iemand goed adresje voor off-road cursus?

Gestart door m@rtijn, 09 mei, 2012, 15:24:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

m@rtijn

Ik wil graag een off-road cursus volgen?

Ik kwam Arjan Brouwers tegen. Die geeft cursus in Landgraaf...maar schijnt wat zwaar te zijn voor een GS (mul zand)
Kreeg ergens een tip over Paul in Weert?

Heeft iemand ervaring en goed adres?

off-line

R-yen

Daar heb ik ook al eens voor gekeken, die in Landgraaf is inderdaad meer wat voor lichte pratsjfietsen denk ik, al is de lokatie voor mij ideaal (woon ik 2km vanaf). Volgens mij rijd Timeeh vaker in die zandgroeve?

Mocht je een interessante cursus vinden, dan houd ik me aanbevolen om mee te gaan :yes6rs:.

Timeeh

Ik kom inderdaad vaker in die zandgroeve. Alleen is dit verboden  :lol:.
Wat een cursus betreft heb ik geen idee.

Joepie1958

Probeer anders eens bij Berrrrrt Duursma (zie het door ons geliefde BMW GS forum daar maar eens op na :mrgreen:)
Daar zitten nog wel meer off-roaders met dikke brommerts.
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Toledo

#4
-
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

BMWhub

Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

R-yen

Citaat van: DeWitte op 09 mei, 2012, 20:33:16
Citaat van: Toledo op 09 mei, 2012, 17:25:15
Berrt Duursma-MOTO73. All Road training

is dat alles? Kan veel rapper, tenminste met oranje ogen en zelfs op wegbanden.

:mrgreen:

Ik was meer in deze richting aan het denken:

KTM Adventure 990R Training

KTM 990 Adventure R Drift Training 0003

Maar is waarschijnlijk niet zo GS vriendelijk :mrgreen:

m@rtijn

GS vriendelijk of niet...ik heb ook nog een Vstrom hé!

Maar dat lijkt toch meer op gevorderden Offroad. Ik weet ook niet of het aan die man ligt of aan de motor! ik denk het eerste...

Zegt iemand dit wat?
http://www.motortoursentracks.nl/
off-line


m@rtijn

ik ga zaterdag deze cursus volgen.
www.motortoursentracks.nl

Dat advies kreeg ik op het GS forum. Ik ben benieuwd. Ik zal m'n bevindingen posten.
off-line

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joepie1958

Ik dacht dat Paul nog op non-actief stond nadat hij zijn R 80 GS ter aarde had geworpen en zelf ongelukkig terecht was gekomen, maar ik hoop dat het wel doorgegaan is, voor jou en voor hem :yes6rs:
Benieuwd naar je verslag :worship-cool:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

R-yen


m@rtijn

#14
Hier zoals beloofd het verslag.

Hoewel ik een GS rij sinds enkele maanden, had ik geen enkele offroad ervaring. Het meest ruige was wellicht de slechte wegen in de ardennen.
allereerst werd me uitgelegd dat het een allroad training is. Voor het echte offroad werk is de GS niet zo geschikt (maar dat wisten we al  :yes6rs:)

Ochtendprogramma stond vooral in het teken van de (staande) bochtentechniek, remtechniek, kijken, anticiperen, staand draaien en als uitsmijter eventjes koers houden in het mulle zand met zware allroad. Het middagprogramma bestond uit bergje op en af, trial rijden in het bos en vooral veel onverhard rijden. Alle ondergronden. Modder, bergjes, gravel en veel veel zand. Vooral dat laatste is erg lastig. Het vraagt echt aanpassing. Je voorwiel zwabbert alle kanten op. Maar vooruit blijven kijken en gas blijven geven.

Het was een zeer leerzame training. Vooral als je geen enkele offroad ervaring hebt.  De eerste ' schrik' is er nu vanaf. Dus laat die onverharde weggetjes maar komen. Nu komt het erop neer meters te maken.

Het smaakt zeker naar meer...

@ Joep1958: Paul ligt nog in de lappenmand. Hij loopt met mitella. Maaike en Jellis hebben de training verzorgd
@ Dewitte: Ik heb ' gewone' noppenbanden voor de weg. De zeker niet erg geschikt voor serieuze werk


Ik had een camera bij me om wat bewegende beelden te maken, maar de beelden zijn mislukt. Alleen van mijn track door het mulle zand met de transalp (met noppenbanden) van de instrutrice is een opname gelukt.

Kleine knipoog... :lol: :lol: :yes6rs:
A man on a mission

off-line