lekke voorvork en motor uitval

Gestart door De Sjeng, 07 mei, 2012, 14:45:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joker

Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Herr Tod

Niet dus. Gooi die filters weg en haal je luchtfilterbox weer uit het vuil. Heb je eens door zo'n 'filter' gekeken? Daar kijk je doorheen alsof het een raam is. Die zijn leuk om bomen en zwerfkeien buiten te houden, maar stof en water gaat er zonder moeite doorheen. Je verbruik gaat nu de lucht in en je verliest waarschijnlijk vermogen. Misschien dat je ergens 1 pk wint maar over de rest van je toerengebied verlies je veel meer.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Joker

Maar hij doet het wel weer  :)
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

QuattroFrits

Citaat van: Herr Tod op 16 mei, 2012, 18:28:31
Niet dus. Gooi die filters weg en haal je luchtfilterbox weer uit het vuil. Heb je eens door zo'n 'filter' gekeken? Daar kijk je doorheen alsof het een raam is. Die zijn leuk om bomen en zwerfkeien buiten te houden, maar stof en water gaat er zonder moeite doorheen. Je verbruik gaat nu de lucht in en je verliest waarschijnlijk vermogen. Misschien dat je ergens 1 pk wint maar over de rest van je toerengebied verlies je veel meer.

Mijn ervaring met zo'n filter is toch helaas precies het tegenovergestelde dan de jouwe.  :roll:
Ik heb een K&N filter er in zitten, Zeer dik tevreden over zijn (extra) prestaties.  :yes6rs:
Dus Sjeng, wat mij betreft, zitten laten.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Herr Tod

Een K&N filter is heel iets anders dan 'die chroom dingen powerfilters'.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


karz

Citaat van: Herr Tod op 16 mei, 2012, 18:28:31
. Die zijn leuk om bomen en zwerfkeien buiten te houden

:schater:

Citaat van: Herr Tod op 16 mei, 2012, 18:28:31
Een K&N filter is heel iets anders dan 'die chroom dingen powerfilters'.

:stupid:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

De Sjeng

Oké vanochtend een stuk ermee gereden, loop opzich goed/lekker. Echter hij blijft continue (vooral bij gas los) knallen(backfire?) via uitlaat en terugslaan via luchtfilter. Nu zal er wel iets aangepast moeten worden qua sproeier en/of afstelling. Waar wat? ideeén!! anyone??
God Forgives, I Don't

Herr Tod

Je hebt een veel grotere hoofdsproeier nodig. 10 a 20% groter, dat levert je 1% meer vermogen op en 40% meer verbruik. Nu rij je rond met een veel te arm mengsel wat een te hete verbranding geeft, je laat stof gewoon je blok in gaan en ook in je carburateurs dus binnen de kortste keren kun je ze weer schoon maken. Die klappen zijn ook niet bevorderlijk voor het geheel. Dat krijg je ook als je de uitlaat lek hebt.

Een heel goed idee is om goede luchtfilters te kopen, bijvoorbeeld een K&N vervangingsfilter die in je originele filterkast past. Deze laat niet meer lucht door dan een origineel filter maar is wel uitwasbaar en dus keer op keer opnieuw te gebruiken. Je hoeft dan ook niet opnieuw af te gaan stellen, daarmee bespaar je dus allereerst een hoop tijd en daarnaast een hoop geld omdat je geen sproeiers en dure gasnaalden hoeft te kopen. Op het moment dat je een vuil origineel filter vervangt door een schone K&N vervangingsfilter heb je natuurlijk wel wat winst, dat is wat de meeste mensen merken en daarom wordt vaak gezegd dat 'een' K&N filter meer vermogen geeft.

Een ander goed idee is om te controleren of de vlotters op de juiste hoogte hangen. Iets wat zeer belangrijk is en invloed heeft vanaf starten/stationair tot en met volgas. Wordt vaak vergeten.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


De Sjeng

Heb eens gegoogeld. Maar kan zo snel niets vinden van een K&N luchtfilter voor een "87" honda rebel.
De powerfilters heb ik net geplaatst ivm tijdwinst, de carbs zijn moeilijk bij te komen met de orginele luchtfilterbox.
Ik probeer hem zo nog effe goed aan het lopen te krijgen anders gaat de orginele terug.
Je zegt een grotere sproeier? nu zit er een 112 in, dus dan zou ik naar een 120 moeten?? (ongeveer +10%) of nog groter?
God Forgives, I Don't

Herr Tod

Ik zou er eerlijk gezegd niet aan beginnen. Toen ik nog met de Bandit reed haalde ik die carburateurs wekelijks uit elkaar, altijd bezig altijd aan het testen. Was leuk en leerzaam maar ik zou het niet nog eens doen... hooguit als het een 500 cc twee-takt betreft :twisted: Probleem is, met een hoofdsproeier ben je er nog niet, dat is het begin, wil je het goed doen moet je ook nog met de gasnaalden aan de haal en voordat je alles in orde hebt ben je de zin al lang verloren :yes6rs: Mocht je er toch voor gaan, dan reken rond een maatje sproeier van 130 of 135, het is een 450 toch? Het is dan wel aan te raden om wat betere filters te halen, in ieder geval iets waar wat je olie op moet doen, dat filtert tenminste.

Ik zou nog een keer die carburateurs helemaal uit elkaar halen, eventuele O-ringen vervangen, alle kanalen goed doorspuiten, vlotters afstellen, terug inbouwen, originele luchtfilterbehuizing met een nieuw origineel filter als er geen K&N vervangingsfilter te krijgen is. Controleren of de tank roestvrij is, eventueel een extra benzinefilter er tussen. Dan heb je er de komende jaren geen problemem meer mee.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


QuattroFrits

Citaat van: Herr Tod op 17 mei, 2012, 18:01:50
Deze laat niet meer lucht door dan een origineel filter

Maar wel 10 keer gemakkelijker zodat opnieuw afstellen misschien wel nodig is, of nog net niet.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Herr Tod

It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


QuattroFrits

Citaat van: Herr Tod op 18 mei, 2012, 13:35:48
Leg eens uit...

Doe zelf maar eens een test om het verschil te zien en te voelen.
En ik denk dat jij wel precies weet wat ik bedoel.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Herr Tod

Zo'n vervangingsfilter is altijd het eerste wat ik koop als ik een nieuwe motor of auto heb. Na 2 onderhoudsintervallen heeft die zich terug verdiend. Verschil heb ik niet gemerkt, niet meer dan het verschil tussen een schoon of een vuil filter.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


De Sjeng

Om gek van te worden!!

Sportfilters eraf gegooid (liep goed maar bleef schieten) orginele (nieuwe) luchtfilter erop.(ik had al het benzine filter vervangen) Ik ben 50meter van de garage vandaan, hij valt uit niet meer aan de praat te krijgen.....
Geen idee(meer) wat ik er nu nog mee moet.
God Forgives, I Don't