Daar had geen ABS mee geholpen, maar wel kijktechniek en motorbeheersing. Hij dacht dat ie op het circuit was en meende dat hele weg voor hem was. Er kwam gelukkig niets aan (voor de tegenligger dan) maar meneer reed wel vol de vangrail in met z'n fireblade repsol!!  :-\ Dan schrik je behoorlijk als dat vlak voor je gebeurd.

Dus ja...gebruik aub je verstand...tegen overmoed helpt geen ABS.

Maar als je onverwacht vol in de remmen moet, dan ben je heeeeeeel blij met ABS. Want je bent een knappe motorrijder als je bij noodstop (lees: paniek) nog de 90-10% remproef netjes uitvoert!
off-line

Desmo-devil

Helemaal met je eens M@rtijn. Een oefening met een opstakel is geen noodstop. Je weet van tevoren al dat je gaat remmen voor dat opstakel. Wat ik laatst mee maakte dat is een noodstop ,
op het moment dat het gebeurd heb je nog maar een fractie van een seconde om te reageren ( lees paniek) En dat is wat een abs systeem dus niet doet, in paniek raken, dat doet gewoon zijn werk , onder alle omstandigheden. En idd tegen overmoed, onkunde en stunterij helpt geen enkel systeem.

@Nippon

nou lekker zeg  :?
sta je als groep er mooi gekleurd op  :evil: zal de lol er wel vanaf zijn zo'n training  :oops:

m@rtijn

Citaat van: @Sambal op 08 mei, 2012, 11:40:55
nou lekker zeg  :?
sta je als groep er mooi gekleurd op  :evil: zal de lol er wel vanaf zijn zo'n training  :oops:

Dat kun je wel zeggen!!! :cry: :cry: Ik reed samen met de instructeur paar seconden achter hem. We waren inderdaad aardig aan het doorrijden. Maar hij heeft de bocht verkeerd ingeschat en gedacht dat hij hem nog kon hebben. Niet dus met z'n Fireblade Repsol.
Dus geen remsporen of gebrek aan grip. Maar pure overmoed. Het was de hele dag al prijs met hem...overal op verkeerde weghelft uitkomen.

We rijden (lees:racen) de berg eerst op. Instructeur achter hem aan. We komen met z'n drieen boven aan. Zeg ik als grap dat hij wel moet gasgeven (cynisch) als ik hem met m'n GS zo kan bijhouden (volle bak!!!) Dat lachen is ons 4 min later wel vergaan...
We rijden hem nog een keer omlaag. Hij weer voorop. Hij haalt auto in waardoor wij vertraagd zijn. Dus we hebben het ook niet zien gebeuren. Hij was wel bij kennis, maar met twee open beenbreuken is ons het lachen die dag behoorlijk vergaan. Meneer ligt nu in ziekenhuis van Trier.

Leuk is anders...
off-line