waarom bmw zo duur is...

Gestart door brit, 07 november, 2005, 15:53:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

brit

volg gewoon het beeldverhaal en je weet waarom :twisted: :













Zwerver

Lijkt me een leuke cursus om eens te gaan doen komend jaar, en qua
terrein lijkt Wales me moeilijker dan Hechlingen...
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

DeWitte

ben beemer (lees Gs) fan van de hoogste orde 8)  echter waarom die debiele Engelsen zo met die dure moto's omspringen is in mijn optiek uiterst decadent en riekt gewoon naar ordinaire opschepperij. :fuckyou: als ik zie hoe ze gewoon dik 15.000 pleuro losje in ut gras smijten en nog erger liggen laten voor de fotograaf; zum kotsen :evil:

Voor dit werk (zie boven) zijn er meerdere goedkopere. lichtere, degelijkere en echt wel terreinwaardigere moto's te vinden dan een Gs (A) :wink:

Wat bovenstaand fotorep. trouwens ermee te maken heeft dat BMW zo duur is, ben ik nog steeds niet achter :roll: sorry zal wel aan mij liggen...
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

brit

CiteerWat bovenstaand fotorep. trouwens ermee te maken heeft dat BMW zo duur is, ben ik nog steeds niet achter :roll: sorry zal wel aan mij liggen...

bmw weet maar al te goed dat de meerderheid van haar klanten tot de begoede bevolking behoren. dit uit zich ondermeer in taferelen zoals hierboven (zoals je het treffend zei: uitermate decadent), 2-jaarlijks een nieuwe motor kopen, gewoon een nieuwe motor kopen als een nieuw bmw-model op de markt is (ook als zijn/haar motor maar nauwelijks een jaar oud is), een bmw motor bestellen en voorschot betalen nog voor men de motor in real gezien heeft, een meter met de motor gereden heeft, laat staan een foto van de motor gezien heeft (cfr. topic op het ukgser forum waarin een aantal personen opgeeft reeds een 'deposit' gedaan te hebben op de r12gs adventure - topic liep al een maand voor er ook maar één foto van de adventure was), kopers die hun bmw full option kopen en hem bij het minste in hun ogen ernstige mankement verkopen om een nieuwe te kopen terwijl het euvel eigenlijk zonder problemen kan opgelost worden (echt waar: ik ken er zo 2 (gelukkig vanop afstand) die hun k12s en r12rt reeds omgeruild hebben voor een nieuwe), bmw eigenaars die nog geen 2000 km per jaar doen met hun motor (en laat het dan vooral eigenaars van de grote toermachines zoals de rt en lt zijn) maar toch 2-jaarlijks een nieuwe kopen (tja, garantie is voorbij hé). en dan heb ik het nog niet over zij die een bmw uitsluitend voor het logo kopen (sommigen kijken meer naar hun motor dan dat ze ermee rijden...).

als je weet dat je dergelijke klanten hebt, zou je dan je prijs niet een 'klein' beetje aanpassen in de hoogte :wink:

zelfs mechaniciens begrijpen het soms niet meer. je zou voor minder, als er al klanten hun bmw binnen rijden louter om die te laten poetsen (aan 35-40 euro / uur).

Karin

Inderdaad, raar volk die BMW-rijders  :mrgreen:  :shutup:

DeWitte

@ Karin; Daarmee doe je de echte boxer-gs-liefhebbers imo te kort; de mensen die een beemer aanschaffen vanwege zijn eigenschappen. De rare trekjes die een boxer/Gs echt wel heeft en daar juist zo gecharmeerd van is :wink:

als ie de helft zou kosten, kocht ik nog eerder een nieuwe :roll: (deze zin snap ik zelf niet goed :banghead4rv: ) iig gaat het mij ech niet om de centen, zo van kijk eens wat ik voor hoog krediet kan opnemen :mrgreen: maar om de charmes van me brommert. toch?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

Citaat van: "Dwars"ben beemer (lees Gs) fan van de hoogste orde 8)  echter waarom die debiele Engelsen zo met die dure moto's omspringen is in mijn optiek uiterst decadent en riekt gewoon naar ordinaire opschepperij. :fuckyou: als ik zie hoe ze gewoon dik 15.000 pleuro losje in ut gras smijten en nog erger liggen laten voor de fotograaf; zum kotsen :evil:

Voor dit werk (zie boven) zijn er meerdere goedkopere. lichtere, degelijkere en echt wel terreinwaardigere moto's te vinden dan een Gs (A) :wink:

Wat bovenstaand fotorep. trouwens ermee te maken heeft dat BMW zo duur is, ben ik nog steeds niet achter :roll: sorry zal wel aan mij liggen...

Ah.......gelukkig , had die piccies al enigzins uh...minachtend bekeken.
Ben dus niet de enige die er zo over denkt.

Vindt het eerlijk gezegd maar een stelletje debielen hoor, met zo'n loodzware fricandel door dergelijke terein proberen te rijden onder het "mom van" ah........daar ligt er weer ééntje

Hakinnen


Hakinnen

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "brit"
CiteerWat bovenstaand fotorep. trouwens ermee te maken heeft dat BMW zo duur is, ben ik nog steeds niet achter :roll: sorry zal wel aan mij liggen...

bmw weet maar al te goed dat de meerderheid van haar klanten tot de begoede bevolking behoren. dit uit zich ondermeer in taferelen zoals hierboven (zoals je het treffend zei: uitermate decadent), 2-jaarlijks een nieuwe motor kopen, gewoon een nieuwe motor kopen als een nieuw bmw-model op de markt is (ook als zijn/haar motor maar nauwelijks een jaar oud is), een bmw motor bestellen en voorschot betalen nog voor men de motor in real gezien heeft, een meter met de motor gereden heeft, laat staan een foto van de motor gezien heeft (cfr. topic op het ukgser forum waarin een aantal personen opgeeft reeds een 'deposit' gedaan te hebben op de r12gs adventure - topic liep al een maand voor er ook maar één foto van de adventure was), kopers die hun bmw full option kopen en hem bij het minste in hun ogen ernstige mankement verkopen om een nieuwe te kopen terwijl het euvel eigenlijk zonder problemen kan opgelost worden (echt waar: ik ken er zo 2 (gelukkig vanop afstand) die hun k12s en r12rt reeds omgeruild hebben voor een nieuwe), bmw eigenaars die nog geen 2000 km per jaar doen met hun motor (en laat het dan vooral eigenaars van de grote toermachines zoals de rt en lt zijn) maar toch 2-jaarlijks een nieuwe kopen (tja, garantie is voorbij hé). en dan heb ik het nog niet over zij die een bmw uitsluitend voor het logo kopen (sommigen kijken meer naar hun motor dan dat ze ermee rijden...).

Verklaard wellicht een deel van mijn aversie wat Bmw motoren betreft?
alhoewel ik hier meteen eerlijk moet toegeven dat de K1200S me toch wel kon bekoren..


Mensen die het merk om het imago rijden,bahbah.......
Bij H-D hebben ze er ook last van en rondom Ducati hangen tegenwoordig helaas ook steeds meer van die "design types"die een Duc kopen omdat er Ducati op staat.

ls je weet dat je dergelijke klanten hebt, zou je dan je prijs niet een 'klein' beetje aanpassen in de hoogte :wink:

Als je weet dat je dergelijke klanten hebt moet je wellicht je imago eens aanpassen ipv de prijs.

mechaniciens begrijpen het soms niet meer. je zou voor minder, als er al klanten hun bmw binnen rijden louter om die te laten poetsen (aan 35-40 euro / uur).

Serieus? zijn er BMW rijders die hun motor naar hun dealer brengen om 'm door de monteur te laten poetsen? ouwhoer.......


Zwerver

KLeine opmerking over de decadente Engelsen:

Enkel foto 9,10 en 11 zijn foto's van ritten met EIGEN motoren,
de andere foto's zijn HUUR-motoren van BMW bij de Off-road/Enduro-cursus van BMW in Wales.
Met die motoren kan en mag je dus net een stapje verder dan "normaal".
Op de soortgelijke cursus in Hechlingen 2 jaar terug reed een vriend van
me ook een 1200 ietwat in de kreukels bij een valpartijtje op wat dikkere stenen. Werd geen probleem van gemaakt, na een paar minuutjes pauze om van de schrik te bekomen werd hem een nieuwe 1200 beschikbaar gesteld om de cursus mee te vervolgen.
Naar zeggen van de instrukteurs werden de voorgaande jaren toen ze 1150's gebruikten deze motoren aan het einde van het seizoen "verschrottet", met de 1200 hadden ze de hoop dat er enkelen goed genoeg zouden blijven om in het BMW-reisprogramma te gaan gebruiken.

Wat de ritten met eigen motoren betreft, redelijk onschuldig vermaak;
de snelheid met deze dikke eenden ligt meest dusdanig laag dat er erg weinig grove en dure schades worden gereden. Meest wat spiegeltjes en schermen van de nozelaars die vergeten deze eraf te halen voordat ze een wat moeilijker rit gaan rijden.

Vele GS-bezitters zijn  pas door de GS in aanraking zijn gekomen met all/offroad rijden, en er zijn er maar weinig die wanneer ze de smaak eenmaal te pakken hebben, en de techniek een beetje beginnen te leren
en dus sneller willen en kunnen nog te dure en zware GS gebruiken.
De meesten zoeken daarvoor een wat lichter en betaalbaarder alternatief.

Zelf gebruik ik de GS ook nog wel eens in de blubber en het zand,
echter niet op snelheid, maar puur om een stukje behendigheid te trainen,
die me op vakantietrips vaak van pas komt.
Grappig daarbij is dat een zandpaadje,bv langs de A2 net onder Eindhoven, met 60kmh zo'n beetje even spectaculair aanvoelt als een
snelheidsritje over de Stelvio...
En dan is dus nog maar de vraag op welke van die twee ritten ik meer kans loop om mijn (te dure) GS in de prak te rijden...
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

DeWitte

maar waarom zijn die hokken nou zo duur? zijn we nog steeds nie achter...

kom me nou niet met ontwikkelings of productie-kosten, kopen we dan een maar een imago :oops: stelletje sukkels zijn we dan, toch???
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Citaat van: "Dwars"maar waarom zijn die hokken nou zo duur?

kopen we dan een maar een imago :oops: stelletje sukkels zijn we dan, toch???

het is i.i.g. niet vanwege de kwaliteit, dat heb je recentelijk in een ander topic vermeld, dussss ...........  :wink:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

WhomBom

hoezo zijn ze zo duur dan?

n gixxer ofzo kost minstens even veel... en die heeft minder cc's en dr is minder materiaal aan gebruikt....  :roll:


p.s.

kijk m nou, die erpelskop... hij sloopt zn bike en staat dr wat bij te lachen


:evil:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

DeWitte

kwalitatief zal het verhoudingsgewijs wel snor zitten;  Gs-en hebben vaker en veelvuldiger zwaar werk te verduren  :yes6rs: vast van overtuigd dat omwille van hun looks/uitstraling vaker beproefd worden. oftwel je moet het wel in de juiste verhouding zien, waarde Bear.  :!: zekers te weten dat andere merken/typen motoren al eerder "gevrekt" waren op de zwakke punten die elke motor ech wel heeft :wink:

denk dat het eerder een imago item is waar velen gevoelig voor zijn en dat drijft prijs meer op, toch??? :?:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Zwerver

Is een gs zoveel duurder dan de all-roads van andere merken?
Heeft er iemand een prijsoverzichtje, ik ben namelijk benieuwd naar de
prijsverschillen. Kijken of die verschillen nog enigzins te verklaren zijn
door de telelever en cardan , of dat er erg veel wordt bijgelegd voor een
in mijn ogen erg onbelangrijk imago.
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow