lekke voorvork en motor uitval

Gestart door De Sjeng, 07 mei, 2012, 14:45:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De Sjeng

Nu is mijn Bobber projectje klaar. Blijken de voorvorkkeerringen lek!!
Iemand deze al eens vervangen?? Veel/moelijk werk?? en qua kosten??

Help!!!
God Forgives, I Don't

R-yen

Is niet veel of moeilijk werk, kosten bij elkaar een paar tientjes (Olie+keerringen).
Het kan wel handig zijn om een luchtsleutel te gebruiken om een evt. vastgekoekte bout van de binnenpoot mee los te krijgen.

De Sjeng

Luchtsleutel check! (heb ik)
Waar kun je de materialen dan kopen?? heb naar honda dealer gebeld. Vragen 276euro(zelf vork in/uitbouwen) zou volgens hun alleen al 135euro aan materiaal zijn?
God Forgives, I Don't

DeWitte

Bij cycleshop in Heerlen kun je veel materialen voor bijna elke motor kopen. Zou me verbazen als ze dit niet ook gewoon hebben voor een redelijk prijsje.   :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joker

#4
Ik zou dan wel eens een materiaal specificatie willen zien.
135€ lijkt me echt te veel  :yes6rs:
Bij mijn GS heeft Notten er eens één voor naar ik meen 2 tientjes vervangen.
Volgens het werkplaatsboek moest daarvoor ook van alles en nog wat los gehaald worden
Maar daar hadden ze een yrucje voor. Ik stond er bij en keek en naar. binnen 10 minuten was het
klusje geklaard. en heeft daarna nooit meer gelekt  :worship-cool:
PS ik heb geen aandelen bij Notten.
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

R-yen

Citaat van: DeWitte op 07 mei, 2012, 17:13:25
Bij cycleshop in Heerlen kun je veel materialen voor bijna elke motor kopen. Zou me verbazen als ze dit niet ook gewoon hebben voor een redelijk prijsje.   :yes6rs:

:yes6rs:

@Nippon

Citaat van: Joker op 07 mei, 2012, 17:54:53
Ik zou dan wel eens een materiaal specificatie willen zien.
135€ lijkt me echt te veel  :yes6rs:
Bij mijn GS heeft Notten er eens één voor naar ik meen 2 tientjes vervangen.
Volgens het werkplaatsboek moest daarvoor ook van alles en nog wat los gehaald worden
Maar daar hadden ze een yrucje voor. Ik stond er bij en keek en naar. binnen 10 minuten was het
klusje geklaard. en heeft daarna nooit meer gelekt  :worship-cool:
PS ik heb geen aandelen bij Notten.

mischien heeft hij de olie eruit gelaten  :yes6rs:

dan lekt 't ook niet meer  :mrgreen:

karz

Dat soort voorvorken heb ik er 2 zelf van gedaan.
1x bij de bol d'or en later nog bij een bmw r1100rt .
Ik had mezelf een keeringtrekker gemaakt .   
Is goed te doen, reken op 1 a 2 uurtjes werk omdat je geen routine erin hebt.
't is al een tijd geleden, volgens mij had ik een goede beschrijving erbij. zal eens zoeken of ik deze nog kan vinden online.
Al met al dus een paar euro voor de keerringen en nog wat voor een literflesje voorvork olie.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Desmo-devil

135 euro ???? voor een keerring. Vervangen is zelf goed te doen. Wat wel belangrijk is , als je de vorkpoot terug zet en het wiel er weer in hebt, dat je de vorkpoten daarna boven weer even los draait , zodat deze zich even kunnen zetten en de spanning van de as af gaat. !!

De Sjeng

Voorvork laten maken, 70euro incl het polijsten van de (binnen) poten. Er weer terug ingehangen en klaar!!

Sta ik gisteren voor het stoplicht op weg naar een feestje valt hij mij uit en niet meer aan de praat te krijgen.(vuil in de carburateur?) Moet zeggen stopt wel een gast met een busje die aanbied mij effe thuis te brengen, echter het is meer werk om de motor in de bus te sleuren dan naar huis te lopen(was nog niet ver van huis) Dus ik maak geen gebruik van zijn aanbod. En bedank hem vriendelijk. Fijn dat nog mensen hun (motor) hart op de juiste plaats hebben.
Op en gegeven moment rijdt een politieauto langs, en ging er vanuit dat ze mij kwamen helpen duwen? maar helaas. (dacht effe dat ze mij wel kwamen controleren, maar reden uiteindelijk door)
Gelukkig is een rebel een lichte motor dus niet zwaar om te duwen, loopt natuurlijk wel effe voor schut.
Maarja de hele shit maar weer effe uit elkaar halen. Damn!!
God Forgives, I Don't

m@rtijn

shit man. Wel vriendelijk van die man. (zeker een Maastrichtenaar geweest) :yes6rs:
succes met de zoektocht!!
off-line

QuattroFrits

Soms is een benzinekraan vervelend, staat die wel open ?
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

De Sjeng

Citaat van: QuattroFrits op 13 mei, 2012, 20:52:38
Soms is een benzinekraan vervelend, staat die wel open ?

Ik draai hem nooit dicht  :-X
God Forgives, I Don't

QuattroFrits

Citaat van: De Sjeng op 13 mei, 2012, 21:08:13
Citaat van: QuattroFrits op 13 mei, 2012, 20:52:38
Soms is een benzinekraan vervelend, staat die wel open ?

Ik draai hem nooit dicht  :-X

Ik ook niet, maar ik bedoelde het gewoon goed en je weet het maar nooit.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

De Sjeng

Zooo carb schoongemaakt, luchtfilterbox weg gemieterd en er powerfilters tussen gezet (van die chroom dingen) Ziet er een stuk "cleaner" uit, alsof het er voor gemaakt is. 1e keer starten  :yes6rs: lijkt nu ook een stuk sneller op te pakken. Ben benieuwd hoe hij het op de weg doet.
God Forgives, I Don't